Capital'e abone olun.
LİG ATLATAN DÖNÜŞÜM

Lig atlatan dönüşüm

Doğtaş Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, Doğtaş’ı bugün sektörde mobilya yatırımcıları alanında 2’nci sıraya nasıl taşıdıklarını anlattı.

Son Güncelleme: 01.02.2014

Doğtaş, çok değil bundan 10 yıl öncesine kadar sektörde, ciro ve pazar payında 7’nci sırada yer alıyordu. Daha çok orta ve alt gelir grubuna hitap eden marka, 1996 yılından itibaren markalaşmaya başladı. 2008 yılında ise gözle görülür bir değişim gerçekleştirdi.

Doğtaş Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, bu dönemde Doğtaş’ın daha çok göze batmaya başladığını söylüyor. Doğtaş’ta tasarıma, AR-GE’ye, farklılaşmaya ve kurumsal yapı oluşturmaya önem vererek hızlı bir büyüme ve markalaşma süreci yaşadıklarını belirtiyor. Tüm bu faktörlere dikkat ederek Doğtaş’ı bugün sektörde mobilya yatırımcıları alanında 2’nci sıraya nasıl taşıdıklarını ise şöyle anlatıyor:

İLK SIÇRAYIŞ
"Aslında Doğtaş’ın büyümesinde önemli birkaç kilometre taşı var. 1972 yılında Biga’da küçük bir mobilyacı olarak işe başladık. 1987 yılında somyalardan kanepeye geçiş dönemi yaşandı. Bu dönemde çalıştığımız üreticiler bize kanepe yetiştirememeye başladı.

Biz de kendimiz üretim yapmaya karar verdik. 1 yıl içinde gelen taleple birlikte inanılmaz büyüdük. Ürettiğimiz kanepeleri Çanakkale ve Biga çevresinde satmaya başladık. Baktık ki talep çok fazla, bölgesel olalım dedik.

Trakya’ya da mal sattık. Bugün sektörde önde olan pek çok şirket de aslında o zamanlarda piyasaya girdi. 1992 yılında işimizi büyütmek için KOBİ kredisi aldık. O dönemde modüler mobilyada Kelebek Mobilya dışında bir oyuncu yoktu.

Biz de onları kendimize model olarak bu alana girmeye karar verdik. Kelebek Mobilya’nın makinelerini aldık, üretim müdürünü ise transfer ettik. Biz 6 kardeşiz. Her kardeşimiz büyüdüğünde, hepsine farklı bir ilçede yeni bir mağaza açtık.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler: marka,doğtaş,sektör,şirket,büyüme

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER