Yeşil olan kazanacak

Son yıllarda markalar dünyasında yeni bir dönem başladı.

1 MART, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
Yeşil olan kazanacak


BAŞARMA FORMÜLÜ
Peki dünyanın en başarılı yeşil markaları kim ve bunu nasıl başardılar? Dünyanın en büyük araştırma şirketlerinden Interbrand, her yıl dünyanın en iyi yeşil markalarını belirliyor. Interbrand’ın 2012 listesinde otomotiv sektöründe Toyota, Honda, BMW, tüketim malları sektöründe Johson & Johnson, Danone, teknolojide HP, Panasonic, Dell, Siemens, dünyanın en iyi ilk 10 yeşil markası arasında yer alıyor. Bunu nasıl başardıklarının hikayesine gelince... Deloitte Türkiye Sürdürülebilirlik Hizmetleri Müdürü Aysun Özen, “Sürdürülebilirlik konusunu stratejilerinin bir parçası yapmak, stratejilerini hayata geçirecek detaylı aksiyon planları hazırlamak, ürün/hizmet portföylerini sürdürülebilirlik ilkeleri ile uyumlu hale getirmek ve tüketicideki algıyı yönetecek aksiyonları almak... İşin asıl sırrı ise konunun ‘C-level’’ dediğimiz üst yönetim nezdinde güçlü bir şekilde sahiplenilmiş olması” diyor.

TÜRKİYE'DEKİ MARKALAR DA HAREKETE GEÇTİ
Türkiye’de de şirketler yeşil marka olmaya önem veriyor. Birçok şirket bu anlamda kararlı bir yolculuk sürdürüyor. Örneğin Ülker, Topkapı fabrikası için karbondioksit emisyonlarını ve üretim maliyetlerini azaltmaya yardımcı olacak yeni enerji yönetimi sertifikası olan ISO 50001 belgesi aldı. Şirket yetkilileri, bunun enerji yönetimi ile gelecek nesillere yaşanılabilir dünya bırakmak için önemli bir adım olduğunu belirtiyor. TSKB, sürdürülebilir yaşama verdiği destek doğrultusunda sera gazı emisyonlarının kontrol ve onayına işaret eden ISO 14064-1 Sertifikası’nı bankacılık sektöründe alan ilk kurum oldu. 2006 yılında, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Sertifikası’nı alarak, bu sertifikaya sahip ilk Türk bankası olan TSKB, ISO 14064-1 Sertifikası ile bu konudaki kararlılığının altını bir kez daha çizdi.TSKB Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Orhan Beşkök, “Bugün olduğu gibi ileride de planlamalarında çevreye duyarlı ve saygılı davranan şirketlerin diğerlerinden farklılaşacağını düşünüyoruz. Unilever bünyesindeki Lipton da Türkiye’de yeşil marka olma konusunda kararlı adımlarla ilerliyor. Unilever yetkilileri, Lipton’u yeşil marka yapan Lipton Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi’nin bu yolda en önemli projelerden biri olduğunu ifade ediyor. “Bu projeyi, ekonomik ömrünün yüzde 75’ini tamamlayan Türk çayının geleceğini kurtarmak, bu benzersiz lezzeti gelecek nesillere miras bırakmak amacıyla iki yıl önce başlatmıştık. Yeni projeler ve başarılarla sürdürüyoruz” diye konuşuyorlar.

3 MARKA NASIL YEŞİL OLDU?
GELİRİN YÜZDE 40'I YEŞİL ÜRÜNDEN

Siemens Türkiye Kurumsal iletişim ve Kamu ilişkileri Direktörü Alp Halil Yörük, nasıl yeşil marka olduklarını şöyle anlatıyor: "Yeşil marka olabilmek için sürdürülebilirliğe öncelik tanımalı, çevre politikalarınızı bu doğrultuda iyileştirmelisiniz. Öte yandan, yeni ürünlerde çevreci yaklaşımlar göstermek de önem taşıyor. Çevre teknolojilerinde dünyanın en büyük üreticilerinden olan Siemens, toplam gelirlerinin yüzde 40'ını yeşil ürün ve çözümlerden elde ediyor. Bu durum da çevreci bakış açımızın en önemli göstergelerinden biri."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.