Çıta hızla yükseliyor

Beyaz eşyadan otomotive, ambalajdan tekstile bu yeni yeşil standartların neler olduğunu ve gereklerini araştırdık...

1 EYLÜL, 20120
Paylaş Tweet Paylaş
Çıta hızla yükseliyor

Şirketin en yeni ürünlerinden Bosch Home Professional i-DOS çamaşır makineleri A+++ enerji sınıfı ile A enerji sınıfı ürünlerden yüzde 30 daha az enerji tüketiyor. Yıllık yaklaşık 7 ton su ve litrelerce deterjan tasarrufu sağlıyor. Profilo’nun A++ enerji sınıfındaki yeni nesil çift kapılı LowFrost buzdolabı serisi de A sınıfından yüzde 40 daha az enerji tüketiyor. Ambalaj sektöründe de rekabet çevreye duyarlı ürün sunma performansı ile artıyor. Yıllık satış rakamları nın yaklaşık yüzde 4’ünü AR-GE’ye yatıran Tetra Pak’ın Brezilya’nın en büyük petro kimyasal şirketi olan Braskem ile işbirliği var. Tetra Pak, global karton paketleme sektöründe çevreci polietilen kapaklar kullanan ilk şirket olma özelliğini de koruyor. Şeker kamışı türevlerinden üretilen yeni kapaklar, Tetra Pak’ın tamamen yenilenebilir malzemeden üretilen paketleme ürünleri sunma amacına yönelik yeni bir adım teşkil ediyor. Tekstil sektöründe de çevreci ürünlere talep artıyor. Sektörün en büyüklerinden Yeşim Teks-til’in CEO’su Şenol Şankaya, bundan 5-10 yıl öncesinde üretilen ürünlerde aranan çevreci özelliklerin bugüne göre çok daha az olduğunu belirtiyor. “Günümüzde ise her geçen yıl bu konuda ciddi bir bilinç artışı söz konusu. Üretim yaptığımız dünya markaları, çevre ile ilgili denetimlerini eskiye göre çok daha sıkı bir şekilde takip ediyor. Ayrıca bizden üretmemizi istedikleri organik ve geri dönüşümlü ürünlerde geçmişe göre 2-3 kat artış var” diyor. Bilişim sektöründe enerji verimliliği çıtası giderek artıyor. Bu durum sektörün çevresel etkileriyle birlikte maliyetlerini de azaltmasına neden oluyor. Hatta HP Türkiye ve Ortadoğu Çevre Yöneticisi Hande Baloğlu Toker, “Bu da ciddi bir rekabet avantajı sağlıyor. HP olarak biz de bu trendin öncülüğünü yapıyoruz. HP ürünlerinin enerji verimliliği 2005 yılına göre ortalama olarak yüzde 50 yükseldi” diye anlatıyor.

PAZARLAMA VE TASARRUF ETKİSİ
Cep telefonunda da durum farklı değil. Nokia Türkiye Genel Müdürü Çiçek Uyansoy İcan, 2000 yılında üretilen bir Nokia 3310 ile 2010 yılında üretilen bir Nokia X2’yi karşılaştırdıklarında, ürünün kullanım ömrü boyunca tükettiği enerjiyi yüzde 65 azalttıklarını söylüyor. “Kullanılan enerjiyi azaltırken cep telefonlarımızın yeni ve farklı şekillerde kullanılmasını sağlayan yeni özelliklerini de artırmaya devam ettik” diyor. Otomobil lastikleri de artık enerji sınıflandırmasına tabi. Pirelli’nin AA ile etiketlenen Cinturato P7 Blue lastiğini ıslak zeminde B ile etiketlenen bir lastikle karşılaştırıldığında 2,6 metre kadar daha kısa fren mesafesi ve dönme direnci “C” olarak etiketlenen bir lastikle karşılaştırıldığında yüzde 23 oranında daha az dönme direnci sunuyor. Türk Pirelli Ticaret Direktörü Aşkın Bedük’e göre böylece Cinturato P7 Blue ile yılda yüzde 5,1 yakıt tasarrufu ve 200 TL’nin üzerinde maliyet tasarruf elde edilebiliyor. İnşaat sektöründe de yeşil binalar ivme kazandı. Artık şirketler lokasyon ve mimarinin yanında yeşil bina özellikleriyle değer yaratıyor. Bunu hem markalarına değer katan bir unsur olarak hem ürün pazarlama aracı olarak kullanıyorlar. Bugün Varyap’ın inşasını yaptığı projelerde daire içi parkeler yüzde 100 doğal ahşaptan üretiliyor. Öte yandan şirket izolasyon ürünlerinin yüzde 50 oranında geri dönüşüm malzemesinden yapılmasına dikkat ediyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.