Capital'e abone olun.
SOSYAL İLETİŞİM

Sosyal iletişim

Sosyal medya sayesinde iletişimde yeni bir döneme girildi. Artık şirketler ve müşterileri birbiriyle sosyal medya aracılığıyla "konuşmaya" başladı. Ancak henüz rakamlar, bu trafiğin yoğunlaşmadığını gösteriyor.

Son Güncelleme: 01.01.2014

Sosyal medya sayesinde iletişimde yeni bir döneme girildi. Artık şirketler ve müşterileri birbiriyle sosyal medya aracılığıyla "konuşmaya"başladı. Ancak henüz rakamlar, bu trafiğin yoğunlaşmadığını gösteriyor. Vodafone ayda ortalama 4 bin 500, THY 3 bin, Beymen 1.500, Mavi 2 bin 500 müşterisiyle iletişim kuruyor. Uzmanlar, bu trafiğin sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla artacağını düşünüyor. Bu proaktif iletişim, şirketler açısından büyük fırsatları da barındırıyor.

Reaksiyonları kolayca tespit eden şirketler, hızlı değişiklikler yaparak hem iş süreçlerini kısaltıyor hem avantajlar sağlıyor. Üstelik tüketicinin fikirlerinden ve önerilerinden faydalanıyorlar. Geleneksel pazarlama kanallarıyla markaların tüketicileriyle monolog yaptığı günler artık geride kaldı. Sosyal medya, şirketlerle müşterilerinin iletişimini adeta yeniden şekillendiriyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Şirketleri, sosyal medya mecraları aracılığıyla soru, yorum, öneri, şikayet yağmuruna tutan tüketiciler, hızlı yanıt ve çözüm bekliyorlar. İşte bu noktada müşteri memnuniyetine önem veren şirketler, hem sadakati artırmak hem de marka elçileri yaratmak için sosyal medya üzerindeki diyaloga büyük önem veriyor. Bazı şirketler, bunun için özel departmanlar bile kuruyor. Çünkü aslında bu iletişim, büyük fırsatları da barındırıyor. Bu kanallardan tüketicilerin reaksiyonlarını kolayca tespit eden şirketler, hızlı değişiklikler yaparak hem iş süreçlerini kısaltıyorlar hem de önemli avantajlar yaratıyorlar.

Peki şirketler ile müşterileri arasında nasıl bir trafik oluşmuş durumda? Aylık rakamlar, henüz bu trafiğin yoğunlaşmadığını gösteriyor. Örneğin Vodafone, ayda 4 bin 500 müşterisiyle, THY ise ayda 3 bin müşterisiyle sosyal medya üzerinden iletişim kuruyor. Mavi 2 bin 500, Beymen ayda 1.500 müşterisiyle iletişim içinde. Uzmanlar, sosyal medyanın etkinliğinin artmasıyla bu trafiğin daha da yoğunlaşacağını düşünüyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler: Sosyal Medya,Şirketler,müşteri,İletişim,Tüketici

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER