Capital'e abone olun.
BİR ECZANENİN İNOVATİF DÖNÜŞÜMÜ

Bir eczanenin inovatif dönüşümü

Walgreens, bir yüzyılı aşkın bir süredir izlediği iş modelini değiştirerek inovatif dönüşüm alanında ön plana çıkan şirketlerden biri...

Son Güncelleme: 01.09.2014

Kendine ait eczane formatını "her anlamda mutlu ve sağlıklı" sloganıyla tam anlamıyla yeniden yapılandırdı.

Bu inovatif yapılanma sonucunda da eczacılara danışan hasta sayısında, müşteri memnuniyetinde ve yeni hasta kazanma oranında önemli bir artış elde etti. Walgreens bir yüzyılı aşkınca bir süredir her şeyin satıldığı kendisine ait eczane formatını, değişen tüketici ihtiyaçlarına göre uyarladı.

Daha fazla bölgeye yayılarak büyüyebilmeyi başardı. Amerikalıların yüzde 75’indençoğu zaten Walgreens’in en fazla sekiz kilometre uzağında yaşadığı için bu şirket, ekstra bir büyüme alanına gereksinim duydu.

Bir eczaneyi sağlık ve günlük yaşam için ilk tercih edilen yerlerden biri haline getirmek amacını güden Amerika’nın bu en büyük ezcacılık zinciri, kendi dönüşüm yolculuğunda Innosight ile işbirliği yapmakya karar kıldı.

Gregory Wasson, 2009 yılında Walgreen’in CEO’su olarak dizginleri ele aldıktan sonra ilk iş olarak yeni bir misyon formüle etmeye koyuldu. “Bizim hedefimiz bu endüstride ‘sağlıklı’ olana odaklanarak eşsiz bir deneyim yaratmaktı” diyordu. Bu strateji kendi ifadesini en iyi yeni reklam sloganında buluyordu: “Her anlamda mutlu ve sağlıklı.”

BOZUCULUK YAPMAK
Walgreens kendi mağazaları içinde sağlık bakım klinikleri açarak öncülük yaptığı bu endüstride konforlu bir ortamda ve çok daha erişilebilir fiyatlarla grip aşıları, diğer türden aşılar ve temel sağlık testleri sunarak kendini zaten çok daha makul fiyatlı bir bakıma doğru dönüştürüyordu. Bu süreçte Walgreens bağışıklık kazandırıcı mevsimsel grip aşıları alanında ülkenin en büyük özel sektör tedarikçisi haline gelmişti.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

  • Etiketler: eczane,Walgreens,inovatif dönüşüm,Sağlık,innosight,hastalar

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER