Capital'e abone olun.
EN BAŞARILI 30 PAZARLAMA YÖNETİCİSİ

En Başarılı 30 Pazarlama Yöneticisi

Capital, 16 yıldır “Türkiye’nin En Başarılı 30 Pazarlama Yöneticisi” araştırmasını gerçekleştiriyor...

Son Güncelleme: 14.02.2017

Yasemin Erdoğan
yerdogan@capital.com.tr

Capital, 16 yıldır “Türkiye’nin En Başarılı 30 Pazarlama Yöneticisi” araştırmasını gerçekleştiriyor. Pazarlama dünyasına ışık tutan araştırma, bu kez de önemli veriler içeriyor. Bu yılki listenin zirvesinde, geçen yılın üçüncüsü olan Vestel CMO’su Tunç Berkman var. Onu, Yıldız Holding Türkiye Pazarlama Başkanı Lale Saral Develioğlu izliyor. Peki 2016’da markalarını bir adım öteye taşıyan pazarlama profesyonelleri, 2017 için neler öngörüyor? Kritik yılda nelere odaklanacaklar, nelerden vazgeçecekler? İşte Türkiye’nin en başarılı pazarlama yöneticileri ve 2017 planları…

Capital’in 16’ncı kez gerçekleştirdiği “Türkiye’nin En Başarılı 30 Pazarlama Yöneticisi” araştırması, performansıyla dikkat çeken CMO’ları ortaya koymaya devam ediyor. Pazarlama dünyasının oylarıyla belirlenen yöneticilerin ortak noktası, 2016’nın zorlu ikliminde markalarını ileriye taşıyan işlere imza atmış olmaları. Ancak onlar için 2017 daha kolay görünmüyor. Çünkü hızla değişen pazarlama dünyasında CMO’ların “yapılacaklar listesi” de sürekli güncelleniyor. Bu yılki araştırma kapsamında sadece Türkiye’nin en başarılı CMO’ları seçilmedi. Bu seçime oylarıyla katkı sağlayan pazarlama profesyonelleri, 2017 stratejilerine dair soruları da yanıtladılar. Anket kapsamında yöneltilen “2017’de pazarlama stratejinizde nelere ağırlık vereceksiniz” sorusunun yanıtı, CMO’ların yeni yıl ajandasını net biçimde ortaya koymuş oldu. CMO’lara “2017 pazarlama stratejinizde ağırlık vereceğiniz ilk 5 konu nelerdir” diye sorduğumuzda ortaya çıkan sonuçlara göre 2017 pazarlama stratejisinde ağırlık verilecek ilk konu yüzde 14,1 ile “marka” olacak. Onu, toplam ağırlıklı puanlardan yüzde 13,3 pay alan “yeni ürünler” ve yüzde 13,1 payla “gelir artışı” izleyecek. Yenilikçilik, reklam, CRM ve fiyatlama konuları ise CMO’ların 2017 ajandasında öne çıkması öngörülen diğer başlıklar.

REKABET ODAKLI DEĞİŞİM
2017’de gözlenecek önemli değişimlerden biri pazarlama bütçelerinde olacak. Tasarruf ve verimliliğe odaklanacak şirketlerin bu tavrı, CMO’ları da daha eli sıkı olmaya itecek. Uzmanların görüşleri de bu yönde. Bahçeşehir Üniversitesi Öğretim Üyesi Selçuk Tuzcuoğlu, “2017’de ekonominin lokomotif sektörleri başta olmak üzere birçok işkolunda sıkıntılar artabilir. Bu da rekabetin artacağı, pazarlamaya düşen görevin önem kazanacağı anlamına geliyor” diyor ve ekliyor: “Ciroların düşme ihtimali, maliyetlerin daha yakından izlenmesini gerektireceği için kanımca şirketler açısından maliyet düşürücü arayışlar daha yaşamsal bir konu haline gelecek. Pahalı ve verimsiz reklam yöntemleri yerine daha ucuz ve etkili reklam yöntemleri öne çıkacak.” Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Serdar Pirtini de aynı fikirde. 2017’nin kritik bir yıl olacağını belirten Pirtini, ekliyor: “2017’de şirketlerin pazarlama stratejilerini yeniden şekillendirdiği bir yıla tanıklık edeceğiz. Pazarlama 4.0 yaklaşımının temelinde gelenekselden yeni medyaya geçiş,dijital pazarlama, doğal reklam ve sosyal medya kullanımı bulunuyor. CMO’lar ajandalarında eski teknolojileri yeni pazar dinamiklerine yedirmeye çalışmak yerine, pazarı doğru analiz etmeliler. Ajandalarına sosyal ticaret, lokasyon bazlı pazarlama, big data gibi kavramları almalılar.” Marka danışmanı Güven Borça’nın görüşleri ise şöyle: “2017 biraz içe dönüş, biraz emniyet odaklı bir yıl olacak. Artık dış pazarlarda eskisi kadar rahat at koşturmak mümkün olmayacak. Korumacı önlemler artacak. Bunun neticesinde şirketlerin pazarlama stratejilerinde iç piyasadaki pozisyonları korumak öne çıkacak.”

SIKI BÜTÇE DÖNEMİ
Uzmanların tasarruf ve verimlilik konusundaki öngörülerine pazarlama dünyasının profesyonelleri de katılıyor. Zaten birçok CMO, 2017 yol haritasını “sıkı bütçe” projeksiyonuna göre çıkarmış durumda. Uludağ İçecek Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Murat Zengin, bu noktada nasıl bir stratejiyle ilerleyeceklerini ve neleri değiştireceklerini şöyle özetliyor: “2017 için en farklı uygulamamız marka kimliğimizin ve ürün vaadimizin altını çizecek iletişim destekli sponsorlukların devreye girecek olmasıdır. Buna paralel diğer mecralarda daralma görülebilir. Ancak evinde daha çok vakit geçirecek tüketiciye ulaşmanın en etkili yollarının başında televizyon iletişimi geliyor. O yüzden TV önemini artıracak.” Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk, 2017 ajandasının verimlilik odaklı olacağını doğruluyor ve ekliyor: “Odağımızda reklam yatırımlarımızdan daha fazla verim almak var. Online mecraların gittikçe artan değerine karşılık, 2017’de televizyon gibi geleneksel mecralarda da inovatif iletişim çalışmalarımızı sürdüreceğiz.” Hayat Kimya Strateji ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Aysel Aydın, “Önceliğimiz, pazarlama bütçemizi stratejik hedeflerimiz doğrultusunda etkin ve verimli yönetmek” diyor ve ekliyor: “Geniş kitlelere erişmek kadar, dokunduğumuz tüketicilerle iyi bir bağ kurmayı da önemsiyoruz. Bu nedenle doğrudan pazarlama ve dijital mecra kullanımının toplam pazarlama bütçemizin içindeki payı her geçen yıl daha da artıyor. 2017 yılında globalleşen markalarımızın pazarlamasında dijital medyaya daha fazla ağırlık vereceğiz.”  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler: cmo en başarılı 30 pazarlama yöneticisi

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER