Capital'e abone olun.
EFSANEDEN ESKİMEYEN ÖNERİLER

Efsaneden eskimeyen öneriler

HENRY FORD'un öyküsünü paylaştığı ve yeniden yayınlanan'My life and work'kitabı oldukça çarpıçı önerilerle dolu.

Son Güncelleme: 01.08.2010

1-HER ŞEY DAHA SADE OLMALI
Benim bütün çabam sadelik yaratmaktır. İnsanların genel olarak maddi imkanlarının çok iyi olduğu söylenemez. Şu an insanların en baz ihtiyaçlarını satın alması bile oldukça fazla meblağ tutabiliyor. Bunun en önemli nedeni, biz üreticilerin her şeyi olması gerekenden daha karışık yapmamız.  Giyeceklerimiz, yiyeceklerimiz, mobilyalarımız hepsi çok daha sade üretilebilir. Aynı zamanda da daha iyi görünebilir. Burada benim “acayip” stilleri desteklediğimi düşünmeyin. Bana göre her işte gereksiz parçaları elimine etmeye yönelik bir bakış açısı olmalı. Bu yaklaşımı ise her sektörde benimsemek mümkün. Ev, tren yolu, havayolu, elbise, ayakkabı… Gereksiz parçalardan kurtulup gerekli olanları sadeleştirirsek işin maliyetini de otomatikman azaltırız. Bu, oldukça basit bir mantık aslında… Yine de günümüzde insanlar, garip bir şekilde, ürünün maliyetini azaltmaktansa üretimin maliyetini azaltmayı daha mantıklı buluyor. Oysa ilk önce yarattığımız ürüne odaklanmamız gerekli.

2-GELİŞİM, DEĞİŞİM DEMEK DEĞİLDİR

İş dünyasında gelişimden söz ettiğimizde genellikle aklımıza değişim gelir. Gelişmiş bir ürün mutlaka değiştirilmelidir görüşü vardır. Bu oldukça yanlış bir yaklaşım. Ben bir ürünü ancak en iyisini yaptığıma ikna olduğum zaman üretirim. Bu tabii ki bir ürünün hiç değiştirilemeyeceği anlamına gelmez. Ama bana göre üretilen bir ürün müşteriye zaten en iyisini sunmuyorsa onu piyasaya sunmanın hiçbir anlamı yok. Ürünle ilgili kesin ve net bir kanıya varmadan üretime geçmek, bugün pek çok işin batmasına neden olan en önemli etken. İnsanlar şu anda önemli olanın fabrika, mağaza, finansal destek ya da yönetim olduğunu düşünüyor. Oysa en önemli nokta üründür. Dizayn tam olarak tamamlanmadan fabrikasyon aşamasına geçmek ise zaman kaybıdır. Ben Model T’yi üretmeden önce 12 yıl harcadım. Biz gerçek üretime gerçek bir ürünümüz olmadan gitmeye çalışmadık. Baktığınızda Model T’de bugüne kadar esaslı bir değişim olmadığını görürsünüz. Bizim gerçekleştirdiğimiz değişim daha çok üretim metotlarında oldu. Sonuçta araba yapmanın tek bir yolu olduğuna hiçbir zaman inanmadım.  

3-FİNANSMANA DİKKAT!

Günümüz iş dünyasında iş insanlarının çoğu finansmanla her şeyi yapabileceğini düşünüyor. Bir fikir ya da ürün ilk finanse edildiğinde başarılı olmazsa yeniden finanse ediliyor. Ben yeniden finansmanın kötü paranın arkasından iyi parayı devreye sokmak anlamına geldiğini düşünüyorum. Günümüz iş dünyasına baktığımızda da yeniden finansmanın genellikle kötü yönetim sonucunda ortaya çıktığını görüyoruz. Bana göre yeniden finansman kötü yöneticilere zayıf yönetim anlayışlarını devam ettirmeleri için biraz zaman kazandırıyor, o kadar. Basitçe kıyamet gününü ertelemekten başka bir şey değil. Spekülatif finansçılar ise parayı iyi bir amaç için kullanıma soktuklarını düşünerek kendilerini aldatıyor. Tüm bu nedenlerle finansın işten önce geldiği hiçbir şirketle işim olmaz. Bunun ötesinde, halkın ihtiyacı ya da ilgisi yönünde ilerlemeyen hiçbir işte olmayı da kabul etmiyorum. Benim tecrübeme göre sadece para üretme oyununa odaklı işlerin bir sonu yok.

4-İYİ SERVİS SUNAN KAZANIR

Sektör bağımsız her işin servis odaklı olması gerektiğini düşünüyorum. Biz otomobilimizi müşteriye sattıktan sonra o otomobilde çıkan her türlü sorunun en kısa zamanda halledilmesinin yine bizim görevimiz olduğunu düşünürüz. Sonuçta müşteri, arabanın sürekli kullanımının sağlanması konusunda doğal bir beklenti içine girer. Eğer sunduğunuz işte servisi düşünmezseniz, memnuniyetsiz müşteriyle karşı karşıya kalırsınız.
Böyle bir durumda ise sunduğunuz ürünün hiçbir önemi kalmaz. Eğer otomobil satan kişi sadece sattığı mal üzerinden para kazanıyorsa da bu sorun yaratabiliyor. Sonuçta müşteriye sunduğu hizmetten komisyon kazanmayacağı için satış sonrasındaki ihtiyaçları cevaplamakta yetersiz kalabiliyor. Otomobil satan şirketlerin komisyonları sadece sattıkları ürüne bağlı olmamalı. Ford’un erken gelen başarısının arkasında müşterilerine satış yaptıktan sonra da hızlı ve yerinde servis sunması var. Sonuçta günümüzde üretilen pek çok araba, servis istasyonlarında yaşanan sorunlar nedeniyle büyük sıkıntı yaşıyor. Tamirci, kendi elinde gerekli ve yeterli sayıda araba parçası tutmayı becerebilmişse müşteri şanslı sayılıyor. Ama tamirci bu konuda beceriksizse küçük bir sorun bile müşterinin haftalarca beklemesi anlamına geliyor. Bu nedenle tamirciler otomotiv sektörünün önündeki en büyük tehditlerden biri diyebiliriz. Biz bunun önüne net bir şekilde geçtik.   
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER