Capital'e abone olun.
LİDER OLMA HESAPLARI

Lider olma hesapları

Çok sayıda sektör ikincisi liderlik planı yapıyor.

Son Güncelleme: 01.08.2013

Aslında her şirket, sektör birincisi olmak ister... Sonuçta lider olmadan oyunun kurallarını belirlemek zor. Özellikle günümüz rekabetçi ortamında maliyet ve rekabet avantajı sağlayabilmenin yolu liderlikten geçiyor. İşte bu nedenle perakende, otomobil, akaryakıt, sigorta ve hızlı tüketimin pek çok kategorisinde müthiş bir liderlik yarışı var. Liderin sıkı takipçilerinin stratejileri ise çeşitlilik gösteriyor. Satın almalar yoluyla liderlik koltuğuna oturmayı düşünenlerin yanı sıra yeni ürünle, yatırım yaparak ya da maliyet avantajı sağlayarak bir basamak üste çıkmak isteyenler de var.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Herkes bilincinde... Sektör bağımsız lider olmanın pek çok avantajı var. Yetenekli iş gücü istihdamından, kolay finansman olanaklarına, yeni müşteri kazanma becerisinden sektörü yönlendirmeye kadar oyunun kurallarının konduğu her alanda liderlerin sözü daha fazla geçiyor. Bu nedenle her sektörde, özellikle ilk 2 arasında kıyasıya rekabet var. Liderin sıkı takipçisi olan şirketler, lideri yakalamak üzere farklı stratejiler uyguluyor. Doğtaş gibi yeni ürünlere odaklananların yanı sıra Opet gibi istasyon sayısıyla bir basamak yukarıya çıkmayı amaçlayanlar da var. Satın alma, yeni yatırımlar, verimliliğe odaklanma da takipçilerin stratejileri arasında yer alıyor.

Uzmanlar ise liderliğin yarım puanla bile kaçabildiği günümüz rekabet ortamında liderin de takipçilerinin de işinin zor olduğu görüşünde... 16 kategoride yaptığımız liderlik yarışı araştırmasından çıkan sonuçlar da bu saptamayı doğruluyor. Sektörlerin çoğunda kıyasıya bir rekabet mevcut. Liderlik için savaşan sıkı takipçilerin farklı stratejileri, önümüzdeki dönemde sektörlerdeki pay haritasında değişiklik olabileceğinin de sinyallerini veriyor.

10 YILDA 200 MİLYON YATIRIM
Türk mobilya sektöründe 65 bin mobilyacı var. Bunun yüzde 50’si üreticilerden oluşuyor. Çok fazla oyuncunun rekabet ettiği mobilya sektörü, 2012 sonunda 15 milyar TL büyüklüğe ulaştı. Bu rakamın yarısı ise kayıt dışı olarak gerçekleşti. Mobilya sektöründe İstikbal, Bellona ve Mondi markasıyla rekabet eden İstikbal, pazar lideri. Pazar payı yüzde 25-30 aralığında değişen İstikbal’i ise Doğtaş, yüzde 5’lik payıyla izliyor. Son yıllarda büyük bir atağa kalkan Doğtaş, geçtiğimiz aylarda Türkiye’nin bilinen mobilya markalarından Kelebek’i bünyesine katmıştı. Şehir merkezlerinde açtığı yeni mağazalarla hızla büyüyen Doğtaş, liderin sıkı takipçisi. Doğtaş Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, 2023 yılında pazar lideri olacaklarını söylüyor ve aksiyon planını şöyle aktarıyor:  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER