Capital'e abone olun.
HER YIL 1 PROJE LANSE EDECEĞİZ

Her yıl 1 proje lanse edeceğiz

Borusan Holding Strateji, İş Geliştirme ve Inovasyon Genel Müdür Yardımcısı Lale Ergin Arat ile holdingin inovasyona bakışını, süreçlerini konuştuk.

Son Güncelleme: 01.11.2013

Borusan Holding, 3 yıl önce inovasyon yolculuğuna başladı. Odağına yeni ürün ve hizmet geliştirmeyi aldı. Grup içinde organizasyonlar oluşturuldu, proje fikirleri üretildi. Holdingin strateji, iş geliştirme ve inovasyon genel müdür yardımcısı Lale Ergin Arat, sadece inovasyon konseptini yaygınlaştırmak ve bunu kültürün bir parçası haline getirebilmek için yılda 10 milyon dolara yakın bir bütçe ayırdıklarını söylüyor. Yönetici, bundan sonraki hedeflerini ise "Ticari olarak anlamlı projelerin test edilip hayata geçirilmesi ve önümüzdeki yıl en az birkaç fikrin ticari lansmanının yapılması" şeklinde açıklıyor. Önümüzdeki yıl 70’inci yaşını kutlayacak olan Borusan Holding, inovasyon konusundaki çalışmalarına 3 yıl önce hız verdi. 2010 sonunda 2011-2015 Stratejik Planı hazırlanırken ‘yeni ürün ve hizmet’ geliştirme konusu, Borusan Holding’in iş mükemmeliyeti, stratejik pazar pozisyonlaması ve kâr büyümesi olarak belirlenen üç öncelikli stratejik temasına ilave edildi. Ardından rekabetten kaynaklanabilecek olumsuzlukları kalıcı olarak yenmek için holdingde yeni ürün geliştirme konusunda gerekli organizasyonel yapı ve sistem kuruldu. 2012 itibariyle holding bünyesindeki her şirkette, mevcut organizasyonlara ek olarak yeni ürün geliştirme ve inovasyon birimleri sistematik olarak çalışmaya başladı. Bugün bu birimler, inovasyon fikirleri geliştirme, fırsatları ve trendleri takip ederek yeni ürün fikirleri bulma, bu fikirleri projelendirme ve sonrasında test edip ölçeklendirerek ticarileştirme alanlarında çalışmalarını sürdürüyor.

inovasyon sürecinin her aşamasını sistematik bir biçimde yürüttüklerini söyleyen Borusan Holding Strateji, iş Geliştirme ve inovasyon Genel Müdür Yardımcısı Lale Ergin Arat, bu yolculukta öğrendikleri en önemli şeyin, yeni ürün ve hizmet geliştirmenin, aynı satış ya da satın alma gibi bir üretim hattı mantığıyla yönetilmesi gerektiği olduğunun altını çiziyor. inovasyonun en temel öğretilerinden birinin olabildiğince çok fikri inceleyip
sonrasında bunlardan şirketin ticari kriterlerine uygun olanlarını hayata geçirmek olduğunu hatırlatan Arat, “Bu doğrultuda grup şirketlerde bu yıl toplamda 100’ün üzerinde iş fikrini incelemeyi; sonrasında ise bu projelerden müşteri beklentilerine ve inceleme kriterlerimize en uygun olanlarını seçerek 40’ın üzerinde iş planı yapmayı ve yıl sonuna kadar her şirketimizde en az 1 projeyi ticari olarak pazara sunmayı hedefliyoruz.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER