Capital'e abone olun.
MOTİVASYON TAKTİKLERİ

Motivasyon taktikleri

Başarılı şirketlerin arkasında mutlu çalışanlar var. İşte bu nedenler liderler, mutlu çalışan yaratmak için her yolu deniyor.

Son Güncelleme: 01.03.2014

Starbucks’ın kurucularından Howard Behar, “Hizmetçi lider olmamız lazım, Çalışanların isteklerini gözden geçirmeli, onları bütün olarak şirketin ortak hedefinde buluşturmalı bir lider” diyor. Aslında Behar’ın dikkat çektiği bu gerçeğin pek çok lider de farkında.

İşte bu nedenle pek çoğu, çalışanlarını anlamak, onları dinlemek, sıkıntılarına çözüm bulmak en önemlisi de onları ortak bir hedef etrafında buluşturmak için çok çeşitli yöntemler deniyor.

Bazıları sabah kahvaltılarını ya da öğle yemeklerini bir fırsat olarak değerlendirirken, bir bölümü onlarla birlikte sinemaya, tiyatroya, konsere gitmeyi tercih ediyor. Aralarında çalışanına özel notlar yazan da bulunuyor.

Çalışanlarıyla koşuya çıkanlar, masa tenisi oynayanlar ise sporun birleştirici ve bağ kurucu özelliğini devreye sokuyor. Aileleri de işe katanlar, hafta sonu etkinlikleri planlayanlar da var. Bütün bu çabaların arkasında ise mutlu bir çalışana sahip olmak gerçeği yatıyor. Çünkü araştırmalar gösteriyor ki mutlu çalışanlar, daha üretken, daha sadık ve daha başarılı. İşte iş dünyasının liderlerinin çalışanı mutlu etme taktikleri...

YEMEKLER BİR FIRSAT
Pek çok lider, çalışanı dinlemek, fikirlerini almak ve kendisine değer verildiğini göstermek için yemek ve kahvaltıları bir fırsat olarak görüyor. Siemens Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Hüseyin Gelis, bu liderlerden biri.

Çalışan motivasyonu için ilk kuralın şirketin ortağı olduklarını hissettirecek bir açık iletişim olduğunu düşünen Geliş, “Bir CEO’nun ulaşılabilir olması gerekir. Bu amaçla çalışanlarla iletişim kurabilmek için çeşitli yollar kullanıyorum” diyor.  

Etiketler: çalışanlar,Motivasyon,yönetim,İnsan Kaynakları,İletişim

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER