Capital'e abone olun.
İDEALİST ŞİRKET NASIL YARATILIR?

İdealist şirket nasıl yaratılır?

İdealist şirket nasıl yaratılır? İdealist markaya dönüşmek isteyen şirketlere 5 temel kural...

Son Güncelleme: 01.02.2013

JIM STENGEL, 2001 ile 2008 yılları arasında P&G’nin global pazarlamadan sorumlu başkanıydı. Ayrıldıktan sonra 20002010 arasındaki dönemde 50 binden fazla markanın büyüme oranlarını inceledi ve aralarından yüksek performanslı, idealist 50 markayı seçerek özel bir araştırma yaptı ve sonuçlarını “Büyümek: İdealler Dünyanın
Harika Şirketlerinin Büyüme Hızlarını ve Kârlarını Nasıl Güçlendirdi” (Grow: How Ideals Power Growth and Profit At The World Greatest Companies) adlı kitapta yayınladı. Stengel, “İnsanların yaşamını iyileştirmeyi hedefleyen yüksek ideallere sahip markalar pazarın çok üstünde büyüme performansı gösteriyor” diyor. Apple, Blackberry, Google, IBM, Pampers ve Zara gibi idealist markanın yatırımcılarına son 10 yılda S&P 500’e kıyasla 4 kat daha fazla kazandırdığını vurguluyor. İdealist markaya dönüşmek isteyen şirketlere şu 5 temel kuralı uygulamalarını öneriyor...
1-BEŞ TEMEL İNSANİ DEĞERE DAYALI BİR İDEAL KEŞFET
Dünyadaki her iş, bir marka idealini merkez alarak büyüme potansiyeline sahiptir. İş liderleri, o işin var olma sebebi, insanların temel inançları ve müşterilerin temel değerlerini esas alarak yönetmekte oldukları şirket için bir ideal keşfeder. Bir markanın idealini bulmak veya yeniden keşfetmek için onun iş ilişkilerini, müşterileriyle zaman içinde geliştirdiği ilişkiyi anlamalıyız. Ardından bu ilişkinin “neşe vermek”, “iletişimi kolaylaştırmak”, “keşif ve araştırmaya teşvik etmek”, “iftihar ve gurur duygusunu uyandırmak”, “toplumu etkilemek” gibi 5 temel insani değerden birini nasıl yansıtacağına karar vermelisiniz. Pampers, 1961 yılında kitlesel pazara sunulan ilk “kullan-at” bebek beziydi. Kısa zamanda P&G’nin en hızlı büyüyen kategorisine ve en büyük işine dönüştü, Ben 1997 yılında şirkete katıldığımda şirketin yıllık global cirosu 3,4 milyar dolardı. Hızlı büyümeye rağmen, kârlılık ve pazar payı artışı bakımından P&G’nin en düşük performans gösteren kategorisiydi. Artan bir rekabet baskısıyla karşı karşıyaydı ve ölçek avantajını kullanamıyordu. Kimberly Clark’ın Huggies markası, Kuzey Amerika’da daha avantajlı fiyatlar sunarak birinci sıraya oturmuştu. Pampers’ın fiyatı Huggies’e yakındı, ancak pazar payı ve kâr marjı erimeye devam ediyordu. Pampers yeni idealini nasıl buldu? Pampers için o güne kadar “daha fazla kuruluk” vurgusu yapılmıştı. Oysa şimdi Huggies de yeterli kuruluk sağlıyordu. Üstelik daha estetik bir tasarım ve uygun fiyat avantajı sunuyordu. Artık yeni bir kültür gerekiyordu ve bunun için adımlar da atılmaya başlandı. Önce araştırmalar başlatıldı ve ilk adım olarak Pampers’ın marka ideali zenginleştirildi. “Emicilik” ve ”kuruluk” bakımından üstün performans sağlayan bir bebek bezi, bebeklerin cildini kuru tutuyor ve ciltlerini koruyordu. Üstelik gece boyunca iyi uyumalarını sağlayarak gelişimlerine de katkıda bulunuyordu. Bu aslında yeni marka ideali için çok sağlam bir zemindi. Önce ilk kural olan yeni bir ideal keşfetmek için tüketici araştırmaları başlatıldı. Yöneticiler, tüketicilerle uzun uzun zaman geçirdi. Dünyanın farklı coğrafyalarından farklı gelir düzeylerinden çok sayıda tüketici araştırmaya dahil edildi. Market markaları ve yerel üreticiler de yakından incelendi. Sonuçta “kuruluk” ve “emicilik” yerine yeni marka ideali belirlendi: “Yaşamlarının ilk 3 yılında bebeklerin ve ailelerinin yaşam kalitesini artırmak.” Varoluş sebebi olarak annelere bebeklerine gelişim aşamaları boyunca sağlıklı, mutlu bir gelişme ortamı sağlamak için yardımcı olmak olarak belirledi.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER