Capital'e abone olun.
UNUTULMAZ İTİRAZLARI

Unutulmaz itirazları

İş insanlarının bugüne kadar yaptıkları en önemli itirazları, bu itirazların çalıştıkları kurumlara ve kariyerlerine etkilerini araştırdık.

Son Güncelleme: 01.10.2013

Bazı kararlara “hayır” demek, sürüp giden uygulamalara “itiraz etmek” iş dünyasındaki pek çok deneyimli, güçlü yönetici için bile kolay bir iş değil... Ancak her liderin kariyerinde böyle “itiraz” anıları var. Örneğin Tesco Kipa Genel Müdürü Jeff Adams, taze yiyecek ve içecek kategorisinin olması konusunda itiraz gücünü kullanarak şirkete büyük bir bir değer kazandırdı. Tüpraş Genel Müdürü Yavuz Erkut da yıllar öncesinde tüm karşı görüşlere rağmen şirketin yeni bir iş alanına girmesine öncülük etti ve bugün kurumun ciddi bir gelire sahip olmasının önünü açtı. Capital iş insanlarının bugüne kadar yaptıkları en önemli itirazları, bu itirazların çalıştıkları kurumlara ve  kariyerlerine etkilerini ortaya koydu.

Fark yaratmak için sürüden ayrı olmak şart. Bu kural hayatın her alanında geçerliliğini koruyor. Örneğin iş hayatında başarıyı yakalayanların en önemli özelliği kendilerine dayatılanları olduğu gibi kabul etmemeleri. Doğru bildiğini yapma cesaretini göstermek de yine bugünün öne çıkan isimlerinin olmazsa olmaz ortak yaklaşımlarından... Hatta başarılı yöneticiliğin önemli kurallarından biri olarak patrona muhalefet edip bazı uygulamaları tartışmaya açmak önemli bir yöneticilik göstergesi sayılıyor. Kurumsallaşmayı hedefleyen patron şirketleri, yönetim kadrolarına gerektiğinde “hayır” diyebilen yöneticileri getiriyor. İş dünyasına baktığımızda itiraz edebilen yöneticilerin önemli başarılara imza attıklarını da görüyoruz. İşte kritik dönemlerde kimi zaman var olan bir uygulamaya kimi zaman alınan bir karara kimi zaman da önemli bir müşteriye itiraz ederek kariyerinde gurur duyduğu başarılara imza atan isimler ve onların bu itirazlarla elde ettikleri kazanımlar...

ÖZKUL, ŞİRKETİN RENGİNİ DEĞİŞTİRDİ
Deichmann Genel Müdürü Atilla Özkul, iş hayatında en önemli itirazını, markanın Türkiye’ye giriş kararı aldığı dönemde yaptı. İtirazının sonuçlarını ve sürecin nasıl yaşandığını Özkul, şöyle anlatıyor: “Global bir markanın pazara girmeden önce özellikle araştırması gereken en önemli unsurlardan biri, o ülkenin yerel tüketici davranışlarıdır. Önemli kararların, yerel tüketicinin davranışları göz önünde bulundurularak alınması gerektiğine inanıyorum. Görsel tasarımlardan tutun logoya kadar her şeyin o ülkenin karakterine uygun olması şart. Deichmann’ın dünya genelinde bulunan mağaza içi görselleri ve POP materyalleri, Türkiye’nin önemli bir futbol takımının renklerinden oluşuyordu. Özellikle indirim duyurularında bu iki renk öne çıkıyordu. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de futbol çok önemli bir yere sahip. Almanya’daki genel merkezimizde Türkiye’de açılacak olan ilk mağaza içi görsellerin renklerini henüz grafik tasarım aşamasında gördüğüm anda “Hayır, böyle olmamalı” dedim ve konuya itiraz ederek acil olarak bir toplantı organize ettim.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER