Capital'e abone olun.
ÖDÜL İTİBAR GETİRİYOR

Ödül itibar getiriyor

Son dönemde verilen ödül sayısında inanılmaz bir artış var.

Son Güncelleme: 01.03.2013

Bu ortamda şirketler, hangi ödül programlarının kendi iş stratejilerinde önemli bir yer tutacağına doğru karar vermekte zorlanıyor. Yine de araştırmalar gösteriyor ki ödüller şirketlerin algısına olumlu yansırken onların itibarının artmasına da neden oluyor. Aslında herkes ödül almak ister. Ancak son dönemde özellikle iş dünyasında ödüllerin sayısının artması, bu konuda şirketlerin iştahını biraz azaltmış durumda. Uzmanlara göre her yerden mantar gibi ödüllerin fışkırdığı bir dünyada, şirketler böylesine bir tasdik mekanizmasının ne kadar önemli olabileceğinden şüphelendikleri için maruz görülmeli. Yine de araştırmalar gösteriyor ki özellikle endüstri ödüllerinin şirket algısının olumlu yönde artmasına ve itibarının yükselmesine etkisi büyük. Bu nedenle şirketlerde karar verici pozisyonda olanlar, bu ödülleri ve akreditasyonları oldukça ciddiye alıyor.

SATIN ALMADA ETKİLİ
Önde gelen ödül yarışmaları uzmanı Boost Marketing tarafından Shape-the-Future’a yaptırılan bir
araştırmaya göre, araştırmaya katılan 400 üst düzey şirket yöneticisinden yüzde 81’i kendi şirketleri için ürün ve hizmet satın alımına karar verirken onların herhangi bir ödül kazanıp kazanmadıklarına dikkat ettiklerini itiraf ediyor. Araştırma sonuçları, ödül kazanma başarısıyla itibar arasındaki bağlantının da oldukça kuvvetli olduğunu gösteriyor. Araştırmaya katılan üst düzey yöneticilerin yüzde 76’sı, “İşlerin açılması ve marka değerinin artırılması bakımından ödüller çok önemlidir” önermesini kabul ediyor. Boost Marketing'in yönetim direktörü Chris Robinson, bu anketin bulgularını yorumlarken, “Sıklıkla şirketlerin ödül kazanmış olmaktan ‘iyi bir PR çalışması’ diye bahsettiklerini duyuyorum. Oysa ticari bir perspektiftense ödüllerin ne boyutta değer kattıklarının anlaşılması çok daha önemli” diye konuşuyor. Satış ve pazarlama bütçelerinin hiç olmadıkları kadar kırpıldıkları, ancak ödül yarışmalarının ise hiç olmadıkları kadar popülerlik kazandığı günümüz şartlarında, paraya sıkışık pek çok şirket için ödül yarışmalarının son derece cazip bir PR ve pazarlama stratejisi olduğu da biliniyor.

HANGİ ÖDÜL UYGUN
Ödüllerin tüm bu olumlu etkilerine rağmen şu anda 1000’e yaklaşan ödül yarışmasından hangi ödüllerin ya da kategorilerin şirketlerin pazarlama bütçesine uygun olacağına karar vermek pek de kolay bir iş değil. Bu konuda ödül konusunda uzman isimlerden Chris Robinson’un önerileri oldukça basit: Ona göre ödüllerin daima büyük şirketler tarafından kazanıldığını varsaymak çok büyük bir hata. Çünkü ödüller genellikle hakikaten ölçekleri, durumları veya sektörleri bazında inovatif çalışmalara imza atan ve her bakımdan ölçülebilir kazançlar sağlamış organizasyonlar tarafından kazanılır. Hatta bu durum bütün organizasyonlar için geçerlidir. Robinson, ödül programlarında şirketlerin “İşte bu biziz” diyebileceği kategorile başvurmasının da önemli olduğunu söylüyor.  
  • 1
  • 2

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER