Capital'e abone olun.
UNİLEVER YARIŞ ARABASINA NASIL DÖNÜŞTÜ?

Unilever yarış arabasına nasıl dönüştü?

Unilever’in inovasyon çalışmalarını yöneten Berger, şirketin normal bir arabadan yarış arabasına dönüştüğünü söylüyor.

Son Güncelleme: 01.06.2010

Yeni inovasyon çalışmaları, onların portföyünde hep yok gibi gözüktü. Çoğu uzman onları renovasyon yapıyor diye eleştirdi. Mevcut lider ürünleriyle yenilik yapmadan, rehavet içinde ilerledikleri varsayıldı. Oysa Unilever dünyasında, özellikle son 2 yıldır inovasyon bazlı bir değişim söz konusu. Yeni dünya başkanı Paul Polman’ın şirketin başına geçmesinin ardından Unilever, tüm dünyada stratejilerini yeniden şekillendirmeye başladı. Şirketin inovatif çalışmalarının başına ise Genevieve Berger getirildi. Berger, son 2 yıldır Unilever’in mevcut ürünlerinde ortaya çıkan yaratıcı ve inovatif çalışmaların arkasındaki isim. İnovatif yaklaşımın şirketin yapısının değişmesiyle başladığına inanan Berger, Unilever organizasyonunun inovasyon odaklı olarak yeniden şekillendirildiğini söylüyor. “Unilever daha önceden çok rahat, normal ve yeterli seviyede hız yapan bir arabaya benziyordu. Şu anda ise çok daha hızlı ve güçlü bir yarış arabasına dönüştü” diyen Berger, tek amaçlarının daha keskin, müşteri için uzun dönem fayda sağlayan inovasyonları hayata geçirmek olduğunu belirtiyor. Unilever’in son dönemde çıkardığı Knorr Jel bulyon, Magnum Temptation, Lipton piramit çay poşeti gibi inovatif ürünlerin arkasındaki isim, Unilever Chief R&D Officer Genevieve Berger ile dünyanın sayılı laboratuarlarından biri olan Londra’daki Colworth’de konuştuk:
CAPITAL: Unilever, yeni dönemde inovasyonu büyümesinin odağına oturtmuş durumda. Unilever dünyasında inovasyon kelimesinin daha fazla kullanılması dışında neler değişti?
- Biz Unilever organizasyonunu, inovasyon odaklı değiştirdik. Unilever daha önce çok rahat, normal ve yeterli seviyede hız yapan bir arabaya benzerken, şu anda çok daha hızlı ve güçlü bir yarış arabasına dönüştü. Buradaki tek amacımız ise daha büyük, daha iyi, daha güçlü ve daha keskin inovasyonları hayata geçirmekti. Sonuçta da tüketici ve müşterilerimize olağanüstü ürünler sunmayı amaçladık ve başardık da… Hepsini burada saymam mümkün değil, ama tüm ürünlerimizde bir olağanüstülük söz konusu. 
CAPITAL: Tüm dünya şirketleri inovasyona odaklanmış durumda. Sizin farkınız nedir? 
- İnovasyonun şirketlerin geleceğindeki önemini anlayan ilk şirket olmadığımızın bilincindeyiz. Sonuçta bu alanda da çok rekabetçi ve agresif bir durum söz konusu. Unilever’in başkanı Paul Polman’ın sözüyle inovasyona bakış açımızı özetleyebilirim. İnovasyon, Unilever’in anahtar büyüme odağı olmaya devam edecek. Burada iki önemli nokta var: Birincisi devamlılık, ikincisi ise inovasyonun bizim büyümemizi destekliyor olması… 
CAPITAL: Yeni dönem için bahsettiğiniz “daha iyi organizasyon” yapısına tam olarak nasıl geçiş oldu?
- Bu süreci 4 başlıkta toplamak mümkün. İlk olarak programlarda bir öncelik sıralaması yaptık. Sonuçta her şeyi bir arada yapamayacağımızın bilincindeydik. En önemlisi şirket olarak pazarda müşteri için fark yaratabileceğimizi düşündüğümüz alanlara yatırım yapmamız gerekliydi. Dünyada 6 bölgede Ar-Ge laboratuarlarımız var. Bunların birbirleriyle iletişimini artırmak ikinci işimiz oldu. Tüm laboratuarlar arasında iyi bir ağ iletişimi oluşturduk. Yaptığımız inovasyonlarla ilgili güçlü bilim adamlarından kritikler almaya ve bunları duyurmaya özen gösterdik.   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER