Capital'e abone olun.

Karmaşa sendromu

Teknolojinin hızla gelişmesiyle daha fazla verinin eskiye göre çok daha hızlı ortaya çıkması karmaşayı tetikliyor. İş yapmak giderek karmaşıklaşıyor....

Son Güncelleme: 01.12.2013

Bugün şirketlerde ara birim, koordinasyon sağlayan kişi sayısı, karar onay süresi gibi konular yüzde 50 ila 350’ye varan oranlarda artmış durumda. 50 yıldan uzun bir süredir de şirketlerdeki karmaşa, her yıl yüzde 6,7 oranında artıyor. Uzmanlara göre son 15 yılda bu karmaşa daha da katlandı.

Özellikle teknolojinin hızla gelişmesiyle daha fazla verinin eskiye göre çok daha hızlı ortaya çıkması bu durumu tetikliyor. Yöneticiler de bu müthiş kaosun üstesinden gelmek için daha yalın ve basit yöntemlerin peşinde koşuyor. İş yapmak giderek karmaşıklaşıyor....

Boston Consulting Group’un yaptığı “Karmaşıklığın İçeriği” anketi de bu savı destekliyor. Amerika ve Avrupa’da toplam 100 şirketle yapılan ankete göre 15 yıl öncesine göre şirketlerde süreç, dikey katman, ara birim, koordinasyon sağlayan kişi sayısı, karar onay süresi gibi konular, yüzde 50 ila 350’ye varan oranlarda artmış durumda.

BCG yetkilileri de 50 yıldan uzun bir süredir şirketlerdeki karmaşanın her yıl yüzde 6,7 oranında artmaya devam ettiğini belirtiyor. Peppers & Rogers Group Türkiye Ülke Genel Müdürü Selim Ucer de son yıllarda yöneticilerin iş yüklerinde müthiş bir artış olduğunu doğruluyor.

Bu durumun temel sebeplerinden birinin, teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte daha fazla verinin eskiye göre çok daha I112I1 ortaya çıkması olduğunu söylüyor. “Dijitalleşen dünyayla şirket iş sonuçlarına ait veriler, satış/performans gibi birçok bilgi, çok daha sık aralıklarla görüntülenebiliyor.

Hem bu raporları incelemek, hem üzerine aksiyon almak için çok fazla efor harcanıyor. Ek olarak müşteriler de artık çok daha fazla seslerini duyurabiliyor. Sosyal medya ve alternatif kanallardan gelen şikayet ve istekler, her seviyede yöneticinin ajandasına gündem olarak oturabiliyor. Özellikle son 10 yılda müşteri-şirket etkileşimlerinin yaklaşık bin kat artığını gözlemliyoruz” diyor.  

Etiketler: Şirketler,İnsan Kaynakları,yönetici,Koordinasyon,çalışanlar

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER