Capital'e abone olun.
SOSYAL YÜKSELİŞ

SOSYAL YÜKSELİŞ

Capital’in 156 şirketin üst düzey İK yöneticilerinin katılımıyla gerçekleştirdiği anket, önemli veriler ortaya koyuyor. Anket sonuçlarına göre şirketlerin günümüzde en çok tercih ettiği işe alım kanalı, yüzde 42 ile iş-kariyer siteleri. Onu, son yıllarda popülaritesi giderek artan LinkedIn gibi profesyonel sosyal ağlar izliyor. Üçüncü sırada ise yüzde 17 ile geleneksel diyebileceğimiz “tanıdık / referans” yöntemi geliyor. Uzmanlara göre önümüzdeki 10 yılda bu sıralama değişecek. Teknolojik gelişmeler ve Y kuşağının etkisiyle ilk sıraya sosyal ağlar oturacak.

Son Güncelleme: 01.03.2015

Eskiden “hatırlı bir tanıdık” iyi bir iş bulmak için elzem kriterlerden biriydi. “Hamili kart yakınımdır” yazılı kartvizitler, birçok genç mezun için yeni bir iş kapısının aralanması demekti. Ama son 10 yılda devir çok değişti. Artık hamili karttaki yakınların değil, kariyer sitelerindeki CV’lerin veya sosyal ağlardaki bağlantıların hükmü daha çok geçerli. Çünkü veriler, şirketlerin, işe alım politikalarında ilk tercih olarak kariyer portallerini ve sosyal ağları kullandığını ortaya koyuyor. Capital’in 156 İK yöneticisinin katılımıyla gerçekleştirdiği anket sonuçlarına göre işe alımda kariyer siteleri, açık ara farkla ilk sırada yer alıyor. LinkedIn, Twitter ve Facebook gibi sosyal ağlar ise yeni nesil işe alım kaynakları olarak dikkat çekici bir hızla yükselişte. Anketin ortaya koyduğu bir diğer ilginç veri de tanıdık güvencesinin halen değerini koruduğu… Öyle ki birçok şirket bu geleneksel yöntemi “iç referans” veya “öneri” sistemleriyle yeni çağa adapte etmiş durumda. Çalışan referansıyla yapılan alımlar, en popüler kaynaklar arasında üçüncü sırada. Araştırmanın diğer ayağı olan Yenibiris. com anketi ise madalyonun diğer yüzünü, yani çalışan tarafını gözler önüne seriyor. Üstelik her iki veri de birbirini doğrular nitelikle. Çünkü yenibiris. com’un 3 bin 132 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği online ankete göre de çalışanlar en büyük kısmı, son çalıştığı işi, İK siteleri vasıtasıyla bulmuş durumda. Peki şirketler en çok hangi yöntemleri, ne sebeplerle tercih ediyor? Daha da önemlisi gelecekte nasıl olacak, insanlar nasıl iş arayacak? 
10 YIL ÖNCE NASILDI? 
Bundan 10 yıl önce işe alım kanalı olarak tanıdık referansı, direkt başvuru ve gazete ilanları ilk sıralarda yer alırken, bugün onların yerini kariyer portalleri ve sosyal ağlar almış durumda. Manpower Türkiye Genel Müdürü Reha Hatipoğlu da bu eğilimi doğruluyor. “İçinde bulunduğumuz insan çağında bireysel ve kişisel yetenekler ön plana çıkıyor. Özellikle Y kuşağı sosyal medya ve dijital teknolojilerle büyüyor. Şirketlerle ilgili bilgileri öğrenmek için giderek artan oranda sosyal medyayı kullanıyor. Şirketlerin sosyal medyadaki varlıkları gibi sahip oldukları itibarlar da bu jenerasyonun ilgisini çekiyor” diyor. Arçelik İnsan Kaynakları Direktörü Buket Çelebiöven de 10 yıl önce işlerin çok daha farklı dinamiklerle ilerlediğini hatırlatıyor: “O yıllar iş arayanların yoğunlukta olduğu, gazete ilanlarının aktif biçimde kullanıldığı, kariyer portallerinin ise yeni önem kazanmaya başladığı bir dönemdi. En önemli nokta gelen çok sayıda başvuruyu en kolay şekilde filtrelemek ve uygun adaylara kolaylıkla ulaşabilmekti. Bugün geldiğimiz noktada ise çok sayıda başvuru almaktan ziyade nitelikli başvuru almanın önemini konuşuyoruz.” Avivasa Emeklilik ve Hayat İK Bölüm Yöneticisi Berna Belkıs ise şu yorumu yapıyor: “90’lı yıllarda daha çok gazete ilanları aracılığıyla, posta veya faks yoluyla şirketlere başvuru alınırdı. Son 10 yıla baktığımızda ise teknolojinin daha çok hayatımıza girmesiyle portaller aracılığıyla yapılan başvurular arttı. Yaşanan değişim sürecinde yetenek dediğimiz kavramın İK uygulama süreçlerinde daha aktif kullanıldığını ve farklı yöntemlerin öne çıktığını görüyoruz.”
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler: İnsan Kaynakları,işe alım,sosyal ağ,Y kuşağı

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER