Capital'e abone olun.
CEO'LARIN YENİ AJANDASI

CEO'ların yeni ajandası

Ziya Akkurt’un yönetiminde, Türkiye’de CEO’ların Ajandası tartışıldı.

Son Güncelleme: 01.06.2012


Akfen Holding CEO’su Süha Güçsav, Borusan CEO’su Agah Uğur, THY CEO’su Temel Kotil, Yaşar Holding CEO’su Mehmet Aktaş ve Vodafone Türkiye CEO’su Serpil Timuray, Ziya Akkurt’un yönetiminde, Türkiye’de CEO’ların Ajandasını tartışıyor.
Ziya Akkurt
Çok farklı faaliyet alanlarınız var. 2012’de yeni yatırımlarınız olacak mı, yeni sektörlere girecek misiniz? Yabancı sermayeyle ortaklıklar düşünüyor musunuz?

Süha Güçsav
Akfen Holding olarak ağırlıklı altyapı sektöründe faaliyet gösteriyoruz. Çok farklı alanlarda çalışmamıza rağmen temele indiğinizde hepsi altyapıyla ilgili konular. Ulaşım organizasyonu insanların günlük hayatlarında kullandıkları vazgeçilmez bir kavram olmakla beraber, ticaret için de en öncelikli altyapı unsurlarından bir tanesi. Akfen Holding olarak özellikle 1997 yılında kazandığımız Atatürk Havalimanı yap-işlet-devret projesinden sonra bütün konsantrasyonumuzu altyapı alanına çevirdik. Bunun temel birkaç nedeni var. TAV’da bir satış gerçekleştirdik ama ben onu komple bir çıkış olarak görmüyorum çünkü hala hissedarız, Hamdi Bey hala yönetim kurulu başkanı. Gelişmekte olan ülkelerin dünya ekonomik gündemindeki yeri aşikar. Artık Türkiye onların arasından sıyrılacak konuma geldi. Türkiye’de büyüme rakamları her geçen yıl artarak devam edecek. Trafikten çok şikayet ediyoruz, arabaların çok fazla olduğunu düşünüyoruz fakat yollarda Bulgaristan ve Macaristan gibi ülkelerden bile daha az araç var. Doğu Avrupa ülkelerinin bile üçte biri seviyesindeyiz. Liman işletmeciliğinde konteynır, dünyada fiziksel ticaretin en verimli ve en çok kullanılan yöntemi. Kişi başına düşen konteynır miktarı Türkiye’de 100 iken Avrupa’da bu rakam 250. Türkiye’de toplam seyahatin yüzde 10’u uçakla oluyor. Avrupa’da bu oran yüzde 30’un üzerinde. Demek ki burada hızlı büyümeleri 5-10 sene daha göreceğiz. Avrupa’nın geliştirilmemiş en büyük hidroelektrik santraline, Liberya’dan sonra Avrupa’nın en büyük rüzgar santrallerine sahibiz. Dolayısıyla önümüzdeki dönemde Türkiye’de yapacak çok iş var. Finansal, ekonomik ve politik gelişmelerle girişimler son 8-9 senedir hızlandı, şiddetle devam ediyor ve bundan sonra da böyle gidecek. Akfen olarak bu sektörlerin çoğunda varız. Atatürk havalimanıyla başlayan TAV bugün 11 havalimanının işletmesini üstlenen, aynı zamanda TAV İnşaat adı altında dünyada birçok havalimanı yapan bir şirket haline geldi. Bu büyüme özellikle yabancıların da dikkatini çekti. İnşaat kısmında da bir duraklama olmuştu, Libya Tripoli havalimanının inşaatını yapıyorduk ve oluşan siyasal durumda biraz sekteye uğradık. Ortaklarımızla birlikte Medine havalimanının yap-işlet-devret projesini aldık. İzmir’deki Adnan Menderes havalimanının iç hatlar terminali de TAV’ın ajandasında yer alıyor. Mersin limanı şu anda konteynır sayısı bakımından Türkiye’nin ikinci büyük limanı. Bir örnek daha vermek istiyorum. IMF ve Dünya Bankası’nın dünya genelinde büyümeyle ilgili konsensüsü yüzde 3,5, Türkiye tahminleri ise yüzde 2,7-3 civarında.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER