Türkiye'nin en sorumlu şirketleri

Türkiye’nin önde gelen kuruluşları, kurumsal sosyal sorumluluk çerçevesinde şirket imajını güçlendirmek için ciddi projeler gerçekleştirip, önemli bütçeler ayırıyorlar.

22.10.2014 20:14:210
Paylaş Tweet Paylaş
Türkiye'nin en sorumlu şirketleri
Türkiye’de ise bu konunun öncülüğünü büyük holdingler yaptı. Koç, Sabancı, Eczacıbaşı, Yaşar, Doğan Holding vakıflar ve projelerle öne çıktı. Bunu diğer şirketler izledi. 2002 yılında projelerinin toplamı 300 milyon dolara ulaştı. 2003’te rakamın bunun çok üzerinde olduğu tahmin ediliyor.    
 
Artık rekabetin yeni kuralları var. Sadece ciro, kâr, hisse değeri gibi kavramlar ön planda değil. Şirketler, itibar yönetimi, sosyal sorumluluk ve dolayısıyla sürdürülebilir büyüme konularına yoğunlaşıyor. Sosyal alanda yapılan girişimler, şirketlerin rakamsal sonuçlarına da olumlu yansıyor. Müşteriyle ilişkilerini güçlendiriyor, onları “önemli” değerleri arasında koyuyor.    
 
Dünyada bu konudaki çalışmalar çok hızlı ilerliyor. Dünya devi şirketlerin, finansal tabloların yanında, mali olmayan raporlar yayınladıkları görülüyor. Türkiye’de ise bu alanda öncülüğü büyük holdingler ve yabancı şirketler üstleniyor. Koç, Sabancı, Eczacıbaşı ve Doğan Holding gibi, güçlü kuruluşlar sosyal sorumluluk faaliyetleri uzun yıllardır devam ediyor. 

Holdingler için, uzun yıllardır sürdürülen ve “geleneksel” olan bu yaklaşım, artık bir çok şirket tarafından da benimseniyor. Sadece 2002 ve 2003 yılında sosyal sorumluluk projeleri için, Doğan Holding 9 trilyon lira, Akbank 7 milyon dolar, İpragaz 1 milyon dolarlık bütçe kullandı. Türkiye’deki büyük şirketlerin, 2002 yılındaki toplam sosyal sorumluluk harcaması ise 300 milyon doları buluyor. 2003’de bu rakamın daha da arttığı tahmin ediliyor.  
 
ABD’li şirketler öncülük ediyor  
Dünyada Amerika’lı şirketler sosyal sorumluluk projelerinde öncü konumda. 2001 yılında dünyada yapılan 25 milyar dolarlık sponsorluk harcamasının, 9 milyar 5 milyon doları Amerikalı şirketler tarafından gerçekleştirildi. ABD şirketlerinin sponsorluk harcamalarının, yüzde 68’i spor, yüzde 19’u sosyal amaçlı projeler, yüzde 15’i kültür sanat, geri kalan yüzde 9’u ise diğer etkinlikleri kapsıyor.  
 
Dünya Sürdürülebilir Kalkınma İş Konseyi (WBCSD) Direktörü Marcel Engel, kurumsal sosyal sorumluluğun, şirketlerin dünya vatandaşları olarak görevlerini yerine getirmelerine yardımcı olduğunu söylüyor. Engel’e göre, kurumsal sosyal sorumluluk, sürdürülebilir kalkınmaya önemli katkı sağlıyor. Engel, sosyal sorumluluk projelerinin şirketlerin iş paydaşlarına olan etkisini ise şöyle özetliyor:  
 
“Sosyal sorumluluk, kurumsal taahhüt, personelin hayat kalitesini yükseltmek ve yerel toplumsal birimlerle birlikte gerçekleştirilen çalışmaların bütünüdür. Tutarlı bir kurumsal sosyal sorumluluk bütünlük, sağlam değerler ve uzun bir yaklaşım üzerine kuruluysa şirketlere mutlaka yarar sağlar.”  
 
WBCSD’in temel mesajına dikkat çeken Engel şöyle devam ediyor:  
“Şirket, toplumdan ayrı bir varlık değil. İş ve toplum arasında çok yakın bir ilişki var. Toplumun iş dünyasının daha iyi bir gelecek için çalıştığını anlamasını sağlamak lazım.”~ 
 
300 milyon dolar harcandı  
 Türkiye’nin önde gelen kuruluşları, kurumsal sosyal sorumluluk çerçevesinde şirket imajını güçlendirmek için ciddi projeler gerçekleştirip, önemli bütçeler ayırıyorlar. ARGE Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Yılmaz Argüden, şirketlerin sosyal hayata olan etkisinin arttığını söylüyor. Son yıllarda yapılan projelere dikkat çeken Argüden sözlerini şöyle sürdürüyor: 

“Türkiye’de artık şirketler sosyal sorumluluk projelerine ciddi harcama yapıyorlar. Son yıllarda çok başarılı projelere imza atılıyor. Turkcell’in ‘Çağdaş Türkiye’nin Çağdaş Kızları’, Cif’in ‘Topkapı Sarayı Restorasyonu’,  Procter&Gamble’in ‘Deniz Temiz’ projeleri toplumda büyük ilgi uyandırdı. Bu çalışmalar şirketlerin kurumsal kimliğine yarar sağladı.”  
Argüden, Türkiye’de bazı firmaların kurumsal sosyal sorumluluk projelerini birden çok  
sektöre yaydığını belirterek şöyle konuşuyor:  
 
“Örneğin Vehbi Koç Vakfı aracılığı ile eğitime destek veren Koç Holding, 500 depremzedeye 2 yıl boyunca kira ve 300 personele kalıcı konut yardımı yaptı. Bu, 12.5 milyon dolar finansman gerektirdi. Koç’un 1983-2000 arasında toplam 54 milyon dolarlık çevre yatırımı var. Sabancı Holding, Hacı Ömer Sabancı Vakfı aracılığıyla eğitim, sağlık, bedensel ve zihinsel engellilere yönelik çalışmalarda bulunuyor.”  
 
Profilo ve Tetrapak’in stratejisi  
Eğitimi Türkiye’nin en temel meselesi olarak gören Profilo, sosyal sorumluluk çalışmalarını daha çok bu alanda gerçekleştiriyor. Şirket, 17 Ağustos depremi sonrasında Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD) ile işbirliği yaparak Diyarbakır’ın Çınar ilçesinde ilköğretim okulu yaptırdı.  
 
Ayrıca, Ulusal Eğitime Destek Kampanyasına da destek oldu. Bu kampanya ile Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) tarafından hayata geçirilen Okuma Yazma Bilgi Hattı’na katkı sağladı. Profilo yine AÇEV’le gerçekleştirdiği “Mezun Anneler Projesi”yle, özellikle Çocuk Esirgeme Kurumu’ndaki çocukların eksikliklerini gidermeye çalışıyor.    ~
 
Tetra Pak Türkiye ise, sağlıklı ambalajda süt tüketiminin artmasına katkıda bulunmak için  Okul Sütü Programı, Açık Süte Karşı Kampanya ve Sağlıklı Süte Çağrı Seminerleri düzenliyor. Okul Sütü Programı’nda, SETBİR çatısı altında faaliyetlerini sürdüren üreticiler,  piyasa fiyatlarının altında süt tedarik etti. Tetra Pak ise programa, özel aseptik ambalajlarla destek verdi. Kampanya ilk yıl 14 trilyon, 2002-2003 eğitim öğretim yılında ise 24.7 trilyon lira  bütçe ile gerçekleştirildi.  
 
TNT Global’den 5 milyon Euro  
 TNT Ekspres Türkiye kitap toplama kampanyası, lösemili çocuklar ve Basketbol Federasyonu gibi projeler için, kurumsal sosyal sorumluluk çerçevesinde yılda ortalama 100 bin dolar harcıyor. TNT global ise WFP Dünya Gıda Programı için ilk yıl 5 milyon Euro bütçe ayırdı.   TNT Ekspres Türkiye Pazarlama Koordinatörü Erdenay Gül, TNT Ekspres’in yaptığı sosyal sorumluluk çalışmalarını şöyle özetliyor:  
 
“TNT Ekspres olarak daha iyi bir toplum ve gelecek için uygulayabileceğimiz tüm sosyal sorumluluk projelerinde yer alıyoruz. Günümüzde artık başarılı şirketler sadece ürün ve hizmetlerinde değil, aynı zamanda topluma yaptıkları katkılarda da farklılık yaratmak zorunda.

Sadece ticari amaç için çalışmak şirketin, varlığını güçlendirmeye yetmiyor.”  
TNT Ekspres, 4 yıldır geleneksel olarak düzenlediği “TNT Ekspres Bilgi ve Kültür Taşıyor” kampanyasıyla, okullarda kütüphane kuruyor.  2003 yılında gerçekleştirilen kampanyada toplanan 215 bin kitap, Türkiye genelinde 122 okula gönderildi.  
 
Şirketlerden destek atağı  
Borusan Grubu, özellikle sanat ve eğitim alanlarında bugüne kadar uzun soluklu projelere imza attı. Asım Kocabıyık’ın Onursal Başkanlığı’nı üstlendiği, Asım Kocabıyık Kültür ve Sanat Vakfı eğitim projelerine destek veriyor. Sanat etkinliklerini yürüten Borusan Kültür ve Sanat Merkezi bünyesinde ise Borusan Oda Orkestrası, etkinlik salonu, müzik kütüphanesi ve Borusan Kültür ve Sanat yayıncılık bulunuyor.  ~
 
Grup hedefini, “Çok sesli müziğin ve çağdaş modern sanatın Türkiye’de daha geniş kitleler tarafından benimsenmesine katkıda bulunmak” olarak açıklıyor. Nurol Holding ise 2002-2003 yılında toplam 300 bin dolarlık bütçeyi sosyal sorumluluk kapsamında kullandı. Holding Atatürk’ün Selanik’deki evini, aslına sadık kalarak Ankara’da inşa etti. İskenderun’da okul yaptırdı. Çaykovski’nin Fındıkkıran Balesi’ne sponsor oldu.  
 
Nokia Türkiye ise sosyal sorumluluk alanında aktif faaliyet gösteren başka bir şirket. Nokia, TEGV ile birlikte geliştirdiği “Düşler Atölyesi” projesiyle, 3 yıl içinde 40 bine yakın çocuğun plastik sanatlarla uğraşmasını hedefliyor. Şirketin bu projeye 3 yıl için 500 bin euro ayırdı.     

Aras Cargo belediyeler, Kızılay, Rotary, Lösev ve eğitim kurumlarıyla ortak proje yürütüyor.  Şirket, yardım ve destek kampanyaları kapsamında öğrencilere ücretsiz eğitim, sağlık, kültür alanında destek olan kuruluşların gönderilerini ücretsiz taşıyor.  
 
Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri gerçekleştiren şirketlerden bir diğeri de Siemens Business Services. Şirket, Bilişim Teknolojileri Olimpiyatları’nda kazanan öğrencilerden birinin projesini, SBS içinde fikir durumundan çıkartılıp ürün haline getirilebilmesi için çalışma yapıyor.    
 
4 bin öğrenciye burs verdi  
  Türkiye’nin güçlü kuruluşlarından Yaşar Topluluğu, sosyal sorumluluk kapsamında faaliyetlerini, “Yaşar Eğitim ve Kültür Vakfı” aracılığıyla gerçekleştiriyor. Yaşar Holding’in CEO’su Hasan Denizkurdu özellikle eğitim ve kültür aktivitelerine katkı sağladıklarını söylüyor.~

Yaşar Eğitim ve Kültür Vakfı kanalıyla, sosyal dayanışma, manevi değerlere saygı ve fertle devlet bütünleşmesini pekiştirmek için eğitim çalışmaları yürüttüklerini belirtiyor.  Topluluğun her yıl karşılıksız burs verdiğine değinen Denizkurdu sözlerini şöyle sürdürüyor:  “Bugüne kadar 4 bine yakın öğrenciye burs imkanı yarattık.

Bunların yanı sıra Milli Eğitim Bakanlığı’nın da işbirliği ile eğitime yatırım yapıyoruz. Selçuk Yaşar Boyacılık Endüstri Meslek Lisesi’ni hizmete açtık.  Çeşme Alaçatı’da yeni bir okul yapılması için İzmir Valiliği ve Milli Eğitim Müdürlüğü’yle protokol imzaladık.”  
 
Eczacıbaşı Topluluğu’nda ise 1950 yılından bu yana kültür, sanat, eğitim ve spora destek olmak adeta bir gelenek. Bu geleneğin öncüsü ise Dr. Nejat Eczacıbaşı. Dr. Nejat Eczacıbaşı Vakfı Müzik Bursları, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Eczacıbaşı Bilimsel Araştırma ve Destek Fonu ve Eczacıbaşı Spor Kulübü Topluluğun sosyal sorumluluk projeleri arasında yer alıyor.

Topluluk, kurumsal sosyal sorumluluk kapsamındaki projelerini de yatırım olarak değerlendiriyor. Eczacıbaşı, önümüzdeki dönemde yeni sosyal sorumluluk projelerine de imza atmaya hazırlanıyor. Ancak bu projelerin topluma sağlayacağı katkı, maliyet ve kaynakları planlandıktan sonra duyurulması tercih ediliyor.  
 
BANKALAR KÜLTÜRE DESTEK OLUYOR  
İŞ BANKASI  
Sanatın ve bilimin gelişimine katkıda bulunmak için faaliyetlerini birçok alanda yoğunlaştırıyor. Türkiye İş Bankası Resim Koleksiyonu’nda, 19. yüzyılın ikinci yarısından başlayan ve günümüze kadar uzanan döneme ait, 700’e yakın sanatçının 2 bini aşkın yapıtı yer alıyor. Üç ayrı sanat galerisi bulunuyor. 1956’da kurulan Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, bugüne kadar kültür, sanat, tarih ve ekonomi alanlarında binin üzerinde eser yayınladı.  ~
 
AKBANK  
Kültür ve sanata çok geniş bir yelpazede destek veriyor. Akbank Kültür Sanat Merkezi başta olmak üzere Akbank Caz Festivali, Akbank Oda Orkestrası, Prodüksiyon,  Çocuk ve Karagöz Kukla Tiyatrolarıyla sanatsal etkinlikler gerçekleştiriyor. Ayrıca,  “Antandros Antik Kenti Kazıları” ve “Nemrut’u Koruma Projesi” ile kültür mirasının gün ışığına çıkarılmasına katkı sağlıyor.  
 
YAPI KREDİ BANKASI  
Sosyal sorumluluk kapsamındaki çalışmalarını Yapı Kredi Kültür Sanat aracılığıyla gerçekleştiriyor. 2003 yılı içerisinde çeşitli illerde Yapı Kredi Kültür Sanat bünyesinde 400’ün üzerinde sergi ve etkinlik yaptı. Bunun yanı sıra, 2002’de kurulan Yapı Kredi Gönüllü Grubu 800’ün üzerinde gönüllüsüyle Deneme Bilim Merkezi, AÇEV, Çekül, Tema, Altınokta Körler Vakfı ve ÇYDD ile projeler yürütüyor.  
 
GARANTİ BANKASI  
TÜRSAK Vakfı tarafından organize edilen Uluslararası Çevre Filmleri Festivali, Uluslararası İstanbul Tiyatro Festivali kapsamındaki Plasticiens Volants Sokak Tiyatrosu ve İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı’nın düzenlediği Uluslararası İstanbul Caz Festivali Garanti Bankası sponsorluğuyla gerçekleştirildi. Garanti katkı sağlayacağı alanların altında alt başlık seçerken nispeten az destek gören alanlara destek vermeyi tercih ediyor.  
 
DIŞBANK  
“Bilgi Yönetimi”ni kurum kültürünün bir parçası haline getirmek için çalışıyor. Bu konuda yayınladığı üç kitapta, tüm sektörler için yararlı olacak bilgileri verdi. Şirketlerin bilgi yönetimiyle ilgili deneyimlerine dikkat çekti. Dışbank, “Bilginin Yönetimi” kapsamında dünyada bilgi yönetimi konusunda ortaya konulmuş başarılı çalışmaları, Türk okurlarına sunuyor. Ayrıca Çağdaş Eğitim Vakfı kapsamında 1999 yılından bu yana yaklaşık 2 bin öğrenciyi okuttu.  ~
 
TÜRK ŞİRKETLERİNDEN SOSYAL SORUMLUK KAMPANYALARI  
Kurumsal sosyal sorumluluğu kendi iş stratejisinin bir parçası olarak gören firmalar, gün geçtikçe artıyor. Her sektörden bu alandaki çalışmalara önemli bütçe ayrılıyor.  
 
TURKCELL’DEN ÖZGÜN UYGULAMA  
Turkcell sponsorluk faaliyetlerini  “Türkiye’de nitelikli insan kaynağı oluşturulmasına katkıda bulunmak” vizyonuyla gerçekleştiriyor. Sosyal sorumluluk projelerinin uzun soluklu ve etkileri zamana yayılmış özgün uygulamalar olmasına özen gösteriyor. Şirketin, 2000 yılından beri Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ile birlikte yürüttüğü “Çağdaş Türkiye’nin Çağdaş Kızları” projesi çok ilgi gördü. Bu projeyle kalkınmada öncelikli 35 ildeki 6 bin 900 kız öğrenci, eğitimlerine devam etme olanağı buldu.  
 
İPRAGAZ ANADOLU’YU DESTEKLİYOR  
İpragaz ise özellikle Doğa Anadolu Bölgesi’ndeki okullara destek oluyor. İpragaz Genel Müdürü Selim Şiper, “Geçen yıl Doğu Anadolu Bölgesi’nde 15 bin kırtasiye seti dağıttık. Ayrıca LPG’nin bilinçli kullanımı için, sürekli seminerler veriyoruz. Bütün aktivitelerimizin toplam maliyeti 1 milyon doları buluyor” diyor.  
 
SANATA YATIRIM  
Ak Emeklilik İstanbul Devlet Opera ve Balesi ve Atatürk Kültür Merkezi’nin sponsorluğunu yürütüyor. Şirket, 2 yıl sürecek sponsorluğu için 110 bin dolarlık bir bütçe ayırdı. Ak Emeklilik Genel Müdürü Meral Ak Egemen şirketlerin, sürdürülebilir kalkınma sağlamak için ekonomik faaliyetlerinin yanı sıra, ekolojik çevre ve topluma yönelik projeler gerçekleştirmesi gerektiğini söylüyor. Böylece, markalarına değer katıp beğenilen ve tercih edilen bir şirket olarak rekabet avantajı elde edebileceklerini belirtiyor.  
 
VAKSA’NIN MALVARLIĞI 641 TRİLYON LİRA  
Sabancı Holding, sosyal sorumluluk faaliyetlerini Hacı Ömer sabancı Vakfı (VAKSA) aracılığıyla yürütüyor. Sabancı Ailesi'nin hayır faaliyetlerini kurumsallaştırmak amacıyla 1974 yılında kurduğu VAKSA, şu ada Türkiye'nin en büyük aile vakfı konumunda.  
 
Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sakıp Sabancı, Vakfın malvarlığı’nın 2002 sonu itibariyle 641 trilyon liraya ulaştığını belirterek şöyle konuşuyor:  “Vakıf, kurulduğu 1974 yılından bugüne kadar yaptığı eserler, öğrenim bursları, kurum ve kuruluşlara yaptığı yardımlarla toplam 972 trilyon 904 milyar lira, yani 1 katrilyon liraya yakın hayır işi gerçekleştirdi. ~

Türkiye genelinde 54 yerleşim merkezinde eğitim, sağlık ve kültür alanında 116 kalıcı eser yaptı. VAKSA, verdiği burslarla yılda yaklaşık bin öğrenciye eğitim olanağı sağlıyor.”   Vakfın felsefesinin "Bu toprağın verdiklerini, bu toprağın insanına geri vermek" olduğunu belirten Sabancı sözlerini şöyle sürdürüyor: “Bugün sadece Sabancı Ailesi’nden bağış kabul eden VAKSA'nın sahip olduğu menkul ve gayrimenkul kıymetler, 2002 yılı sonu rayiç değerleriyle 166 trilyon liraya ulaştı.

VAKSA, Sakıp Sabancı ve Dilek Sabancı ödülleri programı çerçevesinde toplam 7 dalda ödül veriyor. Dilek Sabancı Araştırma Fonu, her yıl bir  projeyi ödüllendiriyor. 1994’de toplam 104 bin dolar, 1995 yılında toplam 110 bin dolar, 1996 yılı itibari ile, 2002 yılı dahil, her yıl toplam bin Cumhuriyet Altını karşılığı parasal ödülü başarılı öğrenci, öğretmen ve sporculara dağıttık.” Sabancı Holding, Philip Morris sorumluluğunda, İzmir Torbalı’daki Metropolis Antik Kent çalışmaları çerçevesinde, Amfi Tiyatro ortaya çıkarılmasına katkı sağladı. Ankara’daki tarihi TBMM binasının onarım ve yenilenmesi de yine Sabancı Holding - Philip Morris sponsorluğu ile gerçekleştirildi.  
 
AYDIN DOĞAN VAKFI’NIN İKİ YILLIK BÜTÇESİ 9 TRİLYON  
  Doğan Grubu, toplumsal sorumluğun sadece sosyal sorumluluk projeleriyle karşılanmayacağını düşünüyor. Kâr amaçlı yatırımlarda bile, “Sosyal yatırım” (social investment) anlayışının kullanmasını kendine daha yakın buluyor. Bu nedenle de, sosyal sorumluluk projelerini Aydın Doğan Vakfı eliyle hayata geçiriyor. Vakıf, 2002 ve 2003 yıllarında sosyal sorumluluk projelerinin hayata geçirilmesi için toplam 8 trilyon 712 milyar lira tutarında bir bütçe kullandı.      
 
Vakıf, özellikle eksikliği en çok hissedilen alanlarda proje gerçekleştiriyor. Elde edilen etkiyi de yan projelerle destekleyerek güçlendiriyor. Her ne kadar mesleki eğitim alanında yoğunlaşsa da kültür ve spor faaliyetleri de Vakfın programları arasında yer alıyor. Özellikle iletişim alalında eğitimin yaygınlaştırılması, insan kalitesinin yükseltilmesi için kamu kuruluşları ve üniversitelerle birlikte çalışıyor.  
 
Genç İletişimciler Yarışması, Uluslararası Karikatür Yarışması ve Aydın Doğan Ödülleri’nin artık gelenekselleşmiş durumda olması, sürdürülebilirlik alanında Vakfın artık kendini kanıtladığını ortaya koyuyor.  ~
 
Grup, sosyal sorumluluk projelerini daha çok mesleki eğitim üzerine yoğunlaştırıyor. Eğitimin, üretim, kalite ve verimliliğin sağlanması ve korunması üzerinde doğrudan etkisini kullanarak mesleki eğitim konusuna özel bir önem veriyor.

Türkiye genelinde bazıları mesleki eğitim vermek üzere, okullar yaptırıyor. Aydın Doğan Vakfı,  İstanbul ve Kelkit’de Aydın Doğan Anadolu İletişim Meslek Lisesi ve Erzurum Atatürk Üniversitesi Aydın Doğan Meslek Yüksek Okulu yaptı.  
 
Grubun sosyal yatırım anlayışına verilecek iyi örneklerden biri de Kelkit Organik Tarım ve Hayvancılık Merkezi…Çevreci ve sosyal dayanışmayı ön planda tutan bu proje, gerçek anlamda uzun vadeli sosyal ve ekonomik bir yatırım olarak kabul ediliyor. Aynı zamanda Türkiye’nin en büyük entegre kırsal kalkınma projesi özelliğini taşıyor.  
 
Aydın Doğan Vakfı, 2004 yılında da faaliyetlerini artırarak sürdürmeyi hedefliyor. 2003 yılında başladığı Afyon Aydın Doğan Bilim ve Sanat Merkezi’nin inşasını bu yıl bitirecek olan Vakıf, buna ek olarak okullara yaptığı kitap, bilgisayar gibi bağışlarını artırmayı planlıyor.    
 
AVRUPA’NIN BÜYÜK VAKIFLARI ARASINDA  
Koç Holding bünyesindeki Vehbi Koç Vakfı, Türkiye’nin ilk ve en büyük özel vakfı olma özelliğine sahip. Vakıf toplam değeri 700 milyon doları bulan mal varlığıyla, Avrupa’nın da büyük vakıfları arasında yer alıyor. Vehbi Koç Vakfı’nın 35 yıldan beri gerçekleştirdiği hizmetlerin toplam maliyeti yaklaşık 500 milyon doları buluyor.  
 
Vakfa bağlı kurumlar arasında Sadberk Hanım Müzesi, Koç Özel İlköğretim Okulu ve Lisesi, Koç Üniversitesi, Amerikan Hastanesi, Suna-İnan Kıraç Akdeniz Medeniyetleri Araştırma Enstitüsü, Vehbi Koç ve Ankara Araştırmaları Merkezi yer alıyor. Vakfın desteğiyle yürütülen projeler ve Vakfa bağlı kurumlar, Türk insanının kalitesini artırmak için çalışıyor. Sanat, kültür, eğitim ve sağlık alanlarında faaliyetlerini sürdürüyor.  
 
Vehbi Koç Vakfı, son yıllarda Türkiye’nin muhtelif yerlerinde “yap-devret-sahip çık” felsefesiyle 13 ilköğretim okulu yaptırdı. Bu projenin toplam maliyeti ise 26 milyon dolar. Her yıl eğitim, sağlık ve kültür alanında 100 milyar lira tutarında ödül veriyor. Ayrıca Vakıf 2003 yılında her yıl 100 bin dolar civarında bir kaynağı, proje destekleme faaliyetlerine ayıracağını duyurdu.  

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz