Capital'e abone olun.
EN GÖZDE YÜZDE 10

En gözde yüzde 10

Steve Carlotti, kategorilerin trendlerini belirleyen “süper tüketicileri” ve dünya devi markaların onlardan faydalanma yöntemlerini anlattı.

Son Güncelleme: 01.05.2014

Son yıllarda hayatımıza bir de “süper tüketiciler” girdi. Herhangi bir tüketim kategorisine aşkla bağlı bu kitle, şirketlerin büyüme stratejilerinin yeni odağını oluşturuyor. Çünkü onlara satmaya çalışmak daha kârlı, değdiğini düşündükleri her ürün için istenen fiyatı ödemeye hazırlar.

Ayrıca size inovasyon için ilham vermeyi de vaat ediyorlar... Yeter ki bağlılıklarını sömürüp onları kazıklamaya çalışmayın. Peynirden dondurmaya, cep telefonundan otomobile her kategoriye aşkla bağlı bu kitleyi yakında tanıyanlar müthiş avantajlar sağlayabiliyor.

“İyi Müşterilerinizi Daha da İyi Müşteriniz Yapın” (Make Your Best Customers Even Better) araştırmasının yazarlarından STEVE CARLOTTI, kategorilerin trendlerini belirleyen “süper tüketicileri” ve dünya devi markaların onlardan faydalanma yöntemlerini anlattı.

Son birkaç yıldır pazarlama dünyasının sıkça tartıştığı, şirketlerin büyüme gündemlerinin göbeğine oturan bir kavram var: “Süper tüketici.” Tüketicinin de süperi olur mu demeyin...

“İyi Müşterilerinizi Daha da İyi Müşteriniz Yapın” (Make Your Best Customers Even Better) makalesini yazan Steve Carlotti, Eddie Yoon ve Dennis Moore’a göre bu segment gerçekten de süper! Çünkü onlara göre herhangi bir kategorinin alıcı kitlesinin yüzde 10’unu oluşturan bu grup, cironun ise yüzde 30-50 arasını sağlıyor.

Steve Carlotti, 30 yıldır şirketlere tüketici ihtiyaçları konusunda danışmanlık veren ABD’li Cambridge Group’un CEO’su... Eddie Yoon aynı kurumun direktörlerinden... Dennis Moore ise dünya çapında pazar araştırmaları yapan Nielsen Com-pany’nin analitik çözümlerden sorumlu kıdemli başkan yardımcısı.  

Etiketler: Tüketici,müşteri,Satış,süper tüketicileri,İnovasyon

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER