Capital'e abone olun.
SOSYALLEŞME HIZLANIYOR

Sosyalleşme hızlanıyor

Türk şirketleri için rekabet, fiziki pazarların ötesine Facebook, Twitter gibi sosyal medya kanallarına taştı.

Son Güncelleme: 01.03.2012

Bugün Facebook'ta Avea'yı 1 milyon 700 bin kişi beğeniyor ve takip ediyor. Aynı şekilde Turkcell kurumsal sayfasının da 1 milyon 300 binin üzerinde fan'ı bulunuyor. Sosyal medyadaki bu yarışta, özellikle hızlı tüketim malları, bankacılık, otomotiv ve bilişim şirketleri öne çıkıyor. Her sosyal mecra için farklı bir strateji izlenirken, bu alana ayrılan bütçeler de giderek yükseliyor. Intel'in medya harcamaları içinde sosyal medyaya ayırdığı pay yüzde 30'ları buluyor. Eğitimde Doğa Koleji, ilaçta Pfizer Türkiye ve kuyumculukta Favori de medya yatırımlarının yüzde 20'sini sosyal mecralarda kullanıyor. Türkiye'de ilk kez gectigimiz ay buyuk bir holdingin ceo'su bir basın toplantısında özür diledi. aslındaözür dilemesinin nedeni, sosyal medyada aldıkları ciddi tepkilerdi. Borusan Otomotivin markalarından Mini Cooper'in sponsorlukla ilgili yaptığı bir dizi hata, markanın Twitter'da çok ciddi eleştiriler almasına yol açtı. Borusan Holding CEO'su Agah Uğur, bir basın toplantısı düzenleyerek bu olanları "yol kazası" olarak nitelendirdi. Sosyal medyada alevlenen bu eleştirilerin Borusan Otomotiv'in diğer markalarının da itibarına zarar verebileceğini sezen yöneticiler, harekete geçtiler. Ancak, hızlı ve doğru bir adımla konuyu sadece sosyal medyada çözmeye çalışmak yerine bir basın toplantısı ve gazete ilanlarıyla tüm Türkiye'ye duyurdular. İşte bu örnek bile kendi başına sosyal medyanın bugün Türkiye'de şirketler için ne kadar önemli bir yere geldiğinin en net ispatı aslında...

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Zaten Türkiye, sosyal medyayı etkin kullanmasıyla dünyayı da şaşırtıyor. Öyle ki Türkiye, dünyada Facebook kullanıcı sayısına göre 31 milyon 247 bin kullanıcı ile 6'ıncı sırada geliyor. Son 6 ayda bu mecrayı kullanan kişi sayısı 1 milyon 295 bin artmış durumda. Aynı şekilde Şubat ayında dünya çapında 500 milyon kullanıcıya erişecek olan Twitter için de, ComScore Medya'nın Mart 2011'de gerçekleştirdiği araştırmaya göre Türkiye en yoğun kullanılan ülkeler arasında 8'inci sırada. Twitter ve Linkedln'in penetrasyonu yüzde 16'yı geçiyor. Tüm bu veriler ışığında, Türk şirketleri de sosyal medyayı aktif olarak kullanmanın önemini kavramış durumda. Tüm sektör liderleri için rekabet, fiziki pazarların ötesine Facebook, Twitter gibi sosyal medya kanallarına taşınıyor. Şirketler bloglar, web siteleri ve arama motorlarında kendileriyle ilgili tüm içerikleri düzenli olarak takip ediyor ve aksiyon alıyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER