Capital'e abone olun.
FİKİR YARIŞI

Fikir yarışı

Yenilikçi çalışanlar binlerce fikir üretiyor.Günümüz şirketleri, inovatif olmak için çalışanlarını dinliyor, onların fikrini soruyor.

Son Güncelleme: 01.11.2013

Yenilikçiliğin en önemli kaynaklarından biri şirket içinde yatıyor. Günümüz şirketleri, inovatif olmak için çalışanlarını dinliyor, onların fikrini soruyor. Hatta bunun için özel intranet sistemleri kuran şirket sayısı da hiç az değil.

Eczacıbaşı "İnocino", Migros "Fikrime Hayat Ver", TAV "TAV IDEAport", PepsiCo "Fikir Pazarı", Viko "Innoviko" platformlarıyla çalışanlarının fikrin i topluyor. Havuzda b ir iken fikirler i se değerlendirme sürec inden sonra hayata geç iriliyor.

Aslında çalışanına fikrini sorma trendinin kökeni 1950’li yıllara  kadar iniyor. O dönemde bunun ilk örneklerinden birini Toyota sergiledi. Şirket, binlerce çalışanından milyonlarca öneri topladı.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Öneri programlarına katılan Toyota çalışanlarının oranı yüzde 98’e ulaştı. Her öneriyi titizlikle inceleyen Toyota liderleri, 72 saat içinde fikir sahibine geri bildirim yaptı. Çalışanlar kendilerini son derece değerli hissederken Toyota da inovasyonda sürdürülebilir başarıyı yakaladı.

BASF ise 2012 yılında dünya çapındaki çalışanlarından gelen 38 bin öneriden, yaklaşık 20 binini uygulamaya koydu ve bu sayede 50 milyon Euro’nun üzerinde tasarruf sağladı.

BASF, çalışanların fikirlerini projelendirirken öneri sahiplerinin yaratıcı ruhunu ve yenilikçi gücünü, toplamda 4,2 milyon Euro’nun üzerinde ikramiyelerle ödüllendirdi. Dünyada sadece Toyota ve BASF değil, Microsoft’tan 3M’e pek çok dev, yenilikçilikte çalışanlarına fikir soruyor.   

Etiketler: yenilikçi,fikir,çalışanlar,inovatif,Şirketler,trend

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER