Capital'e abone olun.
KRİZDE NASIL BÜYÜDÜK?

Krizde nasıl büyüdük?

Yeni ve büyük mağazalarla eve kapanan tüketicinin sayesinde Bu yılı yüzde 14 büyüme ve 130 milyon dolar ciroyla kapatacağız diyor.

Son Güncelleme: 01.09.2009

Pazarda trendleri belirliyoruz. Eskiden mağazalarımızda okuma alanları ve kafeler yoktu. Geniş metrekareler sayesinde tüm bunları gerçekleştirdik. Müşteri trafiğimiz inanılmaz arttı. Şimdi onlara özel kampanyalar düzenleyerek bu trafiği daha da büyütmek istiyoruz.”
Bu sözler, kültür perakendeciliği sektörünün önde gelen şirketlerinden D&R’ın genel müdürü Kürşat Demircioğlu’na ait. Son 6 yıldır D&R’ı yöneten Demircioğlu, başarılarını büyük metrekareli mağazacılığa geçmelerine bağlıyor.
İçinde kafe, okuma ve çocuk alanlarının olduğu geniş metrekareli mağazalar satışı artırıp, ciroyu ve karlılığı yükseltiyor. Demircioğlu, bu sayede 2001’den bu yana cirolarını aylık ortalama 6 kat, satış metrekarelerini de 5,5 kat artırdıklarına dikkat çekiyor.
Kültür perakendeciliği pazarının toplam büyüklüğünün ise 600 milyon dolar olduğu tahmin ediliyor. D&R ise yüzde 25’in üzerindeki pazar payıyla sektörün lideri. Demircioğlu, “Rakiplerimizin toplamından 2-3 kat daha büyüyerek bu liderliğimizi sürdüreceğiz “sözleriyle iddiasını da sürdürüyor.
MP3, internet, dijital yayıncılık derken sektördeki en yeni trendler arasında hiç şüphesiz dijital kitap ve elektronik ürünler başı çekiyor. Demircioğlu’na göre, 5 yıl içinde dijital kitapların sayısı iyice artacak. Hatta mağazaların bir katı tamamen dijital kitaplara ayrılacak.
Büyümenin arkasındaki bir başka etken ise farklı sektördeki markalar arasındaki işbirlikleri. Örneğin Teknosa ve D&R ortak mağaza açıyor. Amaç elektronik ürün almak için gelenlerin kitap veya DVD de satın almasını sağlamak. Aynı şekilde sinemalarla da işbirliği yapılıyor. Mars Sinemaları’ndan D&R’lara direkt geçiş veriliyor.
“Alışveriş merkezlerinde D&R torbalarıyla dolaşanları görünce mutlu oluyorum” diyen Kürşat Demircioğlu ile 600 milyon dolarlık kültür perakendeciliğini ve D&R’ın yeni açılımlarını konuştuk.
KİTAP SATIŞLARI ARTTI
1997’de 400 metrekarelik Erenköy Mağazası’ndan bugün 17 ilde 88 mağazaya ulaştık. Toplamda 33 bin metrekarelik alanda faaliyet gösteriyoruz. Yılsonu itibariyle ciromuz 130 milyon dolar civarında olacak.
En hızlı büyümeyi 2001 krizinin ardından yakaladık. 2004 ve 2005’te yüzde 100’ün üzerinde büyüdük. Son 2 yılda ise tüketimdeki daralmaya rağmen yüzde 40 büyümeyi başardık.
Kriz dönemi olmasına rağmen bu yıl da tüm olumsuzluklara karşın yüzde 14 oranında büyüme yakaladık. Yılsonunu bu oranla kapatmayı hedefliyoruz.
Satışlarımızı sürükleyen ürün kitap oldu. Yurtdışında olduğu gibi kitapta pazar gittikçe artıyor. Ciromuzun yüzde 35’ini kitap, yüzde 17’sini müzik, yüzde 21’ini ise DVD satışları oluşturuyor. 3 yıl içinde ise tahminlerimize göre kitap satışlarının payı yüzde 45’lere çıkacak.
Kitap dışında gelişen pazarlarımızdan biri de oyun pazarı. Oyunda ciddi anlamda yükseliş kaydettik. “Oyun D&R’dan alınır” anlayışını geliştirmek istiyoruz. Bu yılki hedefimiz 12 milyon liralık oyun satışını yakalamak.
AYLIK 1,5 MİLYON ZİYARETÇİ
İnsanlar, “D&R’a gidiyorum” diye evden çıkmıyor. Ancak gördüğü zaman mağazalarımıza giriyor. Özellikle son yıllarda D&R’lar buluşma noktaları haline geldi.
Aylık 1,5 milyon ziyaretçimiz var. Mağazalarımıza giren 1 kişi, ortalama yarım ila bir saat kalıyor. Hatta bazen mağazalarımızda kitap okurken uyuyan insanlara bile rastlıyorum. Böyle hoş bir ortamı yaratmanın satışlara da olumlu etkisi oldu. İnsanlar çocuklarıyla gelmeye başladı. Çocuk kitaplarının ve oyunlarının satışı büyüdü.   
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER