Capital'e abone olun.
LİDERLERİN CRM PLANLARI

Liderlerin CRM planları

CRM bugün müşteriyle temas eden her şirketin en kritik gündem maddelerinden biri.

Son Güncelleme: 01.07.2012


2000'li yılların başlarında adından söz ettirmeye başlayan CRM (müşteri ilişkileri yönetimi), bugün müşteriyle temas eden her şirketin en kritik gündem maddelerinden biri. Başarılı şirket liderlerinin ajandasında ilk sıralarda yer alıyor. Kriz içinde fırsatın yaratılması ve kaynakların doğru kullanılabilmesi açısından da etkili çözüm yollarından biri olarak görülüyor. Yeni müşteri kazanmak veya mevcudu kaybetmemek, ürün satışını korumak veya artırmak kriz ortamında önceki dönemlere göre daha zorlu bir hal almış durumda. Bu ortamda doğru tasarlanmış operasyonel veya analitik CRM çözümleri kullanarak satış ve pazarlama faaliyetlerindeki etkinliğin artırılması ise mümkün. Yönetmeleri gereken bilgi miktarı artan şirketler için bilginin doğru yönetilmesi ve eldeki kaynakların özellikle bütçeler dahilinde kullanılabilmesi için iyi uyarlanmış CRM projelerinin şirkete avantaj sağladığı da biliniyor. CRM projelerinin kapsamı şirketten şirkete, sektörden sektöre farklılık gösteriyor. Yine de ortak nokta bu projelerin başarılı olması için üst yönetimin bu işin liderliğini yapması... Türkiye’de de Vatan Bilgisayar’dan Desa’ya, İpekyol’dan Akbank’a kadar pek çok şirket ve kurumun yöneticisi CRM’in öneminin farkında. CRM’e yönelik yeni planları olan yöneticiler; müşteri sadakatini artırmayı, yeni müşteriler edinmeyi ve hem mevcut hem de potansiyel müşterilerini yaşam boyu müşterileri arasında tutmayı hedefliyor.

KİŞİYE ÖZEL KAMPANYA
Vatan Bilgisayar, perakende yazılımı ile tüm müşterilerinin alışverişlerini satır bazında kaydeden bir altyapıya sahip. Bu nedenle müşterilerin hareketlerini yakından takip edebilen şirket, her kampanyada ne kadar yeni müşteri gelmiş, ne tür ürünler satın alınmış ve hangi ödeme araçları kullanılmış gibi detaylı verileri tutabiliyor. Öte yandan mağazaların müşteri alışkınlıklarını da ayrı ayrı takip etme olanağı var. Bu operasyonel bilgiler şirketin yeni kampanya tasarlarken en uygun pazarlama stratejisini kurgulamasına olanak sağlıyor. Vatan Card sayesinde müşterilerine ek avantajlar sağlayacak sistemler üzerinde çalıştıklarını söyleyen Vatan Bilgisayar Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Vatan, gerek müşteri hizmetleri gerekse çağrı merkezi ve web siteleri aracılığıyla müşterilerin sorularını cevaplamaya veya sorunlarını çözmeye çalıştıklarını belirtiyor. Sosyal medya sayesinde de müşterilerinin dilek ve isteklerini veya kampanya taleplerini takip etiklerini dile getiren Vatan, “Önümüzdeki dönemde elimizdeki çok geniş ve detaylı müşteri hareket verilerini daha iyi analiz ederek, müşterilere daha fazla sevecekleri hizmet ve ürünleri planlama olanağımız olacak. Kişiye özel kampanya yapma hedefimiz için biraz daha zamana ihtiyacımız var. Bu çalışmaların en önemli amacı bize gelen müşterileri daha da memnun edecek çözümler üreterek, defalarca bize gelmelerini sağlamak, açıkçası sadık bir müşteri kesimi yaratmak. Öte yandan farklı hizmet yaratarak rekabete karşı üstünlük sağlamak” diye anlatıyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER