Capital'e abone olun.
KORUMA DÖNEMİ

Koruma dönemi

Son dönemde piyasadaki risk oranının yükselmesi büyüme konusunda şirketlerin daha da hassas davranmasına neden oldu.

Son Güncelleme: 01.06.2014

Büyüme hızından çok mevcudu korumak ve kârlılık öncelik kazandı. Borçlanmak, yeni işlere girmek ve yatırım yapmak gibi birçok konuda da şirketler birkaç yıl öncesine göre daha “muhafazakâr” davranıyor.

Mağaza sayılarında, üretim merkezlerinde hatta müşteri sayılarında bile “küçük ama sağlıklı” ilerlemeyi tercih ediyorlar. Uzmanlar ise bu durumu şirketlerin içe kapanma refleksi olarak yorumluyor. Ekonomi muh afazakârlaştı kca bu eğilimin artmaya devam edeceğinin de altını çiziyorlar.

Üst üste 2 yıl yüzde 100 büyüdük. Bu hız bizi sağlam ilerlemek adına büyümeyi hazmetmeye yöneltti. Hızlı büyümek çok zaman üretim sayılarına odaklandığınız için işletme körlüğünü de beraberinde getiriyor. Bu ‘Üretimi ne pahasına olursa olsun yapalım ve büyüyelim’ anlayışı aslında orta dönemde işletmenin sağlıklı devamını tehdit ediyor.

Biz sistemli olarak sağlıklı ve sürdürülebilir bir ikinci büyüme hamlesinin altyapısını hazırlıyoruz. 2015 yılından itibaren sağlam bir altyapı ile ikinci bir büyüme dalgası için hazır olacağımızı görüyorum. Ancak artık bundan sonra hedefimizde yüzde 100 büyüme değil, küçük ama sağlıklı ve sürdürülebilir bir büyüme var.”

Bu sözler, Erkunt Traktör Genel Müdürü Zeynep Erkunt’a ait. Ancak sadece Erkunt değil, içinde bulunduğumuz dönemde çok sayıda şirket işe benzer bir bakış açısıyla yaklaşıyor. Hız yerine sağlamlığa odaklanıyor, cirodan çok kârlılığı esas alıyor, riski tümüyle üstlenmek yerine dağıtmayı tercih ediyor.

Borçlanmak, yeni işlere girmek ve yatırım yapmak gibi birçok konuda şirketlerin birkaç yıl öncesine kıyasla daha muhafazakâr bir tutum içinde olduğu da dikkatlerden kaçmıyor. Uzmanlara göre bu durumun ana nedeni ekonominin dinamikleri bozuldukça şirketlerin içe kapanma refleksi.

Rekabet ortamında pazar daralması yaşandığında şirketlerin refleks olarak kendilerini koruma durumuna geçtiğini belirten Msearch Genel Müdürü Ali Midillili, “Bu dönemde herkes esas faaliyet alanına odaklanmaya başladı. Çünkü kâr oradan geliyor.   
  • 1
  • 2

  • Etiketler: yönetim,büyüme,Kâr,müşteri,finansman,yatırım

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER