Capital'e abone olun.
SOSYAL GİRİŞİM YARATMAK

Sosyal girişim yaratmak

Liderler, birkaç basit prensip benimseyerek çalışanların şirkete bağlılığını artırma ve organizasyonları dönüştürme yeteneğine sahip sosyal teknolojilerin kendine has muazzam potansiyelini hayata geçirebilir.

Son Güncelleme: 01.03.2014

Liderler, birkaç basit prensip benimseyerek çalışanların şirkete bağlılığını artırma ve organizasyonları dönüştürme yeteneğine sahip sosyal teknolojilerin kendine has muazzam potansiyelini hayata geçirebilir.

Sosyal teknolojilerin kıymetini gerçek anlamda bilen şirket sayısı niçin bu kadar az? Organizasyonların artık sosyal teknojilerin büyük ölçüde dışsal kullanımlarından kaynaklanan ciddi değeri fark etmeye başladığına hiç kuşku yok.

Oysa sosyal teknojilerin, tahmini ekonomik değerinin yaklaşık 3’te 2’si kurum içi ileri işbirlikleri ve iletişimlerden kaynaklanıyor. Buna rağmen günümüzde içsel uygulamaların çok azı, kendi potansiyelinden tam anlamıyla faydalanmaya başlamış durumda.

Her ne kadar üst düzey yöneticilerin yüzde 80’inden fazlası, şirketlerinde sosyal teknolojilerin kullanıldığını söylüyor olsa da onların arasından çok azı, bu teknolojilerin kurumsal seviyede büyük ölçekli, yinelenebilir ve ölçülebilir bir etki yaratabilecek şekilde nasıl kullanılacakları sorununu çözmeyi başarabilmiş görünüyor.

Üst düzey yöneticilerin 4’te 1’inden biraz fazlası, kendi şirketlerinin içsel yapılarını, sistemlerini, süreçlerini ve uygulamalarını daha üst bağlanabilirlik seviyelerine uyarlayarak sosyal teknolojileri günlük iş akışının içine dikkate değer boyutta dahil ettiğini söylüyor.

Ancak onları sağlam bir organizasyonel değişim programıyla eşleştirerek entegrasyonun başarılı olma ihtimalini maksimumlaştırmak en iyimser anlamda genellikle sonradan akla geliyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler: Şirketler,teknoloji,çalışanlar,medya,Girişim,değişim,yönetici,sosyal

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER