Capital'e abone olun.
DİJİTAL ÇAĞDA REKABET ETMENİN STRATEJİK PRENSİPLERİ

Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri

Bu makalede CEO’ların dijital devrimle ortaya çıkan stratejik meydan okumaya çözüm bulmak için alması gereken 6 kritik karar sunuluyor.

Son Güncelleme: 01.06.2014

Martin Hirt ve Paul Willmott
Sponsor Dijitalleşme, en fazla yerleşik şirketleri geride kalma riskiyle yüz yüze bırakacak şekilde rekabetin kurallarının yeniden yazılması demektir. Aşağıda CEO’ların dijital devrimle ortaya çıkan stratejik meydan okumaya çözüm bulmak için alması gereken 6 kritik karar sunuluyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Büyük bir Avrupalı sigorta şirketinin icra kurulu şirket yönetimini cevaplar vermesi için sıkıştırıp duruyordu. Genelde çevrimiçi kanalıyla meşhur bir şirket, çok sayıda pazarda sigorta primi fiyatlarını kırmıştı. Bunu çevrimiçinde göz kamaştırıcı bir marka itibarı yaratarak ve müşterileri cezbetmek için yeni teknolojilerden faydalanarak, kendi acenteleri olmaksızın başarıyordu.

Bu sigortacının gedikli yöneticilerinden bazıları, bu tehditin de savuşturulacağın-dan gayet emindi. Diğerleri ise yeni web tabanlı kıyaslama araçlarını çok iyi kullanmayı bilen genç müşteriler arasında poliçe yenilemelerdeki ciddi düşüş eğilimine dikkat çekiyordu. Bu icra kurulu sonunda şirketin dijital hızını artırması gerektiğine karar verdi.

15 yıl öncesinde internet tabanlı rakiplerinin ilk dalgasıyla karşılaştıkları eski günleri anımsayan çoğu şirket lideri için bu hikaye, oldukça tanıdık gelebilir. Bazıları dot-com çöküşüyle birlikte yok olup gittiyse de çoğu yerleşik şirket, bu tehditlere etkin bir şekilde tepki verdi. Ancak günümüzdeki meydan okuma çok farklı.

Hepsi de birbirinden çetin ceviz olan saldırganlar, kendilerini sizinle müşterileriniz arasına ustalıkla sokarak ve kazançlı değer zinciri dilimlerine odaklanarak inanılmaz bir hızla ölçek büyütüyor. Bu rekabetçi hamlelerin ardındaki dijital teknolojiler, yepyeni olmayabilir. Ancak onlar yeni bir etki yaratacak şekilde kullanılıyor.

Tescilli büyük verilerden, kamuoyuna açık yeni veri kaynaklarına kadar artık afallatıcı miktarda bilgiye daha önce hiç olmadığı kadar kolay erişilebiliyor. Analitik ve işleme kapasiteleri sayesinde genellikle bulut içinde saklanan dijital ağlar arasında akıllı ilişkiler kuran algoritmalarda da benzer atılımlar gerçekleşiyor. Akıllı mobil cihazlar, işte bu bilgileri ve işlemci gücünü dünyanın dört bir yanındaki kullanıcıların erişimine sunuyor.  

Etiketler: Dijital,Dijital dünya,Rekabet,strateji,teknoloji,Rekabet

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER