Şaşırtan işler dikkat çekiyor

Sosyal medyadaki yatırımlarının süreceğini söyleyen Vestel Pazarlama İletişim Grup Müdürü Feza Turunçoğlu Erim,"Esprili, şaşırtan, farklı bakış açısıyla hazırlanan, gerektiğinde kendiyle dalga geçebilen, samimi işler başarılı oluyor"diyor.

1.06.2014 13:10:510
Paylaş Tweet Paylaş
Şaşırtan işler dikkat çekiyor
Vestel, sosyal medyada 2 yıl önce büyük bir değişim hareketi başlattı. Önce altyapı oluşturuldu, tüketicileri dinledi. 2013'te ise hayata geçirilen başarılı projelerle takipçi sayısı 5 kat artırıldı.

Sosyal medyadaki yatırımlarının süreceğini söyleyen Vestel Pazarlama İletişim Grup Müdürü Feza Turunçoğlu Erim, "Esprili, şaşırtan, farklı bakış açısıyla hazırlanan, gerektiğinde kendiyle dalga geçebilen, samimi işler başarılı oluyor" diyor.


Vestel, son bir yıldır sosyal medyayı en aktif kullanan gruplardan biri. Bir yılda, sosyal medyadaki takipçi sayısını 5 katına çıkardı. Youtube’da 3 milyon izleyiciye, Facebook’ta ise 365 bin takipçiye ulaştı. Vestel’in kısa sürede sosyal medyada elde ettiği başarısında son dönemde yaptığı radikal ve farklı projelerinin payı büyük.

Marka, geçtiğimiz ay Sevgililer Günü kampanyasıyla da oldukça radikal bir projeye imza attı. Tüketicilerine “14 Şubat’ta sevgilinize ütü almayın” diyerek alışıla geldik söylemlerin dışına çıktı. Kampanyanın hashtag’i 2 gün toplam 8 saat trending topic’te kaldı.

Projenin mimarı Vestel Pazarlama İletişim Grup Müdürü Feza Turunçoğlu Erim, “Benim ürünlerimi alma” diyen bir kampanyanın Türkiye’de ve dünyada ilk kez yapıldığını söylüyor. Vestel’in sosyal medyadaki dijital dönüşüm hareketini ve önümüzdeki döneme ilişkin projelerini Vestel Pazarlama İletişim Grup Müdürü Feza Turunçoğlu Erim ile konuştuk:

Sosyal medyayla ilgili çalışmalar ilk ne zaman başladı?
Aslında bizim sosyal medyayla ve dijitalle olan ilişkimiz, çok eskilere dayanmıyor. 2012’de sadece internet sitemiz vardı. 2 yıl önce ise dijital kanallarda daha aktif olmaya karar verdik. Ardından da dijital kanallardaki altyapımızı tamamlamaya başladık.~
Altyapımızı tamamlayıp tüketicilerimizi dinledikten sonra geçen yıl da yoğun olarak sosyal medya ve dijital alandaki projelerimizi hayata geçirdik.

Nasıl bir strateji belirlediniz?
Dijital stratejimizi “connection” (bağ) üzerine kurmaya çalışıyoruz. Bu strateji bizim için aslında tüketiciyle bir bağ kurmak ve bu bağı daha interaktif şekilde yürütmek anlamına geliyor. Özellikle gençler, sosyal medyada ve dijitalde çok aktif.

Ancak yaptığımız araştırmalar bize 40 ve 50 yaş üstü insanların da sosyal medyada yer aldığını gösterdi. Sonuçta tüketicilerin çoğu, dijital medyaya bağlanmaya ve burada iletişim kurmaya çalışıyor. Dolayısıyla bizim gibi bir teknoloji şirketi için dijital olmazsa olmaz bir iletişim platformuydu.

Sosyal medyada ilk yıl neler yaptınız?
İlk yıl olan 2012 boyunca sosyal kanallarda ana kitlemizi yaratmaya odaklandık. Sosyal medya ekibimizi oluşturduk. 2013 itibariyle de yoğun olarak projelerimizi hayata geçirdik.

Sosyal medyadaki ilk büyük projeniz hangisiydi? Kaç kişiye ulaştı?
Vestel kurutmalı çamaşır makinesinin lansmanında yaptığımız “Asmadan” viral projesi, ilk büyük sosyal medya kampanyamızdı. Bu projede amacımız, yeni ürünümüzün bilinirliğini artırmaktı. Ürünün ana faydasını, sosyal medyada paylaşımını tetikleyecek öğelerle anlatan videomuz yüzde 250 viral etki sağladı.

Video üzerinden Facebook’taki Asmadan oyununa yönlendirme yaparak kullanıcıların gözünde Vestel kurutmalı çamaşır makinesi hikayesini derinleştirdik. Sosyal ve dijital tarafta yaptığımız tüm projeler sayesinde etki süresinin kampanya süresinin üstüne çıkmasını sağladık.~
Aylar sonra Facebook’tan kurutmalı çamaşır makinemiz için hazırladığımız oyunun müziklerini isteyen, kampanya hakkında olumlu yorum veren kullanıcılarımız oldu. Ayrıca bu projeler ürün satışlarımıza da ciddi destek oldu.

Sosyal medyada en çok hangi mecraları kullanıyorsunuz?
Facebook, Twitter ve Youtube en yoğun kullandığımız mecralar arasında yer alıyor. Go-ogle’dan sonraki en büyük yatırımımızı bu mecralara yapıyoruz.

Size göre sosyal medyada başarılı olmanızda neyi farklı yapmanız etkili oldu?
Sosyal medya içerik stratejimizi, “Mesaj değil aksiyon” olarak özetliyoruz. Günümüz tüketicisi reklamın “reklam” olduğunu bilen bir tüketici. Artık dijital kanallarda, reklam mesajlarıyla markanın duruşunu, kişiliğini yansıtabildiğimiz bir devirde değiliz.

Bu yüzden sosyal medyada “reklam yapmayı” bırakıp markamızın sahiplenmek istediği değerleri, kavramları aksiyona döken içerikleri, projeleri hayata geçirmeyi tercih ediyoruz. Örneğin “Vestel Derin Dondurucu konusunda uzmandır” demekle yetinmiyoruz da “Derin Mevzular” projesini yapıyoruz. Tüketicilerimizin “derin dondurma” işlemi konusunda bilmek istediği her şeyi öğrenebilecekleri bir danışmanı olabiliyoruz.

Markasız sayfalarınızın amacı ne?
Tamamen, sayfa kullanıcılarının ilgi kategorilerine odaklanıp etkileşim yaratmayı hedefliyoruz. Amacımız kullanıcılarımızla arkadaş olmak. Öte yandan zaten sosyal medyanın çıkış amacı da bu... Arkadaş edinmek, arkadaşlarınla sürekli iletişimde olmak.

Tüketicilerle nasıl arkadaş oluyorsunuz?
Arkadaş olmak, sadece içerik oluşturarak olmuyor. Satış sonrası destek konusunda da sosyal medyayı oldukça etkin şekilde kullanıyoruz. Sosyal medyada hedefimiz, tüketicilerimizden gelen her türlü talebi yüzde 100 oranda karşılamak.~
Türkiye’de başarılı olan sosyal medya projelerinin sizce ortak özellikleri neler?
Sosyal medyada esprili, farklı bir bakış açısıyla hazırlanan, gerektiğinde kendiyle dalga geçebilen, samimi işler başarılı oluyor. Bunların ortak noktası, aslında yeni tüketici profili. Her şeye her an erişimle bu yeni tüketici profili çok fazla bilgiye maruz kalıyor.

Ayrıca yeni tüketici profilinin artık algısı kapalı, her söyleneni dinleyebilecek durumda değil. Kazara dinlediğinde de hemen beğenebilecek, kabul edebilecek durumda bulunmuyor. Bu nedenle tüketici söylemeden söyleyen şaşırtıcı, cesur, samimi işler dikkat çekiyor. Özetle bu değişimin farkında olan kampanyaların viral etkisi daha yüksek oluyor.

ABD ve Avrupa’ya göre bizde ne gibi farklılıklar var?
Bizim ülke olarak diğer ülkelere göre sosyal medyada hassas olduğumuz konular var. Bunun için Türkiye’de sosyal medya çalışmaları yaparken daha dikkatli olmak geri bildirimlere anlık tepkiler verebilmek gerekiyor.

Sosyal medyayla ilgili hedeflerinizin nere-sindesiniz?
Kısa zamanda oldukça yol kat ettik. Bir yılda sosyal medyadaki takipçi kitlemizi yaklaşık 5 katına çıkardık. Bugün de sosyal medyada büyümeye devam ediyoruz. Bugüne kadar sosyal medyada Mutfaktakiler projesiyle 3,5 milyon izlenme aldık.

Facebook/Vestel hesabımızın 200 bin, Facebok/EvinKalbi sayfamızın 65 bin, Facebook/TasarımınKlbi sayfamızın ise 100 bin takipçisi var. Youtube/Vestel kanalımızın ise 3 milyonun üzerinde izlenmesi bulunuyor.~
Sosyal medyanın satışlara etkisi nasıl?
Özellikle derin dondurucu ve kurutmalı çamaşır makinesi ürünlerimiz için sosyal medyada gerçekleştirdiğimiz başarılı projemiz sayesinde satış hedefimizin üzerinde ürün sattık.

Yeni planlarınız, projeleriniz neler olacak?
Biz iletişim kampanyalarımızı 360 derece planlamaya çalışıyoruz. Bunun içinde dijital çok önemli bir yer tutuyor. Bu yıl da dijital pazarlamanın payı ve önemi daha da artacak. Sosyal medyada önümüzdeki dönemde daha interaktif olmayı hedefliyoruz.

Önümüzdeki dönemde hem sosyal medyadaki platformlarımızı hem de web sitemizi büyüteceğiz. Ayrıca Twitter, Facebook gibi daha kitlesel kullanılan kanallarda in-teraktivitesi daha yüksek kampanyalar yapmaya başlayacağız.

"Satışları pozitif etkiliyor"
KONUŞMALAR İZLENİYOR

Sosyal medyada tüketicilerimizin, ürünlerimizle ve ürünlerimizin olduğu kategorilerimizle ilgili konuşmalarını izliyoruz. Sosyal medyada kadın tüketicilerin, özel günlerle ilgili hediye olarak ev ürünleri almama gibi beklentileri vardı. Biz de dijital platformdan aldığımız bu fikri değerlendirerek Sevgililer Günü kampanyamızı buna göre oluşturduk.

DİJİTALDEN ÇIKAN FİKİR
14 Şubat'ta tüketicilerimize "Bizim ürünlerimizi almayın" dedik. Onlara sevgililerine almaları için başka ürünler önerdik. 15 Şubat tarihinde özel bir indirim yaptık. Sonuçta ilk kez bir kampanyamızda dijital platformdan aldığımız fikri, kitlesel iletişime taşıdık.~
BİLİNİRLİĞE DİREKT ETKİ
Sosyal medyanın yeni ürün geliştirmeden satışların pozitif yönde artmasına kadar birçok olumlu katkısı var. Sosyal medyada hayata geçirdiğimiz "Asmadan" projesinin ürün bilinirliğine büyük katkısı oldu. Derin dondurucu ürünlerimiz için hazırladığımız Derin Mevzular projesi de 1 milyonun üzerinde izlendi.

TREND TOPIC OLDU
Geçtiğimiz şubat ayında hayata geçirdiğimiz Sevgililer Günü kampanyamız ise sosyal medyada en çok ses getiren işlerimizden biri oldu. Kampanya hashtag'i 2 farklı günde, toplam 8 saat trending topic'te kaldı.

Z kuşağıyla etkileşim halindeyiz'
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

Sosyal medyada yaptığımız her içeriğimizin sürdürülebilir olması bizim için çok önemli. Bu açıdan Evin Kalbi platformumuz da kendine çok has, özgün bir platform. Burada özellikle Z Kuşağı anneleriyle güzel bir etkileşim halindeyiz.

MUTFAK ÖNEMLİ
Evin Kalbi'nde ana odağımızı mutfak oluşturuyor. Buzdolabı, bulaşık makinesi, küçük ev aletleri, ankastre gibi mutfağı kapsayan ürünler üreten bir markanın, özellikle iş kadınlarla konuşmaya gelince bu alana girmemesi kaçınılmaz. Biz mutfağı bir alan olarak kullanıyoruz.

FARKLI SUNUM
Bizim mutfağımız Evin Kalbi'nin attığı, arkadaşlarımızı ağırladığımız, sohbet ettiğimiz bir alan. Bu yüzden mutfağımız sadece yemek tarifi, püf noktası gibi içeriklere yönelen "yemek yapılan"klasik bir alan değil. Yemek tarifi gibi içeriklerimizi sayfamızı destekleyici, zenginleştirici öğeler olarak kullanıyoruz. Tarifi mutlaka farklılaştırarak sunuyoruz ki denemeyecek kişi bile içeriği gördüğünde bir şeyler bulabilsin.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz