Capital'e abone olun.
44 ŞİRKETİN YENİ ÜRÜN STRATEJİSİ

44 şirketin yeni ürün stratejisi

Müşteri beklentileri sürekli değişiyor.

Son Güncelleme: 01.08.2013

Şirketler de bu beklentilere yanıt vermek adına yeni ürün çıkarmayı sürdürüyor. Yeni ürün çıkarma hızıysa sektöre, kategoriye hatta şirkete göre farklılık gösteriyor. Çıkarılan yeni ürünlerde yüksek performans elde edenler ise yeni ürün stratejilerini doğru oluşturmalarıyla dikkat çekiyor. Innovation&Strategy, oldukça kapsamlı bir araştırmaya imza attı. 44 şirketin katıldığı araştırma sonucunda Türkiye'de yenilikçi şirketlerin yeni ürün performansını ortaya koydu. M inovasyon kültüründe, geliştirilen ürünlerin satışlar "içindeki oranı önem taşır. Bugünkü satışlarımızın 10 milyar dolarlık kısmı 5 yıl önce dünyada olmayan ürünlerden gerçekleşiyor.” Bu sözler, 3M Türkiye Teknik Bölümler Direktörü Ali Kuday’a ait. 3M’in inovasyon stratejisi içinde yeni ürün konusu hayli önemli. 3M, satışlarının yüzde 30’unu son 5 yılda çıkardığı yeni ürünlerden elde ediyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Eti de özellikle son dönemde yeni ürün atağıyla dikkat çeken şirketlerden. Eti CEO’su Hakan Polatoğlu, yılda 10-15 ürün çıkardıklarını söylerken, “Her yıl ciromuzun ve kârımızın en az yüzde 25’i yeni ürünlerimizden gelmeli” diyor. Yeni ürün çıkarma hızıysa sektöre, kategoriye hatta şirkete göre farklılık gösteriyor. Örneğin ayakkabı sektörünün lider grubu Ziylan, son 5 yılda 37 bin 250 yeni ürün çıkardı. Ziylan Grubu CEO’su Jaklin Güner, 2012 yılında 7 bin 600 yeni ürün çıkardıklarını söylüyor ve cirolarının yüzde 40’ının yeni ürün satışlarından geldiğini belirtiyor. “Hedefimiz ilk etapta yüzde 50’yi yakalamak. Ciromuzun yaklaşık yüzde 80’inin son 3 yıl içinde çıkardığımız yeni ürünlerden gelmesini hedefliyoruz” diye konuşuyor.

50 BİN YENİ ÜRÜN
Yeni ürün stratejisini sorguladığımız 42 şirket, son 5 yılda 51 bin 72 yeni ürün çıkardı. Yeni ürün çıkarma konusunda üstün performans gösteren şirketlerden LC Waikiki’nin üründen sorumlu genel müdürü Maria Comfort, yeni ürün stratejilerini şöyle anlatıyor:

“Son 5 yıl içinde 600 milyon civarında ürün sattık. Piyasaya sürmüş olduğumuz 30 bin modelden yaklaşık 9 bini ilk defa üretildi. Yıllık ortalama 6 bin yeni model çıkarıyoruz. Her hafta mağazalarımızı trendler doğrultusunda birçok yeni ürünle desteklemeye devam ediyoruz. Yeni ürün sunma hızımızda da ciddi bir artış var. Müşteri memnuniyetini sağlamak adına sektörümüzde hızlı reaksiyon çok önemli. Müşteri mağazamıza girdiğinde her daim yenilik görebilmeli. ”

Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler, son 5 yılda gerek bireysel gerek kurumsal müşterilerine mobil televizyondan müziğe, akıllı telefon uygulamalarından e-kitaba kadar sayısız ürün ve servis sunduklarını söylüyor. Öztürkler, bu anlamda pek çok ilke de imza attıklarına değiniyor ve şöyle devam ediyor:  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER