Capital'e abone olun.
TÜRKİYE İNOVASYONLA KÜRESEL OYUNCU OLACAK

Türkiye inovasyonla küresel oyuncu olacak

3M Genel Müdürü Andrei Holban sorularımızı yanıtladı.

Son Güncelleme: 01.05.2013

3M, dünyanın en inovatif 3 şirketinden biri. 25 yıl önce Türkiye'de organizasyonunu kuran şirket, geçen yıl 500 milyon dolarlık bir üretim tesisi yatırımı yaptı. Super Hub adı verilen bu merkezle yerel ve bölgesel ihtiyaca yönelik üretim yapacaklarını söyleyen 3M Genel Müdürü Andrei Holban, "Bu yatırım, Türkiye'yi hem bölgesel hem küresel anlamda önemli bir oyuncu durumuna getirecek. Şu anda ilk üretim tesisini kurma aşamasındayız. Bunun yanında ürün laboratuvarları kuruldu. Burada inovasyonu, Türk ekonomisine katmış olacağız" diye konuşuyor.  3M, yüzyılı aşkın süredir inovasyonun peşinden koşuyor. Ürettiği çözümlerle hayatı kolaylaştırmayı hedefleyen şirketin gündeminde, her zaman birinci konu inovasyon oluyor. Bütçesinin yüzde 6’sını AR-GE’ye ayıran 3M’in bünyesinde 10 bin kişi, yeni fikirleri ortaya koymak için mesai harcıyor. Yılda 1,6 milyar dolar, yenilikçi çalışmalar için ayrılıyor. Her çalışan, mesaisinin yüzde 15’ini inandığı projeler üzerinde çalışarak geçiriyor.

Dünyadaki 3 İnovasyon liderinden biri olan 3M’in genel müdürü Andrei Holban, bu başarılarını stratejilerine bağlıyor. “3M’in inovasyon stratejisindeki en önemli nokta, müşterilerimizi çok iyi dinlemek. Amacımız müşterilerimizi başarılı yapmak. Bu nedenle müşterilerimizi çok iyi dinliyoruz. Eğer problemlerini çözebilecek ürünler ortaya çıkarabilirsek, hedefimizi yerine getirmiş oluyoruz” diyor.

3M, yenilikçilik yolculuğunda 25 yıldır faaliyet gösterdiği Türkiye’ye de önem veriyor. İnovasyonda Türkiye’nin potansiyeline inandıklarını belirten Holban, “18 ay önce Türkiye’de AR-GE departmanı yoktu. Şimdi 18 kişilik bir ekip, Türkiye’de araştırma geliştirme yapıyor. Geçen yıl Türkiye’de Çorlu Avrupa Serbest Bölge’de 500 milyon dolarlık bir yatırım yapmaya karar verdik. Bu üretim merkeziyle 3M, hem yerel hem bölgesel ihtiyaca yönelik üretim yapacak ve Türkiye’yi hem bölgesel hem küresel anlamda önemli bir oyuncu durumuna getirecek” diye konuşuyor. Holban’ın sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle:

3M, inovasyonla özdeşleşen bir şirket... Nasıl bir stratejiniz var?
100 yılı aşkın bir süredir 3M ismi inovasyonla özdeşleştiriliyor. Şu anda 3M, Apple ve Google’dan sonra inovasyon liderlerinden biri. Bu da akıllı ve başarılı yeni ürünlerle gelişmesinin kanıtı. 100 yılı aşkın süredir 3M’in büyümesinde, inovasyon en önemli konulardan biri. Türkiye’deki 25’inci yılımızı kutlarken 3M Türkiye olarak teknik yeterliliğimizi güçlendirmeye devam ediyoruz. Geçtiğimiz yıllarda, müşterilerimizle ürünler ve proseslerle ilgili neyi geliştirebileceğimiz konusunda beraber çalıştık. Onları daha rekabetçi ve pazarda daha inovatif hale getirebilecek 3M çözümlerini kullandık. Bizim için inovasyon müşteriyle başlar, 3M’in müşterisine sunduğu çözümle sona erer. Biz her fikri kaydetmiyoruz.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER