Capital'e abone olun.
BİZ KAOSU YÖNETİYORUZ

Biz kaosu yönetiyoruz

Metin Salt, üretim sürecinin bütün aşamalarına yansıtılan inovasyonun, Vestel’de bir yaşam biçimi olduğunu söylüyor.

Son Güncelleme: 01.11.2013

Vestel de inovasyon bir yaşam biçimi. Şirketin bütün birimlerinde herkes fikir üretiyor, bunların büyük kısmı da hayata geçiriliyor. Çalışanlarının inovasyona bir iş gözüyle bakmadığını söyleyen VESTEK Genel Müdürü Metin Salt, "İnsanlar gurur duyabilecekleri, 'Bunu Türk mühendisler yaptı' dedirtebilecekleri şeyler yapmak istiyor. Dolayısıyla bir fikir yarışı var" diyor. İnovasyonun en büyük itici gücünün değişim olduğunu hatırlatan Salt, Vestel'de herkesin değişime açık olduğunu ve

10 yıl önce inovasyon konusunda atılım yapan Vestel’de  bu kavram, sadece yeni ürün ya da hizmet üretmek anlamına gelmiyor. VESTEK Genel Müdürü Metin Salt, üretim sürecinin bütün aşamalarına yansıtılan inovasyonun, Vestel’de bir yaşam biçimi olduğunu söylüyor. Yaratıcılığı toplantılarla sınırlamadıklarını, tüm Vestel çalışanlarının fikir ürettiğini anlatan Salt, inovasyona verdiklerini önemin sektördeki rekabetten de kaynaklandığını gizlemiyor. “Kullandığımız cihazlar, satın aldığımız maliyetler benzer olabilir ama biz tüm enerjimizi süreci iyileştirmeye ve bunu insanların alabileceği fiyattan yapmaya harcıyoruz” diyen Salt, yılda 200’e yakın proje ürettiklerini hatırlatıyor.

Son dönemde özellikle internetin televizyonla buluşması, görüntü kalitesi ve çözünürlüğün artması, cihazların birbiriyle ve internetle konuşması, uzaktan yönetilmesi, enerji verimliliği konularının gündemde olduğu anlatan Salt, ana kavramlarının “dost teknoloji” olduğunun altını çiziyor. Teknoloji geliştikçe cihazların karmaşıklaşarak kullanımlarının zorlaştığını söyleyen Salt, kullanım kolaylığı konusunda başarılı şirketlerin diğerlerinin önüne geçeceğinin altını çiziyor. VESTEK Genel Müdürü Metin Salt ile yaptığımız sohbetin detayları şöyle:

Vestel’in inovasyon kavramına bakış açısı nasıl?

Vestel, 10 yıl önce gerçek bir atılıma başladı. Sadece üründe değil ürün yapma süreçlerinde ve pazarlama tekniğinde de inovasyona ağırlık verdi. Çünkü bu kelime kulağa çok gelmese de bizim ürünlerimizi ucuz yapmamız gerekiyor. Piyasada yer alan diğer ürünlerdeki aynı özellikleri, daha ucuza vermek başlı başına bir mühendislik zorluğu ve harikası! Tüketici elektroniği dünyasında, elimizde bazı şeyler var ki fütüristtik, bu özellikleri koyamıyoruz. Çünkü bu özelliklere o fiyatı verecek sektör yok.

Vestel’de inovasyon, iyi bir ürün özelliğini, insanların alabileceği fiyattan verme zorunluluğu. Fiyatı düşürmek, tüm maliyetlerimizde olmalı. Bu nedenle üretim sürecimiz de baştan aşağı inovasyonu kapsıyor. Üretim tesislerimizin bir eşini dünyanın hiçbir yerinde bulamazsınız. Dürüst olmak gerekirse bu, Vestel her şeyi en iyi yaptığı için değil ama sürecimiz farklıdır. Kullandığımız cihazlar, satın aldığımız maliyetler benzer olabilir ama biz tüm enerjimizi süreci iyileştirmeye ve bunu insanların alabileceği fiyattan yapmaya harcıyoruz. Kısacası Vestel’in inovasyona bakışı, verdiği önem de rekabetten geliyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER