Capital'e abone olun.
DİKEYE DÖNEN HIZLI BÜYÜYOR

DİKEYE DÖNEN HIZLI BÜYÜYOR

Türkiye’de birçok şirket dikey büyüme yöntemi ile sektöründe sarsılmaz bir yer edinirken büyümede de rakip tanımıyor.

Son Güncelleme: 01.02.2010

Son dönemde büyümenin yönünde ciddi bir değişim yaşanıyor. Sadece 2 yıl önce “Donanı m bizim işimiz değil” diyen Oracle CEO’su Larry Ellison, bu bakış açısını değiştirdi. Kısa bir süre önce de donanım konusunda dünyanı n en büyük şirketlerinden biri olan Sun Microsystems’i satın aldı. Sadece donanımla yetinmek niyetinde olmayan Oracle, yazılımdan donanıma, çip üretiminden bilgisayara kadar her şeyi kendi bünyesinde üretme planları yapıyor. Oracle’ın yanı sıra her biri sektöründe dev olan ArcelorMittal, PepsiCo, General Motors ve Boeing de stratejilerinde değişikliğe gidiyor. Pepsi, 1999’da sattığı şişeleyicileri yeniden satın almayı planlıyor. GM, geçtiğimiz ekim ayında Delphi Automotive şirketinin azınlık hissesini aldı. GM Delphi’yi 1999 yılında bünyesinden ayırmıştı. ArcelorMittal da geçtiğimiz yıllarda Brezilya, Rusya ve Amerika’da yaptığı satın almalarla var olan maden operasyonlarını genişletti. Dünyadaki bu gelişme Türkiye’de de kendini gösteriyor. Boyner Mağazacılık, grup şirketi olan Beymen ve markalarını satın aldı. Bundan sonra kendi çatısı altı nda daha fazla özel marka bulundurmayı hedefleyen Boyner Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz, bu alımların arkasında kâr marjını artırma isteği olduğunu açıkladı. Kendi markalarını ürettiklerinde kâr marjları nın yükseldiğini ifade eden Karadeniz, bu nedenle Beymen’den 4 marka satın aldıklarını söyledi. Sadece Boyner Mağazacılık değil, LC Waikiki, Goldart Holding, Tezcan Galvaniz, Elginkan ve Aygaz gibi birçok şirket ve grup kendi sektöründe üretici şirketleri satın alma ya da şirket kurma yoluna gidiyor. Üretimden satışa tüm süreçleri kontrol altına almaya çalışıyor.   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER