Çıta hızla yükseliyor

Beyaz eşyadan otomotive, ambalajdan tekstile bu yeni yeşil standartların neler olduğunu ve gereklerini araştırdık...

1 EYLÜL, 20120
Paylaş Tweet Paylaş
Çıta hızla yükseliyor


ŞENOL ŞANKAYA YEŞİM TEKSTİL CEO'SU
TEKSTİLDE NELER DEĞİŞTİ?
BEKLENTİLER ARTTI

10 yıl önce sadece birkaç öncü marka çevre ile ilgili standartları üretici şirketlerde ararken bugün tanınmış markaların hepsi bu standartları arıyor. Eskiden çevre ile ilgili sadece Oeko-Tex Standart 100 belgesi aranırken bugün buna ilave olarak GOTS (Global Organic Textile Standarts), Organic Exchange Blended Standart, OE 100 Standart of Organic Exchange/Textile Exchange, Eco Label gibi standartlar aranmaya başlandı.
AYAK İZİ ÖLÇÜMÜ
10 yıl önce tekstil ve hazır giyimde karbon ayak izi ölçülmezken son 2 yıldır bu konuda ölçümler başladı. Bu özellikle önümüzdeki yıllarda gittikçe önem kazanacak. 10 yıl öncesinde üreticiden sadece yeşil fabrika olması yolunda beklenti varken şimdi ürünün hammaddesinde de sürdürülebilirliği sağlamaya yönelik beklentiler var. Buna bağlı olarak 10 yıl öncesine göre markaların kumaştaki organik pamuk kullanım talebi 2-3 kat arttı. Özellikle son 2 yıldır geri dönüşümlü kumaş kullanımına yönelik talepler var.

CEM KURAL ARÇELİK AR-GE DİREKTÖRÜ"DOĞAL KAYNAKLAR VERİMLİ TÜKETİLİYOR”
PERFORMANS

Bugün gelinen durumda A+++ buzdolapları, A+++'dan yüzde 30 daha iyi çamaşır makineleri, A+++'dan yüzde 10 daha iyi bulaşık makineleri ve A++ çamaşır kurutma makineleri ile Arçelik ürünleri, rakiplerinin önüne geçti. Fırın ve klimalarda, uluslararası regülasyonlarda henüz A enerji seviyesinin üzeri resmi olarak tanımlanmadı.
SU TÜKETİM LİDERİ
Bu ürünlerimiz için A enerji seviyesinden yüzde 30 daha iyi fırınlar ve A'dan yüzde 50 daha iyi klimalarla yine rekabette en önlerde yer alıyoruz. Su tüketiminde de lider konumumuz devam ediyor. 6 litre su tüketen bulaşık makinemiz dünyanın en az su tüketen ürünü olarak bu yılın haziran ayında Rio'da yapılan Dünya Sürdürülebilir Kalkınma Konferansı'nda ülkemizi başarıyla temsil etti.
TEMEL SORUMLULUĞUMUZ
Her şeyden önce tüketicilere daha çevreci, daha az enerji ve su tüketen ürünler sunmak gibi bir temel sorumluluğumuz olduğunu düşünüyoruz. Bu alandaki rekabetin de bizi geliştirdiğine inanıyoruz. Çıtanın yükselmesinin en büyük önemi, doğal kaynakların daha verimli ve duyarlı bir şekilde tüketilmesine imkan sağlaması. AR-GE'ye yaptığımız yatırımlar sayesinde çıtanın yükselmesini sağlıyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.