Capital'e abone olun.
SOSYAL İK DÖNEMİ

Sosyal İK dönemi

Geleneksel İK uygulamaları yerini dijital dönemin strateji ve araçlarının kullanıldığı yeni yaklaşımlara bırakıyor.

Son Güncelleme: 01.01.2013

Dijital gelişmeler finanstan üretime, pazarlamadan satışa kadar tüm departmanlarda iş yapış şekillerini değiştirdi. İnsan kaynakları da bu dönüşümden önemli ölçüde etkilenmiş durumda... Geleneksel İK uygulamaları yerini dijital dönemin strateji ve araçlarının kullanıldığı yeni yaklaşımlara bırakıyor. Sosyal medya yönetimi de insan kaynaklarında yeni nesil dijital uygulamaların başında geliyor. Artık iş görüşmeleri ve adayla ilgili bilgi toplama işi Facebook ve Linkedln gibi sosyal medya kanallarından yapılıyor. Bu şekilde şirketler adayları daha ekonomik ve hızlı şekilde tanıma şansı buluyor. Bugün Türkiye’de 15 yaş ve üzeri 18,1 milyon sosyal medya kullanıcısı var. Bu rakam online nüfusun yüzde 79’u demek. Dünyada ise online nüfusun yüzde 62’si sosyal medyaya bağlanıyor. Bu rakamlar, insan kaynaklanmn sosyal medyaya duyarsız kalamayacağını ortaya koyuyor. Yani artık sosyal mecra, tahmin edilenden daha da etkili. Tüm dünyada insan kaynaklarının yüzde 18’i, Amerika’da yüzde 65’i, Türkiye’de ise yüzde 35’i eleman ararken sosyal medyaya başvuruyor. Şirketler sosyal medyayı işe alım süreçlerinde ihtiyaç duydukları nitelikli profesyonellere ve genç yeteneklere ulaşmak amacıyla kullanıyor. Ayrıca sosyal medyanın işveren markalaşması konusundaki etki alanı nedeniyle birçok şirket bu mecralarda hedefindeki insan kaynağına kendisini tanıtıyor. Bu kapsamda sadece LinkedIn’de CV incelemekle, Facebook’ta profillere göz atmakla ya da Twitter’da yazılanları incelemekle yetinmiyor, bu mecralara özel birçok uygulama gerçekleştiriyorlar. İnteraktif bir şekilde adayla iletişime geçiyor, yetenek havuzunu nitelikli çalışanlarla dolduruyor, insan kaynağını yakından tanırken ona da kendini en iyi şekilde tanıtmaya çalışıyorlar.

NASIL KULLANIYORLAR?
Şirketler cephesine baktığımızda da farklı sektörlerden şirketlerin insan kaynakları anlamında sosyal medyada oldukça etkin olduğunu görüyoruz. Turkcell adaylara ulaşmanın dışında, özellikle görüşme süreçleri öncesinde onları daha yakından tanımak ve şirketi tanıtmak amacıyla sosyal medyayı önemli ölçüde kullanıyor. Örneğin Linkedln’de ürün ve servislerle kariyer fırsatları hakkında tanıtıcı bilgilere yer veriyor ve ilanlarını yayınlıyor. Facebook’u çağrı merkezlerinde çalışmak isteyen genç adaylara ulaşmak için kullanıyor. Turkcell İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Meltem Kalender Öztürk, “Buradaki sayfamız üzerinden adayların sorularını yanıtlıyor ve kariyer fırsatları konusunda yönlendirmeye çalışıyoruz” diyor. Yıldız Holding de farklı sektörlerde istihdam yaratan bir şirket olarak sosyal medya uygulamalarıyla istediği yetenekleri yetenek havuzuna çekmeye çalışıyor. Yıldız Holding İnsan Kaynakları Genel Müdürü Ege Karapınar, “Sosyal medya hız ve maliyet avantajı sağlayan en önemli işe alım aracımız. Bunun yanı sıra sosyal medyayı şirket tanıtım faaliyetleri, kurumsal kültürümüz ve çalışma ortamının paylaşılması, yetenek haritalama, yeni mezun ve üniversite öğrencilerine yönelik yarışma, staj programlarının iletişiminde de aktif olarak kullanıyoruz” diye konuşuyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER