Capital'e abone olun.
YENİ ÜRÜNDE BAŞARI ORANIMIZI KATLADIK

Yeni üründe başarı oranımızı katladık

1940’lı yıllardan beri Türkiye’nin en yenilikçi şirketlerinden biri olan Ülker’in inovasyon stratejisini Ali Ülker anlattı.

Son Güncelleme: 01.09.2014

Ali Ülker, Yıldız Holding'de yönetim kurulu başkan yardımcısı olmasının ötesinde grubun global inovasyon ve kalite grup başkanı olarak en tepeden inovasyona liderlik ediyor. Geçmişte yılda 300 yeni ürün çıkarırken bunun artık 60'a düştüğünü açıklıyor.

Northstar Innovation adlı inovasyon şirketini kurduktan sonra AR-GE'yi merkezileştirdiklerini ve pek çok yenilikçi projeye imza attıklarını belirten Ülker, “Yeni ürünlerimizin başarı oranı arttı. Eskiden 300 yeni ürünün 60'ı başarılı olurken şimdi 60 yeni ürünün 50'si başarılı oluyor.

Son 1 yılda çıkardığımız yeni ürünlerin ciroya katkısı ise yüzde 7" diyor. Bu rakamlar şirketin yeni üründe geçmişte yüzde 20 düzeyinde olan başarı oranını bugün yüzde 80'ierin üzerine taşıdığını ortaya koyuyor.

Yıldız Holding tüm AR-GE ekiplerini 2 yıl önce Northstar Innovation adlı inovasyon odaklı şirkette topladı. Bugün 150 AR-GE ve 200 kalite çalışanı bu şirketin çatısında altında inovasyon üretmek için çalışıyor.

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Global İnovasyon ve Kalite Grup Başkanı Ali Ülker, yılda 300 yeni ürün çıkarırken bunun artık 60’a düştüğünü açıklıyor. İnovasyon odaklarının artmasıyla yenilikçilikte daha katma değerli ürünlere yöneldiklerini söylüyor.

Bu sayede yeni ürünlerin başarı oranının da arttığını hatta katlandığını ifade ediyor. Yıllık cirosunun yüzde 1’ini AR-GE’ye ayıran, 1940’lı yıllardan beri Türkiye’nin en yenilikçi şirketlerinden biri olan Ülker’in inovasyon stratejisini Ali Ülker anlattı.

Ülker’in yenilikçi kimliği nerelere kadar uzanıyor? Hayata geçirdiğiniz ilklerden bahseder misiniz?
Birçok ilkimiz var. İnovasyonu sadece ürünler için tanımlamıyoruz. Proseslerimizde de inovasyonu benimsiyoruz. Yeni kategoriler yaratmak da bizim inovasyonlarımız içinde yer alıyor. Hatta tüketicinin farkında olmadığı ihtiyaçları tespit etmek, ürüne dönüştürmek, ticarileştirmek ve satılabilir bir fikir haline getirmek de inovasyon çerçevemizin içinde.   

Etiketler: Ali Ülker,ülker,İnovasyon,katma değer,perakende,yenilikçi

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER