Capital'e abone olun.
İYİ İŞ YAPAN UZUN YAŞAR

İyi iş yapan uzun yaşar

Kotler’e göre doğru olanı yapmak, şirketlere pazarda bir numara olmayı garantilemiyor.

Son Güncelleme: 01.08.2012

Ünlü pazarlama gurusu PHILIP KOTLER, yeni kitabı “Good Works”de (İyi İşler), daha iyi bir dünya yaratmak üzere yapılan girişimleri anlatıyor. 60 örnek uygulama üzerinden iyi iş yapmanın inceliklerini sıralıyor. Kotler’e göre doğru olanı yapmak, şirketlere pazarda bir numara olmayı garantilemiyor. Ancak son 30 yılda yapılanlara bakıldığında dünyayı daha yaşanılır bir yer haline getiriyor... Sosyal sorumluluk projelerinin şirketlere sağladığı katkıların araştırmalarla kanıtlandığına işaret eden Kotler, “İster 500 büyük şirketten biri ister küçük bir işletme olsun iyi iş yapan her şirket daha uzun yaşıyor” diye konuşuyor. IBM’den Pepsi’ye, FedEx’den Pfizer’e dünyada pek çok şirket iyi işlere imza atıyor. Sadece yıl sonu bilanço rakamlanna, pazar payına değil daha iyi bir dünya yaratılmasına katkı sağlayan iyi işlere... Pazarlama konusunda dünyanın önde gelen otoritelerinden biri sayılan Philip Kotler, David Hessekiel ve Nancy R. Lee ile birlikte yazdığı yeni kitabı “Good Works”de (İyi İşler) işte bu iyi işleri anlatıyor. Günümüzde sosyal sorumluluk kavramının yeni uygulamalarla son derece sofistike hale geldiğine işaret eden kitap, onlarca örnek uygulama üzerinden pazarlama ve kurumsal odaklı sosyal sorumluluk projelerinin dünyada ve şirketlerde yarattığı değişimi, sağladığı faydaları ortaya koyuyor. Bir sosyal sorumluluk projesinin şirketin satışlarını artıracak, müşterilerle iletişimini kuvvetlendirecek, kurumsal değerleri ve amaçları geliştirecek şekilde nasıl hayata geçirileceğine ışık tutuyor. “Good Works” 500 büyükten küçük işletmelere, pazarlamadan insan kaynaklatma günümüz iş dünyasında her kademedeki profesyonel için müthiş bir rehber niteliğinde.

ODAKTA NE OLMALI?

Philip Kotler, cause (dava) ile commerce’in (ticaret) ne olduğunu karıştırmamak gerektiğini söylüyor. “Bunu yapanlar, fırsatçılar ya da vizyoner sosyal girişimcilerdir” diye konuşuyor. Good Works, buradan yola çıkarak şirketlere finansal ve sosyal kârlılığı dengeli biçimde elde etmeye imkan verecek bir rehber sunmayı hedefliyor. Philip Kotler, sosyal sorumluluk girişimcilerini iki ana başlıkta inceliyor. Birinci başlıkta pazarlama odaklı girişimler var. Bu girişimler şirketlere, örneklerden de görüldüğü üzere daha yüksek satış ve müşterilerle daha etkili iletişim imkanı veriyor. İkinci başlık ise kurumsal odaklı girişimler. Şirket değerlerini ve amaçları geliştiren bu girişimler, tıpkı pazarlama odaklı olanlar gibi günümüzde çok sayıda şirket tarafından uygulanıyor. Peki “iyi iş” ne anlama geliyor? Kotler, 500 büyük Amerikan şirketinin internet sayfasında hızlı bir gezinti yapıldığında, şemsiye konsept altında şu kavramlara rastlandığına işaret ediyor: Kurumsal vatandaşlık, kurumsal hayırseverlik, kurumsal sosyal sorumluluk, toplum ilişkileri, toplum geliştirme, kurumsal sorumluluk... Kitapta ise “kurumsal sosyal sorumluluk” kavramı kullanılıyor ve ifadesi de “Kurumsal kaynaklara katkı sağlayacak isteğe bağlı iş uygulamalarıyla toplumun refahını geliştirme vaadi” şeklinde yapılıyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER