Capital'e abone olun.
EN POPÜLER DEDİKODULAR

En popüler dedikodular

Çalışanların yüzde 96'sı dedikodu yapıyor.

Son Güncelleme: 01.06.2011


Bazı araştırmalar da yapılan dedikoduların yüzde 95 oranında doğru olduğunu ortaya koyuyor. İş yerinde en çok dedikodu yapanların üst düzey yöneticiler olduğunu saptayan araştırmalar bile var. Peki iş yeri kulislerinde en çok nelerin dedikodusu yapılıyor? Yenibiris.com'un Capital için 497 kişiyle gerçekleştirdiği özel çalışma, iş yerinde en çok konuşulan 7 konu olduğunu ortaya çıkardı. Bu konular arasında başı yönetici davranışları, ücretler ve özel hayat çekiyor.Koridorlarda, kahve molalarında, kapalı kapılar arkasında ya da toplantı salonlarında... İş yerinde dedikodunun yapılabileceği alan çok. Tabii ki konu da... Kimi zaman davranışlarına kızılan bir yönetici hakkında kimi zaman gerçekleşmesi beklenen bir terfi hakkında kısa ama hararetli konuşmalar yapmak her iş yerinde çalışanların neredeyse rutin alışkanlıklarından. Ancak dedikoduya "insan doğasının bir parçası" ya da "günlük yaşamın sıradan bir alışkanlığı" deyip geçmemek gerekiyor. Çünkü dedikodu, doğru yönetilemediğinde şirketler ve çalışanlar açısından kimi zaman yıkıcı etkiler yaratabiliyor. West Chester'ın danışmanlarından Matt Shollenberger'in "Eğer dedikodunun inandırıcılığı varsa bunu yok etmek çok zor" sözleri bile dedikodunun büyük bir güç olduğunu ortaya koyuyor. Nicholas Di Fonzo ve Prashnat Borida'nın "Rumor Psychology/Dedikodu Psikolojisi" adlı kitapları için yaptıkları araştırmaya göre iş yeri dedikodularının yüzde 95'i doğru. Bu bulgu, durumu daha da ciddileştiriyor. Peki Türk iş dünyasında en çok neyin dedikodusu yapılıyor? Bu sorunun yanıtını bulmak için Yenibiris.com'la özel bir çalışma gerçekleştirdik. Her kademeden çok sayıda çalışanın katılımıyla gerçekleşen anket sonucunda, iş yerinde en çok dedikodusu yapılan 7 konu ortaya çıktı. İşte en çok konuşulan konular ve nedenleri:

1-YÖNETİCİ DAVRANIŞLARI
Her kademeden çalışanın şirkette en çok dedikodusunu yaptığı konuların başında yönetici davranışları geliyor. Uzmanlara göre bu durum çok normal. Çünkü bir nevi psikolojik rahatlama yöntemi olarak dedikoduya başvuruluyor. PriceWaterHousecoopers'dan Murat Demiroğlu, dedikoduların kaynağı olarak yöneticilerin tavrını gösteriyor. "Yöneticilerin, özellikle içeriye yönelik iletişim stratejileri yok. Çoğu zaman çalışanlar, belli konuları piyasadan öğreniyor. Bu da dedikoduyu başlatıyor" diye konuşuyor. Türk Henkel Yürütme Başkanı Erdem Koçak, yönetici davranışlarının neden dedikodu malzemesi olduğunu şöyle anlatıyor: 'Yöneticilerin ve yönetici davranışlarının, çalışanların dedikodu yaptıkları ortak konu olması çok doğaldır. Yöneticiler, şirketin davranış kalıplarını ve normlarını belirler. Üst yönetim olarak sorumluluğumuz, tüm iletişim kanallarını olabildiğince açık tutup her konudaki paylaşımın yapılabileceği uygun platformları ve fırsatları yaratmaktır." Egon Zehnder International Yönetici Ortağı Murat Yeşildere'ye göre bu konu, aynı zamanda Türkiye'deki organizasyon yapısına da işaret ediyor.Özellikle seviye farkı, unvanın kendini hissettirdiği iş ortamlarında yöneticilere ilişkin dedikodu oranının arttığını belirten Yeşildere, "Liderliğin daha kurumsal olduğu ve unvanların altının çok çizilmediği organizasyonlarda, bu tip dedikodular daha az görülüyor" değerlendirmesini yapıyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:



    Yorumunuz:


    ÖNE ÇIKANLAR