Capital'e abone olun.
7 ARANAN OLMANIN SIRRI

7 aranan olmanın sırrı

Seth Godin, son kitabında iş dünyasında vazgeçilmez olan insanların 7 temel özelliğini ortaya koyuyor.

Son Güncelleme: 01.04.2010

Seth Godin, pazarlama dünyasının yaşayan dahisi olarak kabul ediliyor. Düşünceleri iş yapış şekillerini değiştiriyor, en başarılı şirketler onun sözlerini öğreti olarak kabul ediyor. Ünlü guru, bugüne kadar 11 kitabıyla en çok satanlar listesinde 1 numara olmayı başardı. Özellikle farklılaşmanın önemini çarpıcı bir şekilde dile getiren “Mor İnek-Purple Cow” kitabıyla tüm dünyada pazarlamada adeta devrim yarattı. Godin şimdi ise “Vazgeçilmeyen” adını taşıyan son kitabıyla sadece pazarlamacılara ve yöneticilere değil, her kademeden çalışanlara ulaşmaya çalışıyor. Herkesin kendisine bir kez “Vazgeçilmez miyim” sorusunu sormasına neden oluyor. İş dünyasında bugüne kadar “yöneticiler” ve “diğer çalışanlar” olmak üzere 2 takıma odaklanıldığını belirten Godin, ilk kez “vazgeçilmeyen” çalışanlara dikkat çekiyor. Bu kişileri kendi üretimini yapan, fark yaratan, öncülük eden ve başarılı iletişim kuranlar olarak tanımlıyor. Bir şirkette vazgeçilmez özelliği taşıyan bu kilit çalışanları, kimi zaman tüm ekibi bir arada tutan bir mıknatısa kimi zaman en farklı bakış açısıyla gün yüzüne çıkan bir sanatçıya kimi zaman da bir süper kahramana benzetiyor. Birçok şirketi ve onların başarısında rol oynayan çalışanları inceledikten sonra da “vazgeçilmez”lerin tüm özelliklerini mercek altına alıp 7 başlık altında topluyor. İşte Seth Godin’in kitabında öne çıkan, şirketleri ve kişileri başarıya ulaştıran 7 önemli faktör:

1. DIŞ DÜNYAYA AÇILAN KÖPRÜLER

Eğer şirketler bir network ise onları bir arada tutan nedir? Bir şirketi bir arada tutan sadece çalışanlara verilen ücret ya da çalışanların işlerini kaybetme korkusu olabilir mi? Kesinlikle her ikisi de değil. Bunun en güzel kanıtını Zappos şirketi oluşturuyor. Tekstil sektöründe faaliyet gösteren Zappos, yeni mezun olarak işe girenlere 2 hafta sonra işlerinden ayrılmaları halinde 2 bin dolar vermeyi teklif ediyor. Peki Zappos işe aldığı bu yetenekli çalışanlardan neden vazgeçiyor? Bu sorunun yanıtını Zappos CEO’su Tony Hsieh, şöyle veriyor: “Herkesin doğru nedenlerle şirkette çalışmasını istiyoruz. Çalışanlar bu şirkette sadece ücret için kalmamalı. Birkaç bin dolar için ayrılıyorlarsa onların kaybı bu şirket için kazanç olur.” Doğru işleyişe sahip şirketlerde çalışanlar, o şirketin misyonunu benimser. Takım halinde hareket ederler, başarıya ulaşmak için birtakım zorlu yollardan geçmeyi göze alırlar. İşte tam bu noktada vazgeçilmez çalışanlar kritik bir rol alarak devreye girer. Ekibin birlikteliğini yönetirler, büyük bir ustalıkla iş arkadaşlarıyla iletişim kurarlar. Aynı zamanda dış dünya ve şirket arasında da köprü vazifesi görürler. Üstelik bunu görev edindikleri için değil, zevk aldıkları için yaparlar. Duygusal olarak gelişmiş olmalarının bu tutumlarında katkısı büyüktür. Örneğin Google çalışanlarından Marissa Mayer, tam bir vazgeçilmez. Mayer, ne finans ne halkla ilişkiler ne de programlama bölümünde çalışıyor.
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER