Capital'e abone olun.
KAÇ KEZ DOKUNMALI?

Kaç kez dokunmalı?

Günümüzde müşteriyle temas kurulabilecek kanal sayısı artmış durumda. Şirketlerin sadece satış noktasında, radyo, televizyon ve gazete reklamlarıyla değil Facebook, Twitter gibi sosyal mecralar üzerinden de müşteriye dokunabilmeleri mümkün. Hazır giyim markası Defacto 11 kanaldan ayda 468 kez müşterileriyle iletişime geçerken, Yıldız Holding’in markaları 6 kanaldan 1.200 kez tüketiciye dokunuyor. Migros 4 kanaldan ayda 810, Carrefour 3 kanaldan 180 kez müşterileriyle temas ediyor. Artık markalar sağlam bir stratejik çerçeve içinde geleneksel kanalların yanında sosyal mecralar üzerinden de tüketiciye dokunuyor, onlara kendilerini hatırlatıyor, hikayelerini anlatıyorlar. Böylece müşteri nezdinde istedikleri algıyı yaratabiliyor ve onların hem cüzdanlarında hem gönüllerinde daha fazla yer tutmak için çalışıyorlar.

Son Güncelleme: 01.08.2015

TEKNOLOJİ VE SOSYAL MEDYADAKİ GELİŞMELER MARKALARIN İLETİŞİM dünyasını da değiştirdi. Artık markalar geleneksel kanalların dışına çıkarak her noktadan tüketiciye ulaşmaya çalışıyor ve bunu mümkün olduğu kadar sık yapmak için çaba sarf ediyorlar. Markaların müşteriyle temasta ne kadar içerik yayınladıkları da önemli bir konu. Hatta dünyada bu konuda netleşmiş görüşler yok, tartışmalar da devam ediyor… Social Bakers’a göre,yayınlanan içeriğin sıklığı, müşteriyle dozunda iletişim kurmak için iyi dengelenmeli. Social Baker’s uzmanlarına göre, örneğin, haftada bir kere Facebook’tan mesaj paylaşmak çok düşük bir oran… Ancak 3 mesaj göndermek de rahatsız edici olabilir. O nedenle haftada 5-10 arasında bir mesaj düzeyini tutturmakta yarar var. Track Social’a göre ise Twitter’da ne kadar çok tweet atılırsa o kadar iyi. Track Social yetkilileri de günde en az 5 kere tweet atılması gerektiğini savunuyor. Günde 20 tweet’in ise çok iyi bir performans olduğunu dile getiriyorlar. Uzmanların LinkedIn için tavsiye ettiği mesaj sayısı ise ayda 20 düzeyinde... Peki Türkiye’deki şirketler müşterileriyle iletişim kurarken bu ideal sayıları dikkate alıyor mu? Yaptığımız araştırmadan önemli sonuçlar ve şirketler için kritik mesajlar çıktı… Türkiye’deki markalar cephesine baktığımızda, şirketlerin tüketiciye ulaştıkları araç sayısı ve ulaşma sıklıklarının çokluğu da dikkatimizi çekti. Örneğin hazır giyimin hızlı markalarından Defacto, 11 kanaldan ayda 468 kez müşterileriyle iletişime geçerken, Yıldız Holding’in markaları 6 kanaldan 1.200 kez tüketiciye dokunuyor. Hızlı tüketim devi Unilever 4 kanaldan ayda 1.160, Migros 4 kanaldan 810, Carrefour 3 kanaldan 180 kez müşterileriyle temas ediyor.
KANAL SAYISINDAKİ DEĞİŞİM
 Eskiden satış noktasının yanında TV, radyo, gazete, dergi, açıkhava ve telefon mecraları üzerinden hedef kitlelerine ulaşmaya çalışan markalar, sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla iletişimlerinde bu mecraları da kullanmaya başladı. Neredeyse tüm markalar kanal sayısını artırarak müşterilerine bulundukları her noktadan ulaşmanın yollarını arıyor. Dijital pazarlama uzmanı Harry Hawk da yeni rekabet ortamında tüketiciye ulaşma gücü ve sıklığının çok önemli olduğunu söylüyor. “Bugün Facebook o kadar önemli bir platform ki, tüketicilerle diyalog kurabiliyor, mesajlarını buradan iletebiliyorlar” diyor. Yıldız Holding, bünyesindeki markalar için Facebook, Twitter ve Instagram gibi mecralardaki hesaplarında 23 milyondan fazla takipçiye sahip. Yıldız Holding Dijital Pazarlama Direktörü Nevgül Ambarlılar, sosyal medyayı, pazarlama iletişimi çalışmalarının yanı sıra müşteri memnuniyeti ve CRM faaliyetlerinin merkezi olarak da kullandıklarını söylüyor. Ambarlılar, “Sosyal medyada Facebook, Twitter ve Instagram’ı düzenli olarak kullanıyoruz. Bunların yanı sıra projelerin özelinde Whatsapp, Periscope, Vine, Snatchat ve Tinder’ı da dönemsel olarak kullanım alanlarımıza ekleyebiliyoruz” diyor. Beyaz eşya sektörünün güçlü oyuncularından Vestel, müşterilerine bulundukları her noktadan ulaşmaya çalışıyor. Vestel Müşteri Hizmetleri Genel Müdürü Dr. Tarkan Tekcan, “Kanal sayımız geçmişe göre çok arttı. Bu konuda özel bir proje ekibimiz sürekli çalışıyor. Canlı sohbet, SMS, mobil uygulama, e-mail, sosyal medya, forum siteleri, telefon ve daha pek çok kanalda, müşterimiz neredeyse orada olmayı amaçlıyoruz” diyor. Tekcan, ayda ortalama 500 bin müşteriyle iletişime geçtiklerinin altını çiziyor. Migros, Facebook, Twitter, Instagram ve Migros TV olmak üzere şu anda toplam 4 mecra aracılığıyla 16 kanaldan müşterilerine erişiyor. Migros yetkilileri her gün 10 tweet, 8 adet Facebook, 4 adet Instagram, 5 adet Migros TV video içeriği paylaştıklarını söylüyor.
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler: yönetim,pazarlama,sosyal mecra

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER