Capital'e abone olun.
HEDEF BÖLGESEL GÜÇ OLMAK

Hedef bölgesel güç olmak

Sarten Ambalaj Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Sarıbekir, küçük bir ambalaj şirketinden bir ambalaj devine dönüşme hikayelerini anlattı.

Son Güncelleme: 01.07.2014

Sarten, Türkiye ’nin lider ambalaj şirketi. Son 10 yılda 7 kat büyüyen şirket, ambalaj tüketiminin artmasına paralel olarak yatırımlarını ve büyümesini katlayarak sürdürdü. Bu büyümede, Türkiye’nin her alanda ambalaja olan ihtiyacının artması, kritik rol oynadı. Ancak şirket içinde özellikle son 20 yılda yaşanan dönüşüm de bu büyümeyi tetikledi.

Bu hızlı büyümenin arkasındaki isimlerden Sarten Ambalaj Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Sarıbekir, önümüzdeki dönemde de Sarten’in bu ivmesini sürdüreceğini söylüyor. Bölgede büyümenin kendileri için önemli olduğuna dikkat çekiyor. 2020 yılından sonra bölgesel bir şirket olabileceklerini dile getiriyor. Sarıbekir, küçük bir ambalaj şirketinden bir ambalaj devine dönüşme hikayelerini ise şöyle anlatıyor:

10 YILDA 7 KAT BÜYÜME
Sarten, sürekli büyüyen bir şirket. Bu yıl 42’nci yılımızı kutluyoruz. Türkiye büyürken biz de büyüdük. Özellikle son 10 yılda ciromuzu 50 milyon dolarlardan 350 milyon dolarlara çıkardık. Yani 10 yılda 7 kat büyüdük. Aslında Sarten’in 40 yılını 10 yıllık dilimlere ayırabiliriz. Sarten, bir aile şirketi. İlk 10 yıllık dilimde ailemiz ticaretle uğraşırken sanayiye geçişi gerçekleştirdi. İkinci 10 yılda ise Gebze Fabrikası’nı kurduk.

Bu sayede farklı pazarlara ulaşma şansı elde ettik. O dönemde Türkiye kapalı bir ekonomiye sahipti. 3’üncü 10 yılda, ikinci jenerasyon olarak biz devreye girdik. Lise yıllarımdan itibaren Sarten’in hemen hemen her departmanında bilfiil çalıştım. Üniversiteyi bitirdikten sonra İngiltere’de dünyadaki en büyük rakibimiz olan Crown Cork’ta işe başladım. Orada global bir şirkette ambalaj işinin nasıl yönetildiğini görme şansım oldu. 1996 yılında geri döndüm. Bu yıldan sonra Sarten’i hep birlikte farklı bir noktaya taşıma kararı aldık.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler: sarten,Ambalaj,müşteri,pazarlama,yatırım

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER