Capital'e abone olun.
PAZARLAMA

Pazarlama

  • Aynı stratejiyle nasıl büyüdüler?

    Aynı stratejiyle nasıl büyüdüler?

    Bazı şirketler için strateji her yeni gelen CEO ve hatta pazardaki her yeni dinamikle ile değişen bir yapıya sahip. ..

    Pazarlama | Capital24.10.2016

  • CMO

    CMO'ların öncelik listesi

    Capital 157 CMO’nun katılımıyla kapsamlı bir anket gerçekleştirdi. İşte sonuçları...

    Pazarlama | Capital24.10.2016

  • Global sinerjiyle yenilikler getireceğiz

    Global sinerjiyle yenilikler getireceğiz

    Lale Saral Develioğlu, 2016’nın global sinerjilerin meyvelerini görecekleri bir yıl olacağını düşünüyor.

    Pazarlama | Capital16.02.2016

  • Yeni nesil CMO dönemi

    Yeni nesil CMO dönemi

    “Türkiye’nin En Başarılı 30 Pazarlama Yöneticisi” araştırması...

    Pazarlama | Capital15.02.2016

  • Türkiye, Körfez sermayesinin radarında

    Türkiye, Körfez sermayesinin radarında

    Körfez sermayesi, 1 Kasım seçimlerinin ardından Türkiye'yi tekrar radarına aldı.

    Pazarlama | Capital02.11.2015

  • Kaç kez dokunmalı?

    Kaç kez dokunmalı?

    Günümüzde müşteriyle temas kurulabilecek kanal sayısı artmış durumda. Şirketlerin sadece satış noktasında, radyo, televizyon ve gazete reklamlarıyla değil Facebook, Twitter gibi sosyal mecralar üzerinden de müşteriye dokunabilmeleri mümkün. Hazır giyim markası Defacto 11 kanaldan ayda 468 kez müşterileriyle iletişime geçerken, Yıldız Holding’in markaları 6 kanaldan 1.200 kez tüketiciye dokunuyor. Migros 4 kanaldan ayda 810, Carrefour 3 kanaldan 180 kez müşterileriyle temas ediyor. Artık markalar sağlam bir stratejik çerçeve içinde geleneksel kanalların yanında sosyal mecralar üzerinden de tüketiciye dokunuyor, onlara kendilerini hatırlatıyor, hikayelerini anlatıyorlar. Böylece müşteri nezdinde istedikleri algıyı yaratabiliyor ve onların hem cüzdanlarında hem gönüllerinde daha fazla yer tutmak için çalışıyorlar.

    Pazarlama | Capital01.08.2015

  • Alan müşteri hesapları!

    Alan müşteri hesapları!

    Bugün bir otomobil galerisine ve teknoloji markete giren her 100 müşteriden yaklaşık 20’si satın alma yapıyor... Mobilyada ise bu oran 30’u buluyor. Hazır giyimde 15’te kalırken, ayakkabıda 7-8 civarında. Oysa 5 yıl önce bu rakamlar çok daha düşüktü. “Alan müşteri” oranı, otomobilde yüzde 10-12, hazır giyimde yüzde 11, ayakkabıda ise yüzde 8 düzeyindeydi. Artış trendinin ardında önemli dinamikler var. İnternet kullanımının artması, kampanyalar ve tüketicinin bilinçlenmesi bu faktörlerden bazıları.

    Pazarlama | Capital01.06.2015

  • Mutsuzluk stratejileri

    Mutsuzluk stratejileri

    Eskiden müşteriler, yaşadıkları pozitif deneyimleri 15, kötü deneyimleri ise 24 kişiyle paylaşıyorlardı. Sosyal medyadaki paylaşım trafiğiyle bugün özellikle küresel şirketler hakkındaki olumsuz yorumlar 500 milyon kişiye hızla ulaşıyor. Şirketler de yaşanan negatif durumları fırsata çevirmeye çalışıyorlar. Uzmanlara göre yeni dönemde müşterileri mutlu etmenin yolu hızlı karar almaktan, onları şaşırtmaktan ve beklemediği hizmetleri onlara sunmaktan geçiyor. Capital, Türkiye’nin müşteri memnuniyetinde başarılı şirketlerinin mutsuz müşterilerini nasıl mutlu ettiklerini araştırdı.

    Pazarlama | Capital01.05.2015

  • YENİ NESİL MARKA DÖNEMİ

    YENİ NESİL MARKA DÖNEMİ

    Aslında marka ismi bulmak her şirket için sancılı bir süreç. Bir anlamda “çocuğuna isim vermek” gibi. Oysa geçmişte çok daha kolaydı. Bundan 40-50 yıl önce yapılan iş veya kurucuların isimleri bile bir “marka adı” yaratmak için yeterliydi. Zamanla yöntem ve yaklaşım tamamen değişti. Hatta marka ismi bulmak ayrı bir uzmanlık alanına dönüşmüş durumda. Kullanılan harf sayısından telaffuza, akılda kalıcılıktan kelimenin başka dillerdeki anlamına kadar onlarca kriter göz önüne alınıyor. Üstelik uzmanlara göre gelecekte bu iş giderek daha da zorlaşacak

    Pazarlama | Capital01.03.2015

  • Sosyal inovasyon herkesin görevi

    Sosyal inovasyon herkesin görevi

    Sosyal inovasyon Merkezi Başkanı Suat Özçağdaş ile sosyal inovasyonu, nasıl bir değer yarattığını ve Türkiye’de neler yaptıklarını konuştuk.

    Pazarlama | Capital01.09.2014

  • Yazılım üssüne dönüşeceğiz

    Yazılım üssüne dönüşeceğiz

    Huawei Türkiye Genel Müdürü Zhao Gang, şirketin inovasyon gücünü, Türkiye’nin bu alandaki potansiyelini ve önümüzdeki dönemde Huawei’nin büyümesinde oynayacağı rolü anlattı.

    Pazarlama | Capital01.09.2014

  • Bir eczanenin inovatif dönüşümü

    Bir eczanenin inovatif dönüşümü

    Walgreens, bir yüzyılı aşkın bir süredir izlediği iş modelini değiştirerek inovatif dönüşüm alanında ön plana çıkan şirketlerden biri...

    Pazarlama | Capital01.09.2014

  • Mühendislik ihraç ediyoruz

    Mühendislik ihraç ediyoruz

    Türkiye Teknoloji Merkezi Genel Müdürü Aybike Molbay’la GE’nin Türkiye’deki AR-GE faaliyetlerini ve üzerinde çalıştıkları yeni teknolojileri konuştuk.

    Pazarlama | Capital01.09.2014

  • Yeni üründe başarı oranımızı katladık

    Yeni üründe başarı oranımızı katladık

    1940’lı yıllardan beri Türkiye’nin en yenilikçi şirketlerinden biri olan Ülker’in inovasyon stratejisini Ali Ülker anlattı.

    Pazarlama | Capital01.09.2014

  • Sağlıkta inovatif planlar

    Sağlıkta inovatif planlar

    Innovation&Strategy, sağlık sektörü ve ekosisteminde yer alan 31 şirketin inovasyonda hangi konulara odaklandığını ortaya koydu.

    Pazarlama | Capital01.09.2014

  • Sosyal müşteri devri

    Sosyal müşteri devri

    Adam Metz ile sosyal CRM’in şirketlere neler kazandırdığını, nelere dikkat edilmesi gerektiğini ve başarı örneklerini konuştuk.

    Pazarlama | Capital01.08.2014

  • Müthiş düşüş

    Müthiş düşüş

    Ürün stok tutma süresi, 2008 yılında 45 günken 2012 yılında 37,8 güne düşmüş durumda.

    Pazarlama | Capital01.07.2014

  • Tasarım işin şeklini değiştirir

    Tasarım işin şeklini değiştirir

    Koleksiyon Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı ve Tasarım Vakfı İstanbul’un kurucusu Faruk Malhan ile tasarımın ekonomiye katkısı ve vakıf olarak bu alandaki çalışmalarını konuştuk.

    Pazarlama | Capital01.06.2014

  • Teknoloji trendlerini biz belirliyoruz

    Teknoloji trendlerini biz belirliyoruz

    Turkcell Teknoloji Grubu Genel Müdür Yardımcısı İlker Kuruöz, Innovation&Strategy’nin sorularını yanıtladı.

    Pazarlama | Capital01.06.2014

  • Yaratıcı 40 ürün şirkete ne kattı?

    Yaratıcı 40 ürün şirkete ne kattı?

    Pek çok şirket yeni ürün stratejisini yenilikçilik üzerine kurmuş durumda. İnovatif yeni ürünleriyle fark yaratırken, cirolarını ve pazar paylarını artırıyorlar. Üstelik kullanabiliyor.

    Pazarlama | Capital01.06.2014