Capital'e abone olun.
YENİLİK OLMADAN LİDERLİK ZOR

Yenilik olmadan liderlik zor

Unilever NAMET&RUB Bölgesi Ar-Ge Direktörü Ayşegül Yanık Kızıltepe’nin sorularımızı yanıtladı.

Son Güncelleme: 01.08.2013

Unilever, dünyanın en yenilikçi şirketlerinden biri. Bölgesel ve ulusal geliştirme ve uygulama merkezlerinde 6 bini aşkın AR-GE profesyoneli çalışıyor. Türkiye'de ise 125 çalışanın görev yaptığı AR-GE ekibi, öncü çalışmalarıyla Unilever'in merkez noktalarından biri olarak faaliyet gösteriyor. Unilever NAMET&RUB Bölgesi AR-GE Direktörü Ayşegül Yanık Kızıltepe, "Her yıl AR-GE faaliyetlerine global çapta 1 milyar Euro ayırıyoruz. Toplam ciromuzun yüzde 2'sini AR-GE yatırımı olarak kullanıyoruz. Türkiye'de de AR-GE yatırımlarına ayırdığımız tutar yine toplam ciromuzun yüzde 1'i, 2'si aralığında gerçekleşiyor. İnovasyon yapmadan lider kalmak zor" diyor. Unilever, dünyanın en büyük hızlı tüketim ürünleri şirketlerinden biri. Türkiye'deki ilk yatırımını 1952 yılında İstanbul Bakırköy’de kurulan Sana fabrikasıyla gerçekleştiren şirket, bugün dünyanın 190 ülkesinde, markalarıyla her gün 2 milyar tüketiciye ulaşıyor. Unilever tüm dünyada 267 fabrikasında istihdam ettiği 171 bin çalışanıyla yıllık 46,5 milyar Euro ciro yaratıyor. Şirket, AR-GE faaliyetlerine ise her yıl ortalama 1 milyar Euro ayırıyor. Unilever NAMET&RUB bölgesi AR-GE Direktörü Ayşegül Yanık Kızıltepe, “6 global araştırma merkezimizde, 13 global ürün geliştirme merkezimizde, bölgesel ve ulusal geliştirme ve uygulama merkezlerimizde 6 bini aşkın AR-GE profesyoneli çalışıyor. 100 yıla yakın bir süredir Türkiye için katma değer yaratıyoruz. Bundan sonraki dönemde de yeni fikirler üretmeye, yeni yaklaşımları uygulamaya, tüketicilere ve çevreye saygı duyarak AR-GE çalışmalarımızı sürdüreceğiz” diyor.

Türkiye’de 125 çalışanın görev yaptığı AR-GE ekibine liderlik eden Kızıltepe, Türkiye’deki AR-GE biriminin öncü çalışmalarıyla Unilever’in merkez noktalarından biri olarak faaliyet gösterdiğine dikkat çekiyor. Yılda ortalama 250-350 yeni patent başvurusu yaptıklarını söyleyen Kızıltepe, “Portföyümüz ise 20 bini aşkın patenti ve patent başvurusunu içeriyor. İnovasyon yapmadan lider kalmak zor” diye konuşuyor.  Unilever NAMET&RUB Bölgesi Ar-Ge Direktörü Ayşegül Yanık Kızıltepe’nin sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle:

Unilever için inovasyonun önemi nedir? Kurum kültüründe inovasyon nasıl bir yer buluyor?
İnovasyon, dünyada her gün 2 milyardan fazla insan tarafından ürünleri güvenle kullanılan Unilever'in büyüme kaynağı ve işinin can damarı. Bu kapsamda şirketimizin geleceğini, rakiplerimizden çok daha hızlı bir şekilde, daha büyük ve daha iyi inovasyonlar gerçekleştirme yeteneğimizle şekillendiriyoruz. Unilever, hem yeni ürünler içeren inovasyon, hem mevcut ürünlerin yenilendiği renovasyon açısından bugün AR-GE’de dünyanın önde gelen şirketlerinden biri kabul ediliyor. Fark yaratmak, sunmak, sürdürmek ve büyümek olarak belirlediğimiz AR-GE misyonumuz doğrultusunda bir yıl içinde ortalama 250-350 yeni patent başvurusu yapıyoruz. Portföyümüz ise 20 bini aşkın patenti ve patent başvurusunu içeriyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER