Capital'e abone olun.
GEÇ OLMADAN ŞİRKETİNİZİ YENİDEN KEŞFEDİN

Geç olmadan şirketinizi yeniden keşfedin

Yüksek performanslı şirketlerin sadece mevcut bir işi yönetmekle kalmayıp yeni işler de bulabilecek açıkgöz girişimcilere ihtiyacı vardır.

Son Güncelleme: 01.03.2011



ENİNDE SONUNDA,
bütün şirketlerin, hatta en başarılı olanların bile büyümesi durma noktasına gelir. Bu tatsız gerçekle yüzleştiklerinde ise kendilerini periyodik olarak yeniden keşfetmeye mecbur hissederler. Üstün performans gösterenleri, zirvede kısa bir süre kalabilenlerden ayıran da bu zorluğun üstesinden gelme, yani bir işteki olgunluk aşamasından bir sonraki işteki büyüme aşamasına sıçrama yeteneğidir. Zaman içinde kendini yeniden keşfedemeyen bir organizasyon için bu ihmalin potansiyel sonuçları korkunçtur. Matthew S. Olson ile Derek van Bever'ın ortaklaşa yazdıkları kitapları, "Duraklama Noktaları"nda değindikleri üzere bir şirket büyüme sürecindeyken önemli bir duraklama yaşarsa onun kendini tam anlamıyla yeniden toparlama şansı yüzde 10'un altındadır. Bu olasılıklar kesinlikle göz korkutucudur ve duraklamaya başlayan şirketlerin neden üçte ikisinin daha sonra satıldığını halka açıklık imtiyazlarını kaybettiğini ya da iflas ettiğini açıklar. Çekirdek işe dört elle sarılamamaktan (veya ona çok uzun bir süre yapışıp kalmaktan), uygulama ile ilgili sorunlara, tüketici beğenisini yanlış okumaya veya sırf ölçeklenmek uğruna kafayı ölçeğe aşırı takmaya kadar bu duraklamanın sayısız açıklaması vardır. Bu teorilerin buluştukları ortak nokta ise duraklamanın aslında şirket içindeki bir bozukluğun tamir edilememesinden kaynaklandığıdır. Şirketlerde üstün performansın doğasını 10 yıl boyunca araştırmış bir ekip olarak biz, bu açıklamaların önemli bir hususu ıskaladığını fark ettik. Şirketler, sadece kendi içlerinde bozulan bir şeyleri tamir edemedikleri için değil aynı zamanda şirketin bozulan siperlerini tamir etmeye başlamadan önce çok uzun bir süre bekledikleri için de kendilerini yeniden keşfedemiyor. Yani onlar, enerjilerinin çoğunu mevcut faaliyetlerinin gidişatına yani başarılı yeni bir sunumun satışlarının önce yavaş ilerlediğini, sonra hızla yükseldiğini ve nihayetinde düşmeye başladığını gösteren finansal S eğrisine harcar. Başarılı yeni işlerin temellerini atmaya yeterince enerji harcamazlar. Bu yüzden de kendi çekirdek pazarları duraklamaya girdiğinde onlar da yerde sürünmeye başlar. Araştırmamızda kendilerini yeniden keşfedebilen şirketlerin ortak bir özellikleri olduğunu tespit ettik. Onlar genellikle kendi odaklarını finansal S eğrisinin dışını da kapsayacak şekilde genişletme ve kendi endüstrilerindeki rekabet koşullarını takip etmek, kapasiteleri yenilemek ve el altında hazır bir yetenek arzı yaratmak olan ve yaşamsal öneme haiz ama çok daha kısa süreli gizli S eğrilerini yönetme eğiliminde. Aslında onlar, kendi akıl setlerini baştan aşağıya değiştirmekte ve tüm odaklarını eli kulağında bozulmak üzere olanlara nasıl yoğunlaştırabileceklerini öğrenmektedir.

BİR EĞRİ ÇİZMEK
Bir şirket, düşüşe geçmeden önce genellikle her şey güllük gülistanlıkmış gibi görünür: Mevcut işten kazanılan gelirler artmakta, güçlü kârlar edilmekte ve şirketin hisse senetleri sürekli prim yapmaktadır. Oysa yöneticilerin önlem almaya başlaması gereken tam da bu zamandır. Kendilerini bir sonraki işin S eğrisine sıçramaya hazırlamaları için aşağıdakilere odaklanmaları gerekir.   

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER