Capital'e abone olun.
SEGMENTASYON DEVRİMİ BAŞLIYOR

Segmentasyon Devrimi Başlıyor

Son dönemde müşteri segmentasyonunda, onları gruplara ayırmada büyük bir dönüşüm yaşanıyor.

Son Güncelleme: 01.07.2005

Hatta Tesco gibi bazı şirketler 5 bin ayrı grup oluşturuyor. Türkiye’de de benzer eğilim var. Başını perakende ve finans sektörünün çektiği şirketlerde “yeni segmentasyon” döneminin örnekleri veriliyor.

“Bugün müşterinin demografik yapısı bile ortadan kalktı. Yaşam stilleri önem kazanmaya başladı. Artık geliriniz, arabanız, oturduğunuz semt  çok da önemli değil. Müşteri artık çok pahalı markadan da çok ucuz bir markadan da bir şey alabiliyor, bunların sentezini yapıp giyebiliyor. Sonuçta artık ürünlerinizi değiştirmek, mağazanızın tasarımını yapmak için yaşam stillerine bakmanız gerekiyor.”

YKM Genel Müdürü Nurşin Oral’ın yukarıda dikkat çektiği bu değişim özellikle perakende firmalarında gözlenmeye başladı. İngiliz perakende devi Tesco’nun müşterilerini 5 bin segmentte incelemesinin ardında da Nurşin Oral’ın dikkat çektiği bu gerçek yatıyor.

Çok değil, bundan 3-5 yıl önce şirketler müşterilerini cinsiyet, yaş, gelir grubu gibi klasik kriterlere bakarak inceliyordu. Ancak, müşteri davranışlarındaki süratli değişim, ürün ve hizmetlerin benzeşmesi, rekabetin artması bu analiz yönteminin yetersiz kalmasına neden oldu.

Kitlesel pazarlamadan birebir pazarlamaya geçişler yaşandı. İşte bu noktada da müşterilerin daha mikro düzeyde incelenmesi gereği ortaya çıktı. Yaşam tarzı, coğrafi alan gibi birçok yeni kriter müşterilerin daha sağlıklı takip edilmesini sağladı.

Türkiye’de de başı YKM, Boyner, Migros, Marka Mağazacılık gibi perakendecilerin çektiği birçok şirket müşterilerini birçok mikro segmentte inceliyor. Bu yöntem sayesinde şirketler kendileri için kritik öneme sahip en değerli müşterilerine özel ilgi gösterebiliyorlar.    


Etiketler: Şirketler,müşteri,Segmentasyon,perakende,marka,pazarlama

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER