Capital'e abone olun.
İLHAM VEREN İNOVASYONCU

İlham veren inovasyoncu

Steve Jobs, dünyanın gelmiş geçmiş en muhteşem inovasyoncularından biri olarak kabul ediliyor.

Son Güncelleme: 01.08.2013

Evan Schwartz, bu yazıda Innosight'ın düşünürleriyle birlikte Steve Jobs'un inovasyoncu özelliklerini irdeliyor. Schwartz, "O aramızdan ayrılırken bize gelecek kuşaklara ilham vermeye devam edecek bir dizi inovasyon dersinden oluşan muazzam bir miras bıraktı" diyor ve yazısında onun saygın kariyeri ve yaşamından çıkarılmış 8 temel derse değiniyor.

1. MÜŞTERİ NE İSTER?
Steve Jobs’dan yapılan alıntıların arasında en dikkat çekicilerden biri de şu soruya verdiği cevaptır:
-iPad ile ortaya çıkmadan önce ne gibi piyasa araştırmaları yapmıştınız?
-“Hiç. Çünkü ne istediğini bilmek müşterinin işi değildir” diye cevaplamıştı.

Innosight’ın eş kurucusu ve Harvard Business School’dan Prof. Clayton Christensen, “Steve Jobs, bizim, odak grupları tarzı araştırmalardan uzak durmayı ve onun yerine insanların sadece işlevsellik anlamında değil ama sosyal ve duygusal açıdan da neleri yapmaya çalıştıklarını dikkatle gözlemlemeyi öğrenmemizi sağladı. Onun içgüdüleri, müşteriye odaklanmaz ama aksine müşterinin yapmaya çalıştığı iş hakkında inovasyonlara odaklanırdı” diye konuşuyor.

2. ÇIĞIR AÇICI DENEYİMLER
Steve Jobs’suz bir dünyada, halen bilgisayarlara ve cep telefonlarına kullanışlı birer araçmış gibi bakmayı sürdürebiliriz. Ancak Innosight’ın yönetici ortağı Matthew Eyring, Jobs’un “çığır açıcı müşteri deneyimleri yarat-
mak için sanatı, tasarımı ve teknolojiyi harmanlama tutkusunu” kanalize ederek onları birer arzu edilen nesneye dönüştürdüğünü söylüyor.

Apple’da ve onun ürünlerinde hissettiğimiz tüm farklılığı, işte bu tutku yaratmıştı. Eyring ayrıca, “Bu ürünlerden birini kullanıyor olmak, onun ne kadar muhteşem bir müşteri deneyimi olduğunu gerçekten iyi bilen birisiyle süregelen bir diyalog kurmaya benziyordu ve o bunu sunuyor olmayı saplantı derecesinde sürdürdü” diye ekliyor.

Innosight Okul Müdürü Josh Suskewicz, çıkarılan bu dersin neredeyse bütün şirketlere uygulanabileceğini söylüyor. “İnovasyon projeleri üzerinde çalışırken her zaman kendi kendinize ‘Steve Jobs olsaydı ne yapardı’ diye sorabilirsiniz. Çünkü bu, ‘Şu anda tasarlamakta olduğumuz şeyin müşterimizin hoşuna gideceğinden kesinlikle emin miyiz’ demenin aslında kestirme yoludur.”  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER