Capital'e abone olun.
GIDA DEVİNİN İNOVATİF AĞI

Gıda devinin inovatif ağı

Yazarımız Fatoş Karahasan, İsviçre'nin Lozan kentindeki Nestle Research Center'ı gezerek şirketin AR-GE'ye yaklaşımını ve inovasyon stratejilerini kaleme aldı.

Son Güncelleme: 01.03.2014

Nestle dünyanın en büyük gıda şirketlerinden biri. 339 bin çalışanı, 86 ülkede 468 fabrikası, 10 bin farklı ürünü ve 2 bini aşkın markası var. Her gün 1 milyar ürün satıyor. Dev şirket, her yıl yaklaşık 1,7 milyar dolarlık bir bütçeyi, AR-GE çalışmalarına ayırıyor.

Yazarımız Fatoş Karahasan, İsviçre'nin Lozan kentindeki Nestle Research Center'ı gezerek şirketin AR-GE'ye yaklaşımını ve inovasyon stratejilerini kaleme aldı.

Küresel ısınma, çevre sorunları, nüfus artışı, kazalan kaynaklar, yanlış ve eksik beslenmeye bağlı sağlık sorunları, yaşam süresinin uzaması ve yaşlılığa bağlı hastalıklardaki artış bilim adamlarını kaygılandırıyor.

Başta gıda endüstrisi olmak üzere pek çok sektör, gelecek için senaryolar kıırguluyor ve çözümler geliştirmeye çalışıyor. Küresel şirketler, beslenme ve sağlıkla ilgili trendleri ve gelecekteki tüketici ihtiyaçlarını anlamak için araştırma geliştirme çalışmalarına büyük kaynak ayırıyor.

Dünyanın en büyük ilk 20 küresel gıda şirketinin toplam pazar payı yüzde 9 civarında. Bu şirketlerin en büyüğü olan Nestle, yüzde 1,7’lik pazar payına sahip. 2012 cirosu 100 milyar doları aşan kuruluş, her yıl yaklaşık 1,7 milyar dolarlık bir bütçeyi AR-GE çalışmalarına ayırıyor. insanlara yaşamlarının tüm evrelerinde çözüm sunabilecek ürünler geliştirmeye çalışıyor.

Geçtiğimiz aylarda İsviçre’nin Lozan kentindeki Nestle Research Center’ı (NRC) ziyaret ederek NRC’nin direktörü Thomas Beck ve kuruluşun AR-GE yöneticilerinden yürüttükleri çalışmalar hakkında bilgi aldık. NRC, 26 yıldır tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerini belirlemek ve bunlara uygun sağlıklı beslenme çözümleri sunmak üzere çalışıyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler: beslenme,Sağlık,geliştirme,Tüketici,Ürün,lezzet,besin değeri

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER