Capital'e abone olun.
6 KRİTİK EĞİLİM

6 kritik eğilim

Şirketlerin bir yandan kendi inovasyon hızlandırıcılarını oluştururken diğer yandan da örnek alabilecekleri 6 eğilim var.

Son Güncelleme: 01.11.2013

Büyüme peşinde koşan büyük şirketlerin, yeni nesil girişimcilik ekosistemlerinden öğreneceği çok önemli dersler bulunuyor. Innosight yazarlarından Alasdair Trotter, bu dersleri 6 başlıkta topladı. Ona göre şirketler, bir yandan kendi inovasyon hızlandırıcılarını oluştururken diğer yandan da örnek alabilecekleri 6 eğilim var. Ancak hepsinin ortak paydasını, fikirlerin pazara ulaştırılmasının hızlandırılması için kurumsal varlıklardan kaldıraç olarak faydalanılması oluşturuyor. 2011 yılı biterken dünyadaki Whemen hemen bütün haber ^^vitrinlerinde, S&P 500’ün değerinin yıl boyunca endeksteki yüzde 0,4’lük düşüşle neredeyse hiç değişmediği gerçeğine dikkat çekiliyordu. Ancak her ne kadar bu piyasa performansıyla meşhur olsa da nadiren haberi yapılan konu ise bu endeksi oluşturan şirketlerde köklü bir değişikliğin yaşanıyor olmasıydı.

Son birkaç yıl içinde Silikon Vadisi’nde yapılan inovasyonların temposu çok hızlandı. Sadece üretilen yeni ürünlerin ve hizmetlerin değil aynı zamanda girişimcilik ekosisteminin içinde gerçekleştirilen inovasyonların da temposu da arttı. Yani yeni kurulan teknoloji şirketlerinin oluşturulma biçimleri, onların faaliyet gösterme tarzları ve fon bulma yöntemlerinin temposu da değişti ve gelişti. Sistemde yaşanan bu değişiklikler, aslında girişimcilerin ve yatırımcıların öğrendikleri derslerle tetiklendi. Bu içgörüler, kendi inovasyon kapasitelerini kurmak peşinde koşan büyük şirketler için olağanüstü değerli. Son 20 yıl içinde dahili kurumsal kuluçka kavramı, gün geldi baş tacı yapıldı gün geldi gözden düştü. Yeni kurulmuş teknoloji şirketlerine yönelik dahili bir kuluçkahane fikri, bazıları tarafından kusurlu bir kavram olarak algılandığı için görmezden gelindi. Ancak büyük şirketlerin sürdürülebilir ve tekraralanabilir büyüme süreçlerini yakalayabilmesi için yeni girişimlerde bulunabileceklerine inanan diğerleri ise bu kavramı bağırlarına bastı.

Şirketlerin bir yandan kendi “inovasyon hızlandırıcılarını oluştururken diğer yandan da örnek alabilecekleri 6 eğilim olduğunu görüyoruz. Burada belirtilen hızlandırıcılar, çeşitli şekillere bürünebilir; bazıları özel tahsis edilmiş merkezler olarak faaliyet gösterirken diğerleri ise kapasite kümelerine odaklanıyor. Ancak hepsinde ortak olan tek bir yön var: Fikirlerin pazara ulaştırılmasının hızlandırılmasında kaldıraç olarak kurumsal varlıklardan faydalanmak.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER