Capital'e abone olun.
FİKİR YARIŞI

Fikir yarışı

Yenilikçi çalışanlar binlerce fikir üretiyor

Son Güncelleme: 01.11.2013

Yenilikçiliğin en önemli kaynaklarından biri şirket içinde yatıyor. Günümüz şirketleri, inovatif olmak için çalışanlarını dinliyor, onların fikrini soruyor. Hatta bunun için özel intranet sistemleri kuran şirket sayısı da hiç az değil. Eczacıbaşı "İnocino", Migros "Fikrime Hayat Ver", TAV "TAV IDEAport", PepsiCo "Fikir Pazarı", Viko "Innoviko" platformlarıyla çalışanlarının fikrin i topluyor. Havuzda b ir iken fikirler i se değerlendirme sürec inden sonra hayata geç iriliyor. Aslında çalışanına fikrini sorma trendinin kökeni 1950’li yıllara  kadar iniyor. O dönemde bunun ilk örneklerinden birini Toyota sergiledi. Şirket, binlerce çalışanından milyonlarca öneri topladı. Öneri programlarına katılan Toyota çalışanlarının oranı yüzde 98’e ulaştı. Her öneriyi titizlikle inceleyen Toyota liderleri, 72 saat içinde fikir sahibine geri bildirim yaptı. Çalışanlar kendilerini son derece değerli hissederken Toyota da inovasyonda sürdürülebilir başarıyı yakaladı.

BASF ise 2012 yılında dünya çapındaki çalışanlarından gelen 38 bin öneriden, yaklaşık 20 binini uygulamaya koydu ve bu sayede 50 milyon Euro’nun üzerinde tasarruf sağladı. BASF, çalışanların fikirlerini projelendirirken öneri sahiplerinin yaratıcı ruhunu ve yenilikçi gücünü, toplamda 4,2 milyon Euro’nun üzerinde ikramiyelerle ödüllendirdi. Dünyada sadece Toyota ve BASF değil, Microsoft’tan 3M’e pek çok dev, yenilikçilikte çalışanlarına fikir soruyor. Türkiye’de benzer bir trend var. Eczacıbaşı Grubu’ndan Anadolu Grubu’na, Migros’a Arçelik’e, Petkim’e kadar pek çok şirkette yenilikçi fikirlere ulaşmada çalışanlarının sesine dikkatle kulak veriliyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
SIR ÖNERİLERDE

Migros, Türkiye’nin en yenilikçi perakendecilerinden biri. Şirketin genlerine işleyen yenilikçiliğinin sırrı ise aslında öneri sisteminde yatıyor. Migros, 2008 yılından beri “Fikrime Hayat Ver” adlı öneri platformu üzerinden tüm çalışanlarının fikir ve önerilerini topluyor. “Fikrime Hayat Ver” portalı üzerinden gelen fikir ve öneriler arasından ön değerlendirme yaparak uygulanabilir olanları belirleyen şirkette, 18 bin 500 çalışanın hepsi her yıl bir ya da birden fazla fikir üretiyor. Migros yetkilileri, her yıl düzenli olarak “Fikrime Hayat Ver” projesi ile öneri sistemini başlattıklarını söylüyor. Çalışan fikirlerinin ön değerlendirmeden geçtikten sonra yine tüm çalışanların oylamasına sunulduğunu belirten Migros yetkilileri, işe en yarayan fikirleri şöyle anlatıyor:

“Gelen önerilerin yaklaşık yüzde 30’u, mevcut uygulamalarda projelendirilmiş ya da projelendirilmesi planlanan önerilerden oluşuyor. Örneğin IOS/Android uygulamamız olan Migros Mağazam uygulamasında da gerek çalışanlarımızın gerekse müşterilerimizin bize ilettikleri fikir, ihtiyaç ve taleplerinden yararlanarak süreci tasarladık.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER