Capital'e abone olun.
3. DALGANIN LİDERLERİ

3. dalganın liderleri

“Yılın En Başarılı Pazarlama Yöneticileri” araştırması, bu yıl 13’üncü kez yapıldı.

Son Güncelleme: 01.11.2013

Anket yoluyla yapılan araştırma, en başarılı 25 yöneticiyi belirledi. Kriz yönetimi, sosyal medya okuryazarlığı ve yeni döneme hızlı adaptasyon, kazananların ortak özelliği olarak ortaya çıktı. Bu yöneticiler, tüketiciden insan odaklı pazarlamaya geçiş, yeni kralının içerik olması, gerçek zamanlı pazarlama, süper hedefleme gibi pazarlamanın yeni konularını hızla içselleştirdi. Özellikle sosyal medyada dünyaya örnek işlere imza attılar. Markalarının değerini yükseltirken bunu finansal sonuçlarına da yansıttılar. İşte pazarlamada yeni dönem ve bu dönemi en iyi değerlendiren 25 yönetici...

Tabloları görmek için görsellere tıklayın.
Finansbank Genel Müdürü Temel Güzeloğlu, bankacılık sektöründeki pazarlama yaklaşımlarının farklılaştığı yeni bir döneme dikkat çekiyor. Güzeloğlu, bu değişimi şöyle anlatıyor: “Bankacılıkta ve birçok sektörde, eskiden pazarlamada şöyle bir yaklaşım vardı: Ürün özellikleri, fiyat ve yer çok önemliydi. Bunlara hakim olursan bu iş gider yaklaşımı vardı. Yeni dünyada, bilgi akışkanlığı arttıkça, herkes bilgiye sahip oldukça ürün özelliklerinde farklılaşmak diye bir şey ortadan kalktı. Ben farklılaşsam 3 gün sonra nasıl farklılaştığım ortaya çıkıyor ve bu bilgi yayılıyor. Rakipleriniz hemen aynısını yapabiliyor. Fiyatta farklılaşmak, hele bizim sektörümüzde şu an çok çok zor. Farklılaştığınız anda rekabet de hemen oraya geliyor. Hal böyle olunca ürünler, emtia (commodity) haline geliyor. Bu dünyada pazarlama kavramına yeni bir şeyler eklemek lazım.”

Bu gerçeğin farkında olan pazarlama yöneticileri de yeni dönemin ruhuna uygun pazarlama yaklaşımlarını devreye alıyor. Hiç kuşkusuz bu yaklaşımlara teknolojik gelişmeler doğrultusunda dijitalleşme eğiliminin artması öncülük ediyor. Artık pek çok pazarlamacı, dijital dünyayı etkin bir mecra olarak kullanıyor, bu kanallarla etkili iletişim kuruyor ve buradan elde ettikleri verilerle daha tüketici odaklı oluyor.

Capital’ın 13’üncü kez hazırladığı “Yılın En Başarılı Pazarlama Yöneticileri” seçimine de işte bu gerçekler damgasını vurdu. Anket yoluyla yaptığımız araştırmanın sonuçlarına göre kazananların en önemli yetenekleri, kriz yönetimi, sosyal medya okuryazarlığı ve yeni döneme hızlı adaptasyon. İşte Türkiye’nin 25 pazarlama yöneticisi ve 2013’te pazarlamada yaşananlar...

PAZARLAMA 3.0 DÖNEMİ
“Son 60 yıl içinde pazarlama, ürün merkezli (Pazarlama 1.0) olmaktan tüketici merkezli (Pazarlama 2.0) olmaya yöneldi.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER