Capital'e abone olun.
ÇALIŞAN NE İSTER?

Çalışan ne ister?

Çalışanlar öncelikle “adalet” istiyorlar. Sanıldığı gibi “yüksek” değil, “adil” bir ücret talep beklentileri var.

Son Güncelleme: 01.10.2005

“The Enthusiastic Employee” (Mutlu Çalışan) kitabının yazarı David Sirota’nın 2,5 milyon kişi üzerinde yaptığı araştırma çalışanların son derece “makul” talepleri olduğunu ortaya koyuyor. Öncelikle “adalet”, “takdir edilmek” ve “arkadaşça bir işyeri” istiyorlar. Yaptığımız araştırmada bu 3 ana başlık altında çalışanların 15 temel isteği olduğunu ortaya çıktı.

Turkcell, Koç Holding, Sanovel, Unilever, Sarkuysan ve Mercedes Benz Türk gibi şirketler bu istekleri karşılamak için yeni projeler üretiyor. “Çalışan insanların yüzde 95’i yeni bir işe başladıklarında motivasyonları çok yüksektir. Ancak 6 ay sonra bu heyecanı kaybetmeye başlarlar.

Çalışmaya karşı alerji olanlar ise sadece yüzde 5’lik bir gruptur. Yani şirketler çalışanlarını motive etmeye çalışmaktan çok onların motivasyonunu bozmamaya çalışmalı.

Eğer bir şirket çalışanları konusunda ‘heyecanlı’ ve ‘istekli’ değilse çalışanlarının ‘mutlu’ olması ve o şirkette değer yaratmak için ‘hevesli’ olması mümkün değil. Çalışanlarını mutlu etmek ve onların motivasyonunu yüksek tutmak isteyen şirketler onların temel isteklerini karşılamalılar.

Çalışana ne istiyorsa vermeliler. Çünkü çalışanların istekleri sanıldığı gibi sınırsız değil.” Bu tavsiyeye uymak ve “çalışana ne istiyorsa vermek” size olanaksız gibi gelebilir. Ancak bu sözleri dikkate almanızda fayda var. Çünkü, bu sözler davranış bilimleri ve insan kaynakları uygulamaları konularında uzman bir isim olan David Sirota’ya ait.  


Etiketler: İş dünyası,çalışanlar,istekler,Motivasyon,İnsan Kaynakları

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER