Capital'e abone olun.
ETKİN BÜYÜME FORMÜLLERİ

Etkin büyüme formülleri

Philip Kotler ile global pazarlama stratejisti Milton Kotler, yeni kitaplarıyla büyümeye yeni bakışlarını, Türk şirketleriyle ilgili yorumlarını Capital’e anlattı.

Son Güncelleme: 01.08.2013

Ünlü pazarlama gurusu PHILIP KOTLER Türk şirketlerinin büyüme performansına yönelik çarpıcı saptamaları var. Kotler, 2010 ve 2011 yıllarında Türk şirketlerinin akıllı hamleler yaptığını söylüyor. “Fakat ekonomideki büyüme hız keserken Türk şirketlerinin büyüme performansı çok da hoş görünmüyor” diye konuşuyor.

Kendisi de bir pazarlama stratejisti olan kardeşi MILTON KOTLER de aynı görüşte... Uzman kardeşler, Türk şirketlerine, büyüme konusunda perakende ve hizmet sektörlerine odaklanmalarını, ihracatlarını genişletmelerini ve uluslararası alanda daha iddialı olmalarını öneriyor. Yeni kaleme aldıkları “Market Your Way to Growth: Eight Ways to Win” (Kendi Büyüme Yöntemini Pazarla: Kazanmanın 8 Yolu) kitabında ise Türkiye’dekiler de dahil pek çok şirket için etkin büyüme formülleri olduğuna dikkat çekiyorlar.

Büyük Depresyon’dan beri en riskli dönemi yaşıyoruz. Bugün neredeyse tüm gelişmiş ekonomiler, yavaşlayan ekonomik büyümeyle yüzleşiyor. Üstelik bu yavaşlamanın yıllar boyu sürme ihtimali var. Ancak yine de büyümek mümkün. Sadece bunun için yeni ve uygun yollar gerekiyor.” Bu sözler, dünyanın en önemli pazarlama gurularından Philip Kotler ile global pazarlama stratejisti Milton Kotler’e ait.

Birlikte “Market Your Way to Growth: Eight Ways to Win” (Kendi Büyüme Yöntemini Pazarla: Kazanmanın 8 Yolu) adını taşıyan kitabı kaleme alan iki guru, kitapta zorlu ekonomik sularda nasıl hayatta kalınacağını ortaya koyuyor. Bunun için de 8 etkin yol öneriyorlar. Pazar payına odaklanmak, istekli müşteri ve paydaş geliştirmek, güçlü marka yaratmak, yeni ürün ve hizmet oluşturmak, uluslararası alanda genişleme, satın alma ve birleşmelerle ilerlemek, itibar inşa etmek ve hükümetle ortaklık yapmak bu önerdikleri büyüme yöntemleri arasında sıralanıyor. Kotler kardeşlerin Türkiye ve Türk şirketlerine yönelik de çarpıcı saptamaları var. 2010 ve 2011 yıllarında ekonomi büyürken Türk şirketlerinin çok akıllı hamlelerde bulunduğunu ifade eden Philip Kotler, 2012 ve 2013 yılında ekonomideki büyüme hız keserken ortaya çıkan tablonun çok hoş görünmediğini düşünüyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER